Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Erfaringer med Skandia?
Fra : M. Andersen

Dato : 13-06-07 06:00

Jeg har været inde og kigge på mybanker.dk og jeg kan se, at vores bank,
Spar Nord, er meget dyr i forhold til mange andre banker - blandt andet
Skandia, som har betydeligt laveere rentesatser og nul gebyrer.
Derfor vil jeg, inden jeg skifter bank, lige høre om nogen af jer har nogle
erfaringer i vil dele med mig om Skandia eller om emnet i det hele taget.

På forhånd tak

Mette

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 13-06-07 07:10

M. Andersen skrev:
> [...]
> erfaringer i vil dele med mig om Skandia eller om emnet i det hele taget.

Bruger dem med største fornøjelse. Virkelig god netbank. Er tidligere BG
Bank-kunde, men flytningen til Slagelse satte tingene i perspektiv - dén
bank er (som del af Danske Bank-koncernen) blevet *for* stor.

Hos Skandiabanken kalder de en skovl for en skovl i stedet for et
"løfteinstrument".... Det kan jeg godt lide!

Henrik V Blunck
www.salgstekst.dk = www.tjenfritid.dk/blog - Tjen penge blog (engelsk)
www.polblog.dk = www.blunck.dk/tjenfritid - Tjen penge dansk blog

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 10:45

"Henrik Vestergaard Blunck" <h_blunck@gmx.net> wrote in message

> [...]
>
> Hos Skandiabanken kalder de en skovl for en skovl i stedet for et
> "løfteinstrument".... Det kan jeg godt lide!

Hvad er mulighederne for at snakke med en rådgiver, hvis jeg gerne vil have
lidt proffesionel hjælp i forbindelse med eks. et lån?

Mvh Kim

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 13-06-07 12:03

Kim skrev:
> "Henrik Vestergaard Blunck" <h_blunck@gmx.net> wrote in message
> Hvad er mulighederne for at snakke med en rådgiver, hvis jeg gerne vil have
> lidt proffesionel hjælp i forbindelse med eks. et lån?

Som jeg forstår dem // via hjemmesiden da jeg selv er lejer af bolig \\
så tages der normalt udgangspunkt i e-mail korrespondance evt. i
tilknytning til de formularer der i forvejen måtte være afhængig af
spørgsmålets art.

Fra : M. Andersen

Dato : 13-06-07 15:20

> Hvad er mulighederne for at snakke med en rådgiver, hvis jeg gerne vil
> have lidt proffesionel hjælp i forbindelse med eks. et lån?
>
> Mvh Kim
Jeg har lige spurgt og fik følgende svar:

Tak for din mail og din interesse for SkandiaBanken. Desværre har vi ikke
mulighed for at udfærdige individuelle tilbud, men via vores hjemmeside har
vi gjort det nemt for dig at beregne, hvor meget du sparer ved at skifte til
SkandiaBanken.

Vi er Danmarks største Internetbank, og vi belønner vores kunder for selv at
udføre deres bankforretninger via Internettet. Til gengæld får du
konkurrencedygtige rentesatser og nul gebyrer.

Fra : Kim

Dato : 13-06-07 20:56

On 13 Jun., 16:20, "M. Andersen" <mga_ssin...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> udføre deres bankforretninger via Internettet. Til gengæld får du
> konkurrencedygtige rentesatser og nul gebyrer.

Jeg har ikke indtryk af, at det er let at komme til rådgivning i
Skandiabanken. Rådgivning får du i banker der har et filialnet - og så
må du betale lidt for det i form af lavere indlånsrenter og højere
udlånsrenter. Man betaler for kvalitet - sådan er det jo tit.

Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 14-06-07 19:25

> [...]
> må du betale lidt for det i form af lavere indlånsrenter og højere
> udlånsrenter. Man betaler for kvalitet - sådan er det jo tit.

Du sætter lighedstegn mellem kvalitet og "rådgivning" fra en sælger ... Hvis
man vil have rådgivning må man gå til en uvildig og det er ikke sælgeren i
murstensbanken. Sælgeren er selvfølgelig fin til at fortælle om sine
produkters indbyrdes fordele og ulemper for dig og sælgeren kan måske også
finde den kombination af produkter i sin portefølje som passer til dig
(eller den kombination han kan sælge dig)

Går du ind til en brugtbilforhandler kan du ligeledes være næsten sikker på
at han vil tilbyde dig en bil han selv kan sælge ... Også selvom den bil der
måske giver dig mest for pengene holder hos naboforhandleren...

Så Mette prøv selv at finde ud af hvilke produkter du har behov for - og
hvad de koster andre steder. Dernæst kan du så bede om et møde med "din
rådgiver" og se om ikke de kan strikke et tilbud sammen som du finder
attraktivt...

Den største forskel mellem internetbankerne og murstenbankerne er at
forskelbehandlingen er størst ved personligt fremmøde ... og husk at alle
gebyrer mm er til forhandling... Så kig på hvilke gebyrer du bruger (for)
mange penge på og så måske sætte dig det mål at dem vil du slippe for ...

/Anders

Fra : M. Andersen

Dato : 14-06-07 21:08

Mange tak for alle jeres svar - det har gjort mig noget klogere

Mette