beocom 4 uden lyd
Fra : Peter Holm

Dato : 28-05-07 18:54

hej

min beocom 4 telefon er pludselig uden lyd - altså den siger ikke noget når
der kommer et opkald.
Man kan fint snakke i den.
Jeg har ikke sat den på lydløs.

Kan det betale sig med en reperation eller er det bare at købe en ny ?

Mvh
Peter

Fra : Bjarne Just

Dato : 29-05-07 10:37

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote in message
> [...]
> Man kan fint snakke i den.
> Jeg har ikke sat den på lydløs.
>
> Kan det betale sig med en reperation eller er det bare at købe en ny ?

Hej Peter,

Klikker den, når du drejer på hjulet? Hvis den klikker, så kunne det tyde
på, at du har pillet i ringe lydstyrke opsætningen.
Hvis den ikke gør det, så kunne det tyde på, at højttaleren er defekt og så
ville jeg tage til en forhandler med problemet.

mvh,
Bjarne

Fra : Peter Holm

Dato : 29-05-07 21:19

Bjarne Just wrote:
> [...]
> Hvis den ikke gør det, så kunne det tyde på, at højttaleren er defekt
> og så ville jeg tage til en forhandler med problemet.

hej bjarne
den klikker ikke
den kommer til rep.
thx
petere

Fra : Jesper Dahl

Dato : 12-06-07 19:15

On 29 Maj, 11:37, "Bjarne Just" <bjarne_j...@mailis.invalid> wrote:
> [...]
> Hvis den ikke gør det, så kunne det tyde på, at højttaleren er defekt og så
> ville jeg tage til en forhandler med problemet.

Hej Bjarne
Jeg har samme problem som Peter dog med en lille krølle; Min Beocom 4
klikker når jeg drejer på hjulet.

Er den defekt? Kan den repareres. Jeg har checket alle Indstillinger,
Lydløs er slået fra, og højttaleren virker fint når jeg feks
justerer melodien til en anden eller øger/sænker volumen. Den lyser op
ved opkald og viser hvem der ringer - men uden lyd.

Hvis du på nogen måde kan hjælpe ville det være fint - evt også med
oplysninger om hvordan Beocom'en åbnes, måske der er en
mindre defekt indeni? selvom det for mig lyder som en software-fejl.
Min telefonlinje har jeg for god ordens skyld bedt TDC teste, og de
kunne
ikke finde nogen fejl på linjen.

vh
Jesper

Fra : Johnny

Dato : 12-06-07 20:51

Hvis du på nogen måde kan hjælpe ville det være fint - evt også med
oplysninger om hvordan Beocom'en åbnes,

Brug neglene + en afmålt mængde vold :)

Nede i mikrofonenden får du et par negle ind mellem skallen og
indmaden. Ved at vride skallen ud fra indmaden burde du kunne frigive
den.
Gør derefter det samme i den anden side.
Gentag proceduren længere oppe i begge sider.
Så skulle det være klaret!

Det andet kan jeg ikke hjælpe med.

Johnny

Fra : Bjarne Just

Dato : 14-06-07 10:41

"Jesper Dahl" <jesperdahl@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> mindre defekt indeni? selvom det for mig lyder som en software-fejl.
> Min telefonlinje har jeg for god ordens skyld bedt TDC teste, og de

Jeg tror ikke, at det har noget med linie at gøre... har du andre telefoner
på samme linie og ringer de?
Det lyder også som om du har været alle menuerne igennem (lydløs og ringer
niveau). Jeg ville ellers have gættet på, at den stod på "lydløs", men det
skriver du jo, at den ikke gør. Og da højttaleren virker, når du drejer på
hjulet og skifter ringetone, så fejler den heller ikke noget...

Jeg ville prøve at slukke håndsættet og tænde den igen (for at fjerne en
evt. software fejl). Du slukker den ved at holde OK knappen nede i 5
sekunder. Prøv evt. også at slukke basen i et stykke tid.

mvh,
Bjarne

Fra : Jesper Dahl

Dato : 14-06-07 12:52

> [...]
> evt. software fejl). Du slukker den ved at holde OK knappen nede i 5
> sekunder. Prøv evt. også at slukke basen i et stykke tid.

Hej Bjarne
Da jeg fulgte ovenstående råd virkede telefonen igen perfekt efter
"genstart".
(havde prøvet at slukke håndsættet, men det var åbenbart basen der var
fejlbehæftet!)

TAK!

vh
Jesper