Erfaring med NAS servere
Fra : Karsten Krambs

Dato : 27-07-07 11:44

Min Gamle Snapserver 1100, 250Gb står og skal udskiftes.

Jeg har kigget på Western Digital HDD 1000GB MYBOOK WORLD ED. II

Jeg har følgende krav til den nye;

1) Hvordan lagres der på de to interne diske? - Fat32, NTFS eller et
proprietær format? Jeg vil gerne kunne tage en disk ud og finde data
på den i en nødsituation (dette kunne man ikke på Snapserver)

2) Kan man ved opgradering til 2x1Tb, starte med at skifte den ene
disk med en 1GB, og lade den spejle fra den gamle 500Gb, og ved endt
spejling sætte den næste 1Tb disk i også være 100% opgraderet, med
intakt data? (selvfølgelig med poweroff)

3) Hvor store diske kan den spise?

4) Hvad er usb stikket til, endnu en ekstern disk?

Karsten
--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : TGJ

Dato : 27-07-07 21:16

Jeg kører med en Synology 207 og den kører virkelig godt

test af forskellige synology NAS(sere)
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=5984

http://www.pcworld.dk/art/7833?page=6

http://www.techpowerup.com/reviews/Synology/DS207/5

thomas

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 28-07-07 07:23

Er selv blevet lidt lun på en Synology 207 som TGJ også nævner.
Iflg. dette:
http://download.synology.com/download//marketing/datasheet_original/2007%20Product%20Guide_enu.pdf
kan man starte med 1 disk. opgradere til 2 (raid) senere. Og efterfølgende
opgradere til større diske om nødvendigt.
Og der er tilsynelade massser af muligheder med at lægge yderligere
features/software på som f.eks. en smp mail server. Så kan den faltisk helt
erstatte min "hjemmeserver". Damm jeg bliver nødt til at prøve sadan en

/Lars