Fluestang
Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 09-06-07 18:06

Hej er er nogle der ved hvor på nettet der ligger en vejledning til
træning med fluestang

MVH Svend Erik

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-06-07 07:54

"Svend Erik Østergaard Nielsen (slet G5SS5)" <s.e@G5SS5pc.dk> skrev i en
meddelelse news:11814090830.854410450438159@dtext.news.tele.dk...
> Hej er er nogle der ved hvor på nettet der ligger en vejledning til
> træning med fluestang
>
> MVH Svend Erik

Der ligger bl.a. nogle små videoer her
http://flyfishcomvideo.magnify.net/ samt en lille pdf her
http://www.iowadnr.com/education/files/flyfish.pdf ellers prøv selv at
google dig lidt frem
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : webbakken

Dato : 10-06-07 09:27

(slet G5SS5) wrote:
> Hej er er nogle der ved hvor på nettet der ligger en vejledning til
> træning med fluestang
>
> MVH Svend Erik

Hej Svend Erik

En god hjemmeside jeg er meget glad for er http://www.sexyloops.com/flycasting/contents.shtml

Hvis du har lyst til at komme i en klub der fluekaster er der en på
fyn og en i København.

http://fluekasteren.dk -den på fyn
http://cfcc.dk -den i København

Jeg har selv brugt den på fyn.

Med venlig hilsen
Brian Rønnow

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 09:56

On 09 Jun 2007 17:06:02 GMT, Svend Erik Østergaard Nielsen
<s.e@G5SS5pc.dk> (slet G5SS5) wrote:

>Hej er er nogle der ved hvor på nettet der ligger en vejledning til
>træning med fluestang

Det bedste du kunne gøre var at alliere dig med en erfaren fluefisker.
Problemet ved at prøve selv er, at fejlene sker der hvor du ikke kan
se dem, nemlig i bagkastet. Det er svært at se hvor det går galt
derovre, men en erfaren person kan hurtigt se problemerne, og få
rettet din timing, som er nøgleordet i kast med fluestang.

/Alex

Fra : webbakken

Dato : 10-06-07 10:55

(slet G5SS5) wrote:
> Hej er er nogle der ved hvor på nettet der ligger en vejledning til
> træning med fluestang
>
> MVH Svend Erik

Der er også denne hjemmeside.

http://www.beyondflycasting.com

mvh
Brian

Fra : Jeroen

Dato : 10-06-07 11:28

Hej Svend

Jeg har også en fluefiskestang (har haft den i ca. 4 år), men aldrig rigtigt
været seriøs om det, eller prøvet det i flere timer fx.

Kunne dog godt tænke mig engang at fange spiselige ørred med den (lidt
større end dem på 15 cm. som jeg fangt i en flod i Norge) :)

Har du evt. lyst til at møde halvvejs til Randers så vi kan prøve lidt
fluefiskeri? Der må være nogle gode steder deromkring.

Er du (også) helt nybegynder?

Mvh
Jeroen

"Svend Erik Østergaard Nielsen (slet G5SS5)" <s.e@G5SS5pc.dk> wrote in
message news:11814090830.854410450438159@dtext.news.tele.dk...

Fra : SB

Dato : 10-06-07 19:31

"Jeroen" <THXcontactme@jeroen.dk(remove THX)> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har du evt. lyst til at møde halvvejs til Randers så vi kan prøve lidt
> fluefiskeri? Der må være nogle gode steder deromkring.

Vil også godt med, hvis det er inden alt for længe, daffer til tyskland på
MC i uge 27
Har fisket med flue i mange år, og har også fanget lidt der kunne spises ind
imellem

Ligger vel en P & T et eller andet sted nord for Randers vi kan mødes ved

SEØN prøv at øve dig hjemme på marken, bind 3 - 4 cm piberenser i enden i
stedet for en flue, så går det nemmere, eller klip krogen af en gammel flue

Søren B

Fra : Jeroen

Dato : 11-06-07 10:50

Hej Søren

Det kunne være hyggeligt, og for mig og Svend sikkert meget lærerig.

Måske er der flere i gruppen der kunne tænke sig at følge med?

Jeg kan evt. bedst lørdag den 16., efter kl. 14.00. Hvad med jer, Svend og
Søren?

Jeroen (hollander, 28)

Fra : SB

Dato : 11-06-07 19:01

> [...]
>
> Måske er der flere i gruppen der kunne tænke sig at følge med?
>
> Jeg kan evt. bedst lørdag den 16., efter kl. 14.00. Hvad med jer, Svend og

Hvis vejer er som det er nu, så vil det heller ikke været meget grin ved at
være der ved middagstid
endda lige før kl 14 også er alt for tidligt
enten meget tidligt om morgenen, kl 05:00 eller efter kl 18:00.

Er det for at lære at kaste, og skidt med om man fanger noget, så kan man
vist gøre det hele dagen

Sven bor oppe i det nordjyske, så et eller andet sted N for Randers, nogen
forslag? Kommer ikke selv på de kanter ret meget

Søren

Fra : Jeroen

Dato : 11-06-07 21:17

Hmz... hvis det skal være tidlig om morgenen, så kan jeg dagen efter, på
søndag. Kl. 5.00 er helt fint med mig. Aftenstiden passer mig ikke så godt,
da vi har en baby der ikke gide at falde i sovn om aftenen. Ikke sjovt, når
man er alene om det.

Håber vi hører noget fra Svend også.

> Sven bor oppe i det nordjyske, så et eller andet sted N for Randers, nogen
> forslag? Kommer ikke selv på de kanter ret meget

Har aldrig været til Put & Take :s Men mon ikke vi kan finde noget på
dgs.dk?

Skal nok kigge lidt efter det i morgen.

Hvor bor du hen Søren?

Jeroen

Fra : Jeroen

Dato : 12-06-07 12:35

Hej

Jeg har fundet P&T og fiskesøer i Farsø og Hobro.

Er mest stemt for søen i Hobro:
- åbningstider: hele dagen (selvbetjening)
- billig: 2 timer, 50 kroner
- rimelig central liggende mellem Randers og Løgstør
- området ser godt ud

Hvad siger I, Søren og Svend, evt. andre?

Jeroen

Fra : Jeroen

Dato : 12-06-07 12:41

Oops.. glemt links til dem:

http://www.visitnordjylland.dk/danmark/da-dk/menu/turist/oplevelser/aktiviteter/fiskevande/produktside.htm?id=13397&CallerUrl=/danmark/da-dk/menu/turist/oplevelser/aktiviteter/fiskevande/fiskevande.htm

http://www.visitnordjylland.dk/danmark/da-dk/menu/turist/oplevelser/aktiviteter/fiskevande/produktside.htm?id=2090&CallerUrl=/danmark/da-dk/menu/turist/oplevelser/aktiviteter/fiskevande/fiskevande.htm

Fra : SB

Dato : 12-06-07 20:04

> [...]
> - rimelig central liggende mellem Randers og Løgstør
> - området ser godt ud
>
> Hvad siger I, Søren og Svend, evt. andre?

Jeg bor i Århus, så Hobro er også tættest på for mig af de to.
Men lader ikke til Sven dukker op igen herinde, så vi kan bare finde et sted
der passer os bedst.

Søren

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 12-06-07 22:43

jeg kan godt tilslutte mig forslaget med hobro ( bor i Løgstør ) men
jeg kan desværre ikke før efter sommerferien

(efter uge 30 )

MVH Svend Erik

Fra : Jeroen

Dato : 13-06-07 12:22

Jamen så må vi bare på flere fisketure. Hvor ærgerligt! :)

Søren, kan du den 17., søndag tidlig om morgenen? Har fundet følgende mellem
Randers og Århus:
http://www.svejstrup-fiskepark.dk/

Andet forslag velkommen selvfølgelig.

Det kan være vi tager Hobro næste gang så, når Svend melder tilbage.

Jeroen

"Svend Erik Østergaard Nielsen (slet GWVJ9)" <s.e@GWVJ9pc.dk> wrote in
message news:11816849170.0785710266631519@dtext.news.tele.dk...

Fra : SB

Dato : 13-06-07 20:47

> [...]
> http://www.svejstrup-fiskepark.dk/
>
> Andet forslag velkommen selvfølgelig.
>
> Det kan være vi tager Hobro næste gang så, når Svend melder tilbage.

Tror jeg godt, hører lige konen ad
ved ikke om hun har andre planer

Søren

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-06-07 22:28

Svend Erik Østergaard Nielsen wrote:

> Hej er er nogle der ved hvor på nettet der ligger en vejledning til
> træning med fluestang
>
> MVH Svend Erik

Hej Svend Erik

Man kan ikke læse sig til at blive god til fluekast, det kræver mange
timer øvelse. Det er derimod godt med noget undervisning. De fleste
fiskeklubber har nogle gratis kurser i fluekast, hvor erfarne fluekastere
giver instruktioner.

Og hvis du så følger kurserne op med træning, så lærer du hurtigt at
kaste med flue, og når det grundlæggende er lært, så kan du selv øve dig
i at kaste langt og præcist.

Jeg vil dog anbefale at du øver dig på vand, det er ligegyldigt om det er
det lokale gadekær eller ved kysten, bare det er vand, vand giver den
rigtige fornemmelse, det holder igen når linen trækkes af, og du får en
helt anden fornemmelse af, hvordan du skal afslutte fremkastet for at
lave et langt kast og en god præsentation.

Træning på en græsplæne er også meget hård ved fluelinen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen