Løkke
Fra : H. Andersen

Dato : 01-06-07 11:36

Hej

Hvor mange W løber der gennem jeres løkker?

Hilsen / Regards
Heidi Andersen
www.hallemarken.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-07 12:20

On 1 Jun., 12:36, "H. Andersen" <hallemar...@hund.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvor mange W løber der gennem jeres løkker?

What ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : H. Andersen

Dato : 01-06-07 12:51

Strøm

--

Hilsen / Regards
Heidi Andersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-07 13:04

On 1 Jun., 13:51, "H. Andersen" <hallemar...@hund.dk> wrote:
> Strøm

Elhegn ?

Vores er Elephant M40, impulsenergi 4 J og spænding 6000 V.

Fra : H. Andersen

Dato : 01-06-07 16:26

Ok, ja vores er godt nok ikke elefant men samme tal altså 4 j og 6000 w. Der
løber 4000 w gennem hegnet.. Men det må jo så være nok, hvis det også er
hvad andre har. :0)

--

Hilsen / Regards
Heidi Andersen

Fra : Kim

Dato : 01-06-07 18:38

"H. Andersen" <hallemarken@hund.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, ja vores er godt nok ikke elefant men samme tal altså 4 j og 6000 w.
> Der løber 4000 w gennem hegnet.. Men det må jo så være nok, hvis det også
> er hvad andre har. :0)

Jeg vil godt nok ikke håbe, at der løber 6000Watt igennem ?
Så bliver alt slået ihjel ved berøring -)
Mon ikke du mener 6000Volt ?

Mvh, Kim

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 01-06-07 19:57

Der er vist også lige et par termer der skal friskes op.

Spænding måles i volt og er et "potentiale" der giver mulighed for at en
strøm løber gennem dyret og giver en følelse af at få stød.
Strøm måles i Ampere og "løber igennem" hegnet (eller dyret)
Effekt måles i watt og "afsættes I" hegnet og retur gennem jorden.

Spændingen (målt i Volt) angiver hvor stort et "smæk" dyret får. Effekten
(målt i watt) eller den tilhørende strøm er en indiaktion af hvor stort et
hegn der kan tilsluttes.

Bjarke

Fra : H. Andersen

Dato : 01-06-07 21:43

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:46606c0b$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Spændingen (målt i Volt) angiver hvor stort et "smæk" dyret får. Effekten
> (målt i watt) eller den tilhørende strøm er en indiaktion af hvor stort

Har jeg ikke den fjerneste forstand på.. På vores hegnstester står der W ud
fra tallet.

Heidi