Usb2.0 i en hp dl360g3...
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 20:42

Hejsa.

Jeg har en hp dl360g3 boks som jeg godt kunne bruge en usb2.0 port i (boksen
er som bekendt født med 2 x usb1.1 = laaaaangsom).

Boksen har et ledigt pci-x slot - men kan jeg få et usb kort hertil?

Anyone?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 03-06-07 00:40

> [...]
RN> laaaaangsom).

RN> Boksen har et ledigt pci-x slot - men kan jeg få et usb kort

PCI-X bliver til helt almindeligt PCI, hvis man sætter et PCI-kort i.
33MHz, 32-bit og det hele. Jeg har dog ikke set 5V-kompatible
PCI-X-slots, men alle kort er efterhånden også 3.3V.

/Benny

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 18:36

> PCI-X bliver til helt almindeligt PCI, hvis man sætter et PCI-kort i.
> 33MHz, 32-bit og det hele. Jeg har dog ikke set 5V-kompatible
> PCI-X-slots, men alle kort er efterhånden også 3.3V.

Det er jo perfekt, så kan jeg bruge et almindeligt billigt pci2usb kort?
Hvordan finder jeg ud af om det er 5 eller 3.3v? Hvad er almindeligt?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-06-07 08:23

RN> Det er jo perfekt, så kan jeg bruge et almindeligt billigt pci2usb
RN> kort? Hvordan finder jeg ud af om det er 5 eller 3.3v? Hvad er
RN> almindeligt?

Hvis det ikke har ligget og samlet støv i nogle år, så er det 3.3V.

/Benny

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 04-06-07 10:18

Rune Nicolajsen wrote:

> Det er jo perfekt, så kan jeg bruge et almindeligt billigt pci2usb kort?
> Hvordan finder jeg ud af om det er 5 eller 3.3v? Hvad er almindeligt?

Kig på selve kortet, der hvor det skal sættes ned i PCI-slottet.

Der skal være en rille i kortet op mellem "benene". På 3.3V kort er
rillen nærmest den ene ende af kortet hvor matalbøjlen sidder, på 5V
kort nærmest den anden ende og på kort der kan køre både 3.3V og 5V er
der begge riller.

Rillerne matcher en plastik-kant i stikket på Motherboardet, så man
fysisk ikke kan sætte den forkerte korttype i.

Her er en god tegning fra en IBM manual:

<http://www.4crawler.com/Developer/VisualWorkstation/PCI/pci_boards.gif>

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 12:10

>Rillerne matcher en plastik-kant i stikket på Motherboardet, så man fysisk
>ikke kan sætte den forkerte korttype i.
>
>Her er en god tegning fra en IBM manual:

Super. Tak for det.

Med venlig hilsen

Rune.