Nybegynder med et lille "problem"
Fra : JSJ

Dato : 24-05-07 15:38

Hej alle.
Jeg har hentet en template som arbejder i flash, og redigeret i den med
Flash 8 (Macromedia), men jeg er stødt på følgende problem:
Ved klik på en tekst (tydeligtvis et link) fjernes tekstboksen fra
index.html, og det er så meningen at der skal fremkomme en ny information.
Eksempel:
Jeg klikker på Kontakt - og skal så have mulighed for at sætte
kontaktinformationer ind.. MEN jeg ved ikke hvordan dette gøres.
Jeg kan gerne uploade filerne, hvis der er brug for det, men et hint eller
rettere en hjælp til at komme videre vil være endog meget velkommen.
Mvh John

Fra : Claus U

Dato : 24-05-07 16:22

JSJ skrev:

> [...]
> Jeg kan gerne uploade filerne, hvis der er brug for det, men et hint
> eller rettere en hjælp til at komme videre vil være endog meget

Ahem - Hvis jeg skal hjælpe bliver du nødt til at være mere konkret.
Hvor meget erfaring har du med Flash? Et problem kan have mange
løsninger. Men hvis det er en offentlig template, så post den i binær
eller ligende, så kan vi da se på det.
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : JSJ

Dato : 24-05-07 17:10

Hej Claus
Mit problem er, at jeg netop ikke er særligt meget inde i flash
programmering, men det er da lykkedes mig at gennemskue nok til at jeg har
fået noget af det til at virke

Jeg har ikke adgang til binaer (news.cybercity.dk) men sender da MEGET gerne
filerne til eventuelt hjælp?

Fra : Claus U

Dato : 24-05-07 18:55

JSJ skrev:

> [...]
> har fået noget af det til at virke
>
> Jeg har ikke adgang til binaer (news.cybercity.dk) men sender da MEGET

Måske skulle du prøve at bruge serveren newsbin.cybercity.dk i stedet
for. Men hvis du allerede har løst problemet er det jo omsonst
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : JSJ

Dato : 24-05-07 19:19

Hej Claus
Jeg har åbenbart ikke udtrykt mig klart nok ;o(

Jeg har ikke fået mit problem løst, men tak for den nye adresse til
nyhedsgrupper, den vil jeg anvende.
Hvis jeg nu skal være så heldig at du vil hjælpe, hvilke filer skal du så
bruge?
Jeg mener er det *swf eller *.fla du skal have lagt på dk.binaer ?
Jeg har lagt disse filer op med overskriften: Hjælp flash
Mvh John

Fra : Claus U

Dato : 24-05-07 20:29

JSJ skrev:

> [...]
> Jeg mener er det *swf eller *.fla du skal have lagt på dk.binaer ?
> Jeg har lagt disse filer op med overskriften: Hjælp flash

Det er ikke muligt at se ret meget via swf-filerne. Men tilsyneladen
bruger du loadMovie på en eller anden måde til at hente underfilerne.
Dvs. at der er en "under" file til hvert menupunkt.

Dvs. at du skal finde ud af, hvilken file index.fla ønsker at henter når
du trykker på "kontakt" og så bagefter laver noget indhold i den file.

Ahem! Nok ikke just nemt for en ikke øvet. Men hvis du markere knappen
og se, om der ikke skulle være et actionscript med et filnavn (vist nok
bare trykke F9) Du skal så bagefter oprette en ny file med dette navn!

Det kan selvfølelig også være, at det er lavet på en hel anden måde!

Ahem for at jeg kan hjælpe yderligere bliver du nødt til at poste fla
filerne. Hvis du ikke ønsker hele verden skal se dine fla filer i
binær, så smid dem på en hjemmeside med en henvisning i dit indlæg.
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : jsj

Dato : 24-05-07 20:52

Hej igen.
Først tak for dit hurtige svar

Jeg har såmænd intet at s kjule på denne side - den skal jo offentliggøres
alligevel

Her er de *.fla filer jeg har fået med i templatén : dk.binaer - overskrift:
mere flash
Hjemmesideadresssen de ligger på: (uploaded)
www.livsstilskonsulenten.dk/flash/index.html
Mvh John

Fra : Claus U

Dato : 24-05-07 21:23

jsj skrev:

> Her er de *.fla filer jeg har fået med i templatén : dk.binaer -
> overskrift: mere flash
> Hjemmesideadresssen de ligger på: (uploaded)
> [...]

Det er tilsyneladende en loadmovie funktion som bruges. Dvs. du har en
hovedfilm, som henter indhold fra forskellige under filer. Hovedfilmen
i dit tilfælde er index.fla.

"about.fla" er filen som henviser til "Om mig". I den samlede frame 1
til 14 har du mulighed for at skrive den tekst du ønsker på
hjemmesiden. Frame 15 ved jeg ikke hvad skal bruges til, men det kan
muligvis ses i index.fla.

Filen home.fla henviser til forsiden - der er tilsyneladende tilføjet et
par ekstra effekter, men grundfunktionen er den samme som about.fla.

Content.fla kan jeg ikke lige regne ud hvad henfører til, men det står
sikker i index.fla. For at jeg kan hjælpe yderligere bliver du nødt til
også at poste index.fla. Men du kan vel efterhånden se princippet
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : jsj

Dato : 24-05-07 21:31

Hej igen Claus
Jeg får ikke lov at uploade index.fla, da jeg får fejl meddelelse om at
filen er for stor.

Men jeg kan da nogenlunde se hvad du mener, og vil se om jeg kan komme
videre selv.
Tak for dine input
Mvh John

Fra : Claus U

Dato : 25-05-07 14:25

jsj skrev:

> Men jeg kan da nogenlunde se hvad du mener, og vil se om jeg kan komme
> videre selv.
> Tak for dine input

OK - Du velkommen til at skrive igen, hvis det forsat volder problemer!
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk