fjernelse af firmware
Fra : andy

Dato : 27-05-07 16:03

Har et ibm serveraid 3 kort hvor der er kommet forkert firmware ind.
Er det muligt at fjerne det igen. Sagen er den at jeg skulle opdatere 2
serveraid kort og ved en fejl kom jeg den nyeste firmware på et kort som
ikke kan køre med den firmware. Er der noget jeg kan gøre eller er det
et nyt kort?
På fordhånd tak
m.v.h andy

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-05-07 20:17

"andy" <andy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan køre med den firmware. Er der noget jeg kan gøre eller er det et

Du kan downgrade.
Men det kræver du har den ønskede firmware til at ligge da de ikke er til
download.

Alternativt kan du prøve IBM support om de måske vil stille dig om til
server frontend der kan skaffe den til dig.

Det er noget med man skal holde CTRL nede og trykke på "lynet" når du vil
flashe - ellers nægter den at flashe en ældre version i.

Hvad version taler vi om? - det kunne være jeg måske havde noget i gemmerne
et sted.

/Dennis

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 29-05-07 04:04

Andy.

Jeg har de fleste versioner af ServeRaid CD'erne fra 3.50 og op efter...

Hvilken version ønsker du at flashe tilbage til ???

Mvh.
Niels

Fra : andy

Dato : 29-05-07 12:56

Niels C. Grønlund (DK-2500) skrev:
> [...]
>
> Jeg har de fleste versioner af ServeRaid CD'erne fra 3.50 og op efter...
>
> Hvilken version ønsker du at flashe tilbage til ???

Prøver lige at finde ud af. men det er et serverraid-3 kort.

Fra : andy

Dato : 29-05-07 14:45

andy skrev:

> Prøver lige at finde ud af. men det er et serverraid-3 kort.
Har søgt på nettet og der ser det ud som det er et serverraid-3 enten
serverraid-3H eller serverraid-3HB
er det så ikke bare at downloade enten ServeRAID Support CD 7.00 eller
cd 7.12X
http://www-304.ibm.com/jct01004c/systems/support/supportsite.wss/docdisplay?lndocid=SERV-RAID&brandind=5000019

Og så bare putte den cd i, kan jeg gøre det på den måde.???

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-05-07 16:48

> [...]
>
> Og så bare putte den cd i, kan jeg gøre det på den måde.???

Jo så får du den nyeste firmware.
Som jeg forstår dit problem har du lagt en ny firmware og ønsker at
downgrade?
Det kan du kun gøre ved at have den pågældende version af serveraid du
ønsker at downgrade til.

F.eks hvis du vil have version 4.00 i din controller så er du nød til at
have version 4.00 af serveraid skiverne - de nyeste cd'er indeholder kun de
nyeste firmware versioner.

/Dennis

Fra : andy

Dato : 29-05-07 21:13

Dennis Pedersen skrev:
> [...]
> have version 4.00 af serveraid skiverne - de nyeste cd'er indeholder kun de

Jeg takker for alle, der har hjulpet