Planten - Tiger lotus - Nymphaea lotus
Fra : S. M

Dato : 02-06-07 10:34

Jeg har nogle stykker af planten Tiger Lotus som er ved at være meget
store og når op til overfladen, hvordan får jeg dem til at skyde igen
fra knolden af ?

Syntes at have ført at knolden en gang imellem skal op af vandet og
tørres ud for efterfølgende når de kommer i akvariet igen begynder at
skyde nye blade - er det rigtigt ?

Hvis ja hvor lang tid skal de "tørre"
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Knuden

Dato : 19-08-07 09:15

> Jeg har nogle stykker af planten Tiger Lotus som er ved at være meget
> store og når op til overfladen, hvordan får jeg dem til at skyde igen
> fra knolden af ?

Da jeg havde en Nymphaea Lotus i mit akvarium skulle man bare klippe de
største blade fra - så skød den villigt fra bunden. Lidt CO2 fra gærflasken
var også godt Jeg har indtryk af, at det er en plante, der kræver
gødning i bundlaget for rigtigt at tage fra.

> Syntes at have ført at knolden en gang imellem skal op af vandet og
> tørres ud for efterfølgende når de kommer i akvariet igen begynder at
> skyde nye blade - er det rigtigt ?

Det har jeg også læst. Måske var det fordi min ikke kom op at den til sidst
sygnede hen og døde.

> Hvis ja hvor lang tid skal de "tørre"
> Med venlig hilsen

Det nåede jeg aldrig at finde ud ;-(