Pony til både voksne og børn?
Fra : Juul

Dato : 22-05-07 09:41

Hvilke ponyer er egnet til både børn og voksne?
Mine børn er fra 3 mdr til 9 år, jeg vejer selv ca 60 kg

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 10:10

"Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke ponyer er egnet til både børn og voksne?
> Mine børn er fra 3 mdr til 9 år, jeg vejer selv ca 60 kg

Det må jo være Islænderen. Nordbaggen er også en mulighed.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : liz

Dato : 22-05-07 13:27

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> "Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det må jo være Islænderen. Nordbaggen er også en mulighed.
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
Eller måske Welsh Mountain eller Dartmoor. Vær sikker på, at ponien er ældre
og vel opdragen, trafiksikker og vant til børn, hvis børnene skal ride meget
på den, evt. alene.
Enhver pony kan bruges, ligegyldig hvad race, - det vigtigst er sind og
temperament. Men hvis den skal bære dig, skal den nok have en vis størrelse
og være solidt bygget. Derfor anbefaler man Islændere og andre racer uden
fuldblods blanding.

Hilsen Liz

Fra : Tina

Dato : 22-05-07 14:44

60 kg er jo ingenting Du kan nemt ride en kat 1 pony uanset race.

men som de andre skriver, find en gammel rolig gerne vallak når ungerne også
skal bruge den Kan varmt anbefale islænderblandinger, det er det
skønneste der findes, med et fantastisk temperament.

Tina

Fra : H. Andersen

Dato : 23-05-07 20:14

"Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke ponyer er egnet til både børn og voksne?
> Mine børn er fra 3 mdr til 9 år, jeg vejer selv ca 60 kg

Tinker/Irish Cop eller Fell Ponier er også ganske gode og meget rolige
ponier, der nemt kan både rides af voksne og børn og trække vogn med hele
familien. Ellers Ja Islænder, som de andre også siger og Nordbag.... :0)

Heidi