Ejerskab af telefonnr.
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 29-05-07 22:00

Hvis jeg får held med at portere mit TDC telefonnr. til en af de billige
VoIP SIP udbydere, hvem har da ejerskab over nummeret?

Jeg mener... f.eks. hvis firmaet lukker og slukker, går bankerot - ender ens
gamle nummer på de evige jagtmarker?

Jeg kunne forestille mig at mange af disse udbydere minder om
mobiltelefoniudbyderne for 10 år siden, der lukkede lige så ofte som man
børster tænder.

Vh, Lars.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-05-07 23:27

Lars Bonnesen wrote:
> Hvis jeg får held med at portere mit TDC telefonnr. til en af de billige
> VoIP SIP udbydere, hvem har da ejerskab over nummeret?

Synes at have hørt noget om, at numrene ejers af IT&Tele styrelsen.

> Jeg mener... f.eks. hvis firmaet lukker og slukker, går bankerot - ender ens
> gamle nummer på de evige jagtmarker?

Mon ikke der er nogle der står på spring for at overtage kunderne?
Ellers kan man jo altid forsøge sig med en nummerportering, jeg har
aldrig hørt om et selskab der er lukket uden varsel fra dag til dag.

- Chano Andersen

Fra : Snakee

Dato : 07-07-07 02:53

Den Tue, 29 May 2007 23:00:20 +0200 skrev Lars Bonnesen:

> Hvis jeg får held med at portere mit TDC telefonnr. til en af de billige
> VoIP SIP udbydere, hvem har da ejerskab over nummeret?

Det firma du skifter til har i princippet ejerskabet af nummeret når du
har skiftet.

> Jeg mener... f.eks. hvis firmaet lukker og slukker, går bankerot - ender
> ens gamle nummer på de evige jagtmarker?

Formentlig ja med mindre man får lov at portere det et andet sted hen
inden da.

> Jeg kunne forestille mig at mange af disse udbydere minder om
> mobiltelefoniudbyderne for 10 år siden, der lukkede lige så ofte som man
> børster tænder.

Det tror jeg så ikke. Det er væsentlig billigere at drive IP-telefoni og
alle som har evnerne /viden til det kan i princippet gør det: Det kræver
for det meste bare at man har en ordentlig server (måske flere) og en fed
internetlinjke. Af samme grund kan mange gøre priserne næsten gratis

Mobiltelefoni er en helt anden størrelse hvor indkøb af dyrt issenkræm er
en nødvendighed. Her er der mange flere udgifter.

Snakee