Sp: Trehjulet knallert
Fra : Knud Gjøl

Dato : 08-06-07 09:52

Hej

Min kone hører ikke til blandt de højeste.
Og hun vil gerne være selvtransporterende til og fra arbejde, så en knallert
30 ville være ideelt.
Men her kommer der så et problem, hendes højde gør at hun ikke kan nå jorden
på en alm. knallert, i vores naive tro er det så blevet til,
hvorfor så ikke en trehjuler, den vælter ikke ved standsning.

Men hvor køber man en sådan, kan man tale med leverandøren via nettet og kan
man se de køretøjer der findes?

Fra : Hagar

Dato : 08-06-07 10:49

"Knud Gjøl" <sighotel@sig-hotel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor så ikke en trehjuler, den vælter ikke ved standsning.
>
> Men hvor køber man en sådan, kan man tale med leverandøren via nettet og

Det bliver en dyr løsning, for de på 3 hjul, de koster kassen
http://www.enghavemotor.dk/scooter/TR3/tr3-30.htm
Der findes jo mange modeller af knallerter, så mon ikke der også skulle være
en til hende også. Ikke for at det kommer mig ved, men det kunne hjælpe til
at kunne finde en model, men hvor høj er hun ?

Hagar

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-06-07 18:05

> [...]
> hvorfor så ikke en trehjuler, den vælter ikke ved standsning.
>
> Men hvor køber man en sådan, kan man tale med leverandøren via nettet og

Og hun har prøvet div små knallerter/scootere ?

Bla PGO comet ... Suzuki streetmagic (noget mest for drenge men utrolig
lille og letkørt)
Så er der også kommet nogen nye små 4 takts knallerter lidt ala de gamle
dax (hedder hvist sachs madass) Den kan selv børn køre på

3 hjulede er dyre .. 30.000kr hvist .. medmindre man er heldig at finde en
af de gamle grønne puch eller blå "Trilette" .. De kan findes til et par
tusind som så godt kan trænge til en kærlig hånd

Erik

Fra : Knud Gjøl

Dato : 10-06-07 15:51

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af de gamle grønne puch eller blå "Trilette" .. De kan findes til et par
> tusind som så godt kan trænge til en kærlig hånd

Ja vi har prøvet alle dem med "flad bund" hvor man kan have fødderne, hun
kan simpelthen ikke nå jorden før maskinen vælter.

1 meter 45 cm. er hendes højde, den nærmeste hun kan klare er vist en Honda
Dax mener jeg at de hedder, de er vist også mest for drenge, men det er hun
egentlig ligeglad med, blot at hun kan køre selv og ikke skal bruge mig som
chauffør.
Knud

Fra : Hagar

Dato : 10-06-07 17:50

> [...]
> er hun egentlig ligeglad med, blot at hun kan køre selv og ikke skal bruge

Prøv og find ud af hvor meget hun han magte i sædehøjde, og kontakt så dem
her http://www.skagen-pocketbike.dk/shop/ og hør om de ikke skulle have
noget.

Hagar

Fra : Knud Gjøl

Dato : 14-06-07 13:08

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv og find ud af hvor meget hun han magte i sædehøjde, og kontakt så dem
> [...]

Det vil jeg da prøve