Hjæælp den vil ikke "starte"
Fra : Jan Hougaard

Dato : 14-06-07 19:26

Jeg har fået en Compaq Proliant DL360 på arbejde.
Kan det passe den hedder G1?
Den indeholder 2*1Ghz P3 Cpu'er, 2*18.2GB harddisk og 4*512MB ram

Når maskinen tændes starter den godt nok op, men der kommer intet på skærmen.
(skærmen skriver at der ikke er signal til den).
Efter ca ½ minut booter diskene op og efter ydeligere ½ minut kommer der 2 kortet beep efter hinanden.
Der ser ud til at der er masser af diskaktivitet på den (LEDs der blinker og man kan høre det på diskene).

Det er som om at forbindelsen til skærmen mangler.
Hvad kan det være?

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-06-07 22:47

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> og man kan høre det på diskene).
>
> Det er som om at forbindelsen til skærmen mangler.

Det kan være alverdens ting - men sandsynligvis motherboard.
Der sidder en række lysdioder på motherboardet som refererrer til
forskellige ting.
Er der nogen af dem der lyser rødt?

Det kan også bare være en VRM der er gået kold - har du prøvet at se om den
starter bare med en cpu? (fjern både cpu og vrm.)

På følgende link er der en manual der kan fortælle lidt mere om lysdioderne
(såfremt det er en G1 server)
http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/UCR/SupportManual/TPM_169616-006_rev6_us/TPM_169616-006_rev6_us.pdf

/Dennis

Fra : Jan Hougaard

Dato : 18-06-07 05:39

"Dennis Pedersen" skrev i en meddelelse ...

> Det kan være alverdens ting - men sandsynligvis motherboard.

Ja, men jeg har fundet ud af det.
Der sad et "fjernstyrrings-kort" i den.
Efter jeg fjernede det, var der ingen problemer.

> På følgende link er der en manual der kan fortælle lidt mere om lysdioderne (såfremt det er en G1 server)
> http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/UCR/SupportManual/TPM_169616-006_rev6_us/TPM_169616-006_rev6_us.pdf

Tak for det.
En manual kan man altid få brug for