Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Skype-telefon
Fra : Sorteper

Dato : 22-05-07 02:57

Jeg har netop købt en af disse Skype telefoner Dual Phone 3088. Men
telefonen er defekt, og jeg kan bare ikke finde opskriften på hvordan jeg
skal lave reklamation på dette apparat?
Skype gav mig noget skriftlig support, indtil de opdagede at telefonen ikke
duede, så nu svare de ikke længere på mine henvendelser. Kender du noget til
dette firma? Og kan du give mig et råd til løsning af mit problem?

Fra : Sorteper

Dato : 22-05-07 03:18

De oplyser, at jeg skal have et RMA nummer, samt vejledning i forsendelse.
Anmodningen om dette RMA nummer skulle jeg kunne få via dette link
http://accessories.skype.com/info?SID=405ebd2e4df2ee0a5cb0f3b422b93a2973c:4520&page=HelpTicketSubmit
men når jeg taster mit ordrenummer ind i feltet "bestillingnummer" så får
jeg flg. meddelse; "Ugyldigt bestillingsformat". Men er bestillingnummer da
ikke det samme som ordrenummer?
Hvorfor skal alting være så håbløst umuligt? SHIT...

Fra : Sorteper

Dato : 22-05-07 03:30

Jeg fandt bestillingsnummeret ad store omveje. Så nu venter jeg på svar fra
Skype.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 22-05-07 04:53

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> wrote in message
> Jeg har netop købt en af disse Skype telefoner Dual Phone 3088. Men
> telefonen er defekt

Hvad fejler den?

Leo Havmøller.

Fra : Lars

Dato : 23-05-07 23:18

In article <46524dce$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
cybercity@mail.dk says...
> Jeg har netop købt en af disse Skype telefoner Dual Phone 3088. Men
> telefonen er defekt ...

Jeg håber det lykkedes for dig at levere den tilbage.
Skype er en dårlig og alt for dyr løsning til IP-telefoni.
Ud over alt for høje minutpriser på telefoni, koster selve opkaldet 33
øre.

Vælg hellere en SIP baseret løsning, hvor der er langt større muligheder
med hardware eller softphones løsninger.
Skype kører jo med deres eget lukkede system, dermed ret begrænset
udvalg.

Jeg anvender Voipstunt, der tilbyder gratis tale til fastnet tlf i over
30 lande i Europa, USA, Australien etc.
Der er dog et limit på 5 timer per uge, herefter 1 eurocent/ min.
Til andre lande er priserne noget nær unbeatable.

http://www.voipstunt.com/
Kig lige under rates

Opkald er selvf. gratis.

SMS koster kun 5 eurocent til alle lande. man kan dog vælge deres SMS
discount & så er prisen kun 1 eurocent per SMS til 60 lande.

Voipstunt er selvfølgelig SIP-baseret:
http://www.voipstunt.com/en/sipp.html
http://www.voipbuster.com/en/hardware.html

Således kan man også bruge avancerede softphones som X-Lite / eyeBeam:
www.counterpath.com

En sjov lille detalje. Voipstunt kommer fra et tysk firma Betamax (
www.betamax.com ), som har mange næsten ensartede parallel-løsninger til
Voipstunt, blot med nogle mindre prisforskelle, se listen herunder.
Price chart for betamax VoIP providers:
http://backsla.sh/betamax

Mig bekendt har de noget nær ingen konkurrence

--
Best regards

Lars

Fra : Christian Johansen

Dato : 24-05-07 09:55

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke duede, så nu svare de ikke længere på mine henvendelser. Kender du
> noget til dette firma? Og kan du give mig et råd til løsning af mit

Havde selv sådan en Dual Phone, men den sutter da for vildt. Nu er jeg så
endt med
en WiFi telefon fra koopster.com. Den er rigtig fed og jeg kan klart
anbefale den
hvis du er på udkig efter noget andet.