VMWare Server
Fra : Thoams Sørensen

Dato : 13-07-07 13:41

Hej

Jeg overvejer at flytte mine serverer over på VMWare og har i den
forbindelse nogle spørgsmål ?

1. Nogle der har gode/dårlige errfaringer ?

2. Der findes en gratis server version af VMWare, er den fin nok, eller
skal der investeres i noget andet?

3. hvordan meger Preformance tager VMWare ? (Vores SQL server er ret
hårdt belasted).

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 14:44

Thoams Sørensen wrote:

> 3. hvordan meger Preformance tager VMWare ? (Vores SQL server er ret
> hårdt belasted).

ESX sluger 2-5% ca. VMWare server ved jeg ikke hvor meget koster, men
det vil være mere end ESX'en. men ved en konsolidering vil du slytte på
kraftigere hardware formentligt?

Fra : Thoams Sørensen

Dato : 13-07-07 15:14

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> ESX sluger 2-5% ca. VMWare server ved jeg ikke hvor meget koster, men
> det vil være mere end ESX'en. men ved en konsolidering vil du slytte på
> kraftigere hardware formentligt?
Ja, vi skifter til sådan en server (fra en "gammel" P4 3GHz Siemens Server)
http://www.fujitsu-siemens.com/products/standard_servers/tower/primergy_tx150s5.html

2-5% er ikke meget

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-07 08:01

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> ESX sluger 2-5% ca. VMWare server ved jeg ikke hvor meget koster, men
> det vil være mere end ESX'en.

Øhh, hvordan kan noget der er gratis koste mere end noget der ikke er gratis
? ;)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 08:07

N_B_DK wrote:
> ""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Øhh, hvordan kan noget der er gratis koste mere end noget der ikke er
> gratis ? ;)

Læs lige tråden igen ;) der er ikke tale om kroner og ører.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-07 08:41

> Læs lige tråden igen ;) der er ikke tale om kroner og ører.

Arhh ja det kan jeg da egenligt godt se nu *G*

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-07-07 17:44

On Fri, 13 Jul 2007 14:40:31 +0200, Thoams Sørensen <test@test.dk>
wrote:

> 1. Nogle der har gode/dårlige errfaringer ?

Jeg har haft diverse ting stående herhjemme og har i dag kun to
fysiske servere og så diverse som virtuelle maskiner. Det fungerer
fint.

Jeg har også flere kunder, der bruger VMware i også meget store setup,
og jeg kan ikke komme i tanker om nogen, der har brokket sig over ret
meget andet end prisen. Det er et godt produkt.

> 2. Der findes en gratis server version af VMWare, er den fin nok,
> eller skal der investeres i noget andet?

Hvis du skal bruge det professionelt, vil du sikkert sætte pris på de
ekstra funktioner, der ligger i VMware Infrastructure (tidl. "ESX") på
især management- og operationssiden. Desuden har Infrastructure sig
eget mini-OS i stedet for at skulle installeres ovenpå Windows eller
Linux.

> 3. hvordan meger Preformance tager VMWare ? (Vores SQL server er ret
> hårdt belasted).

Som et tommelfingertal tager det vel 5-10%, hvis man kører det samme
os natively eller i en VM. Det tal kan man dog ikke bruge til ret
meget, for normalt kører man jo ikke kun en enkelt VM på det samme
jern.

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-07-07 19:49

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>og jeg kan ikke komme i tanker om nogen, der har brokket sig over ret
>meget andet end prisen. Det er et godt produkt.

Ja, det er forbavsende så få dårlige historier der er. Det er også min
erfaring at det fungerer rigtig godt, vi har et halv-seriøst VMware
Infrastructure 3 setup med 5 stk Bl25p AMD Opteron-baserede servere
koblet på SAN.

Vi har nogle citrix testservere som performer af røv og nøgler på
Vmware, men ellers virker det bare.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 15-07-07 11:26

> [...]
> koblet på SAN.
>
> Vi har nogle citrix testservere som performer af røv og nøgler på

Vi har 3 servere med 8 cpu-kerner hver og i alt 64GB RAM til at køre VMware
Infrastructure. Jeg vil gætte på at vi har omkring 30-40 Windows 2003
servere kørende, og det kører bare helt perfekt. Det er ret forskelligt hvor
meget de enkelte windows-maskiner laver, og nogle er for det meste slukkede,
men vi er rigtig glade for vores setup.
Det har aldrig været hurtigere lige at sætte en testserver op ud fra en
template, og så ellers bare vælge hvilket VLAN den skal sidde på. Det er
også tit praktisk at kunne tildele flere ressourcer eller prioritere
bestemte virtuelle servere hvis f.eks. man skal lave en demonstration for en
kunde eller noget andet vigtigt..
Diskplads kan også bare tildeles løbende fra vores SAN vha. dynamiske diske
i Windows hvis det skulle blive nødvendigt.

Og jeg kunne blive ved med at snakke om rare ting ved virtuelle miljøer..

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Svend

Dato : 18-07-07 07:15

Peter (8464) wrote:

> [...]
> i Windows hvis det skulle blive nødvendigt.
>
> Og jeg kunne blive ved med at snakke om rare ting ved virtuelle miljøer..

Bruger du samme jern til Lan og DMZ ting ?

--
Svend

Fra : Brian Møller

Dato : 18-07-07 09:46

> Bruger du samme jern til Lan og DMZ ting ?

Et par af de setup jeg har set samt et jeg drifter kører der LAN og DMZ
maskiner på samme fysiske hardware.
Ikke samme netkort / VLAN; men ellers samme CPU / RAM / whatever.

/Brian

Fra : Svend

Dato : 19-07-07 21:27

Brian Møller wrote:

> Et par af de setup jeg har set samt et jeg drifter kører der LAN og DMZ
> maskiner på samme fysiske hardware.
> Ikke samme netkort / VLAN; men ellers samme CPU / RAM / whatever.

Ok, jeg læste at vmware tools kan potetielt udnyttes til at angribe
hosten. Kan ikke lige huske hvor. Der må være nogle sikkerheds folk der
ved noget om det.

--
Svend

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-07-07 19:00

Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Bruger du samme jern til Lan og DMZ ting ?

Det er min erfaring at alt konvergerer mod virtualisering på det samme
jern. Både på netværk med vlan og vrf'er, på servere med f.eks. VMware
og på de firewalls der skal kontrollere trafiken mellem
sikkerhedszonerne.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/