Skifte til bærelinie og samtidigt portere ~
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 29-05-07 15:20

Jeg har ikke brug for TDC's PSTN-linie, så jeg har tænkt mig at konvertere
til en bærelinie til 40,-/mnd. og så formodentlig beholde min TDC ADSL
ovenpå denne.

Vil samtidigt portere mit TDC telefonnr. til en VoIP udbyder. Har
p.t.Unotel, men vil gerne have en anden aht. redundans-funktion.

Er det nogle af jer, der har prøvet, hvordan man gør det smartest? Jeg vil
gerne undgå flg. to cenarier:

1) PSTN'en konverteres til en bærelinie og mit nuværende TDC-nummer "går
tabt"
2) Nuværende nummer porteres, og TDC-ADSL'en lukkes.

Jeg har selvfølgelig spurgt TDC, hvordan man gør - først vidste de det ikke,
så kom de med et svar, der ikke lød helt overbevisende.

Skal man bare på forhånd konvertere til bærelinie, droppe sit telefonnr. og
gå efter et nyt? Det er vel det mest sikre.

Vh, Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 17:27

"Lars Bonnesen" <none@none.æøå> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal man bare på forhånd konvertere til bærelinie, droppe sit telefonnr.
> og gå efter et nyt? Det er vel det mest sikre.

Jeg konverterede min almindelige fastnetforbindelse til en bærelinie til
brug for mit ADSL, som ligger hos TDC.
Jeg beholdt dermed (til min store overraskelse) muligheden for at man kunne
ringe ind på mit gamle nummer.

Herefter købte jeg IP telefoni hos UnoTel, som jeg så bruger, når jeg ringer
ud - godt nok på et andet nummer, men det giver ikke problemer.

Ulempen er, at jeg nu har 2 sæt telefoner, men det er til at leve med, når
jeg sparer rigtig mange penge på telefonregningen.

//KS

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 29-05-07 21:16

"KS" <ks9000µhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg konverterede min almindelige fastnetforbindelse til en bærelinie til
> brug for mit ADSL, som ligger hos TDC.
> Jeg beholdt dermed (til min store overraskelse) muligheden for at man
> kunne ringe ind på mit gamle nummer.

Besynderligt - men det er jo ikke noget, som man kan løbe an på er standard,
desværre.

Det er i hvert fald en af de ting, TDC har fortalt mig ikke er muligt -
altså ringe ind på det gamle nummer. Man får et ex-nummer i stedet...

Vh, Lars.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 29-05-07 17:45

Lars Bonnesen wrote:
> [...]
>
> Skal man bare på forhånd konvertere til bærelinie, droppe sit
> telefonnr. og gå efter et nyt? Det er vel det mest sikre.

hvorfor ikke skifte til en ADSL-udbyder hvor du slipper for at betale 40 kr.
i gebyr...?

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:37

> hvorfor ikke skifte til en ADSL-udbyder hvor du slipper for at betale 40
> kr. i gebyr...?
>
> --
> mvh
> Rasmus

- det tror jeg faktisk ikke at du kan, hvis du kun har en alm.
telefonforbindelse, og ikke antenne eller bredbåndsforbindelse.
Her hvor jeg bor, er der kun mulighed for at bruge TDCs kobberledning, som
jeg må betale for, hvilket også er rimeligt.

//KS

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 29-05-07 21:21

KS wrote:
> [...]
> Her hvor jeg bor, er der kun mulighed for at bruge TDCs
> kobberledning, som jeg må betale for, hvilket også er rimeligt.

øhh jo det er da... Cybercity er ved at være faktisk over hele landet og jeg
har da netop fået oprettet uden så meget som at have haft et fastnet
nummer... du må bo i en meget lille by?
Endvidere har Stofa og Fullrate også udstyr på en del centraler i de størrer
byer - og der betaler man heller ikke gebyr for nogen bærelinje...
det tyder da ikke på at du har undersøgt om andre kan levere internet hos
dig hvis ikke du er klar over at flere udbydere ikke tager noget for
bærelinjen...

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 13:50

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det tyder da ikke på at du har undersøgt om andre kan levere internet hos
> dig hvis ikke du er klar over at flere udbydere ikke tager noget for

Jeg bor på landet, og her er kun TDCs telefonnet.
Hvis jeg tilmelder mig CC, hvem betaler så for brugen af TDCs ledning ind
til mig?
Men jeg vil da undersøge dette nærmere.

//KS

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 30-05-07 20:47

KS wrote:

> Jeg bor på landet, og her er kun TDCs telefonnet.
> Hvis jeg tilmelder mig CC, hvem betaler så for brugen af TDCs
> ledning ind til mig?
> Men jeg vil da undersøge dette nærmere.

ja det ligger jo implicit i den aftale CC har lavet med TDC... at TDC
opkræver 40 kr. pr. måned er bare en ren gebyrmaskine... du betaler jo i
forvejen for internet abonnementet alt efter hvor hurtig din forbindelse er
og dermed hvor meget båndbredde du skal have...

du kan da nemt finde selskaber der ikke opkræver dette gebyr og som samtidig
har billigere internet... men som du skriver så kan udvalget være stærkt
begrænset af at du bor på landet...

Rasmus