Hvorfor fejlmeddelelse: Der blev ikke fund~
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 22-07-07 19:48

Når jeg udgiver et websted, så får jeg ofte meldingen
"Der blev ikke fundet en webserver på 'ftp.domaeneshop.dk' på port 21"
og så en 5-6 linier mere.
fra min nye installerede FrontPage2003.
Det er efter at den har hængt et par minutter med en gif fil, at
meddelelsen kommer og altid de samme gif filer.
Html og mange andre gif filer giver ikke probleber.
Ved nogen hvad der bevirker denne dumme fejlmeddelelse.
Serveren, jeg udgiver til, er vist nok en apache eller Linux server.
Jeg fik aldrig fejlen med min gamle FrontPage 2000.
--
Mvh. Kurt

Fra : enkvinde

Dato : 22-07-07 21:45

"Kurt Nielsen" <no@emails.thank> skrev i en meddelelse
> [...]
> Serveren, jeg udgiver til, er vist nok en apache eller Linux server.
> Jeg fik aldrig fejlen med min gamle FrontPage 2000.

Hej Kurt

Nå, så din port har nr 21 - Ja, min har nr 80, men ellers er fejlen den
samme som jeg ustandselig får... suk.

I Sidste uge havde jeg fat i Surftown som er min udbyder, og sloges med dem
i dagevis. Meldingen fra dem er, at Microsoft ikke længere understøtter
Linux servere og at de ikke kan gøre noget, andet end at smide mig over på
en Microsoft server, hvilket jeg overhovedet ikke er intresseret i.

Nu har jeg selv rodet med problemet en uges tid og er indtil videre nået
frem til, at din side skal være tip top i orden. Det vil sige... Du skal op
i vis og have genereret en rapport og så ellers starte med at rette alle
dine fejl.

Derpå skal du slette hele dit websted og koble dine FrontPages extensions
fra på dit webhotel - vente 24 timer, og koble dine extensions til igen.
(Forklaring fra Surftown)

Derpå kan du uploade igen.

Om det virker at koble webstedet fra i 24 timer, aner jeg ikke ...... Jeg
har endnu ikke kunnet nænne at koble det fra. Jeg har nemlig fundet ud af,
at mine filer bliver uploadet, selv om jeg får nok så mange fejlmeddelelser
om security violiation og ingen kontakt til webserveren *s*

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-07-07 22:31

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev :

>Nå, så din port har nr 21 - Ja, min har nr 80, men ellers er fejlen den
>samme som jeg ustandselig får... suk.

Det er fordi du bruger upload med FP Udvidelser med upload til
http og det er port 80, Kurt bruger port 21 og det er den, der
normalt bruges til ftp.

Herudover ved jeg ikke, hvordan problemet løses, men det har ikke
noget med FP udvidelser at gøre for Kurts vedkommende.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : enkvinde

Dato : 23-07-07 00:32

> Det er fordi du bruger upload med FP Udvidelser med upload til
> http og det er port 80, Kurt bruger port 21 og det er den, der
> normalt bruges til ftp.

Så lærte jeg også noget nyt i dag
Tak Kerim.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 23-07-07 09:50

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Jeg har faktisk gjort lidt af det, som du blev tilrådet.
Nemlig installeret en ny FPSE hos min serverudbyder.
Det hjalp faktisk, så mit problem er løst på nuværende tidspunkt.
Fra min leverandør fik jeg også et par gode råd.
De kan ses her, hvis du er interesseret
http://www.domaeneshop.dk/faq.cgi?id=85

Tak for hjælpen til at komme på ret vej.

--
Mvh. Kurt

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 24-07-07 21:58

Mit problem er alligevel ikke løst. Efter et par udgivelser
fik jeg samme fejl igen og det er ikke lykkes mig at få
min udgivelse til at fungere igen, selv jeg har reinstalleret
FPSE flere gange.

--
Mvh. Kurt