Generel holdning til Cisco ASA5505
Fra : Heinz Vollmann

Dato : 06-06-07 14:05

Hejsa NG!

Jeg vil ikke starte en religions krig, men er interesseret i den generelle
holdning omkring Cisco ASA 5505, da jeg mener dette er et "underligt"
produkt, og vil helt klart vælge PIX hvis det stod til mig.

/Heinz

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-06-07 15:40

On Wed, 6 Jun 2007 15:04:36 +0200, "Heinz Vollmann"
<heinz_vollmann@hotmailXXX.com> wrote:

> Jeg vil ikke starte en religions krig, men er interesseret i den generelle
> holdning omkring Cisco ASA 5505, da jeg mener dette er et "underligt"
> produkt, og vil helt klart vælge PIX hvis det stod til mig.

ASA kan alt hvad PIX kan plus meget mere, og den kan det til den samme
eller lavere pris, så hvorfor ville du dog vælge PIX? Hvorfor synes
du, ASA er et 'underligt' produkt?

PIX er i øvrigt aflivet af Cisco, netop fordi de har et bedre produkt
til en bedre pris, så diskussionen er lidt teoretisk.

-A

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 13-06-07 12:03

> PIX er i øvrigt aflivet af Cisco, netop fordi de har et bedre produkt
> til en bedre pris, så diskussionen er lidt teoretisk.

Er softwaren ikke også i bund og grund den samme ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-06-07 14:45

On Wed, 13 Jun 2007 13:03:27 +0200, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

> Er softwaren ikke også i bund og grund den samme ?

Nja...

Det er meget stor forskel mellem version 6 og 7, faktisk noget nær en
complete rewrite + en ny kerne. CLI'et minder meget om hinanden mellem
de to versioner, men der er nu (også på det område) mange ændringer
fra 6 til 7.

At man så kan køre v6 på nogle PIX'er, hører med til historien.

-A