SUN X4600
Fra : René Olskjær Nielsen~

Dato : 30-05-07 19:15

Nogen erfaringer?

Overvejer at købe 2-3 stykker til VMWare, men jeg har ingen erfaring med
SUN's servere. De er prissat meget aggresivt, skalerer fantastisk, men
hvordan er kvaliteten, sammenlignet med f.eks HP585G2?

/René

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-05-07 22:15

"René Olskjær Nielsen [3630]" <r.o.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SUN's servere. De er prissat meget aggresivt, skalerer fantastisk, men
> hvordan er kvaliteten, sammenlignet med f.eks HP585G2?

Min første tanke er - service?
Der er en del serviceprovidere på HP/IBM - hvordan ser det ud med Sun?

Hvis der kun er een der kan varetage det under garanti er der ikke så meget
at vælge og vrage mellem :)

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 07:28

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
>
> Hvis der kun er een der kan varetage det under garanti er der ikke så meget

Der er flere 3. parts service partnere der kan håndtere SUN udstyr.

Fra : Mads Toftum

Dato : 01-06-07 14:10

On Wed, 30 May 2007 20:14:45 +0200, René Olskjær Nielsen 3630 <r.o.nielsen@get2net.dk> wrote:
> Nogen erfaringer?

Ja - rar maskine. Og dens remote management er ganske glimrende.

> Overvejer at købe 2-3 stykker til VMWare, men jeg har ingen erfaring med
> SUN's servere. De er prissat meget aggresivt, skalerer fantastisk, men
> hvordan er kvaliteten, sammenlignet med f.eks HP585G2?

Kvalitetsmæssigt er der absolut ikke noget at klage på med sun maskinerne.
Tværtimod. Ud af de 50+ Sun x64 maskiner jeg havde kørende sidste år var
eneste problem en enkelt 2.5" sas disk der gik i smadder samtidig med at
vi mistede en hel del whiteboxes i samme serverrum.
Den måde X serien er bygget op på så er der ganske fornuftig køling -
vi havde lidt problemer med kølingen så temperaturen nåede ~30C ambient -
på vej gennem en x4100 røg der 3 - 4C oveni - på whitebox med tilsvarende
load og bestykning steg temp med 25C.

vh

Mads Toftum

Fra : René Olskjær Nielsen~

Dato : 01-06-07 17:38

Takker, jeg er ikke så bange for service - det skal de nok kunne klare. Det
var mere kvaliteten jeg fiskede efter...

Jeg gør det sgu nok, og så kan jeg altid komme efter jer hvis det viser sig
at det er noget skrammel :)

/René