VB.Net (2005) Min POS printer forstår ikke~
Fra : Ingelsen

Dato : 22-05-07 15:26

Jeg skriver til en POS Line printer.

Den har en character tabel der siger æ=91 ø=92 å=93

Men når jeg skriver "test æøå" til printerten skriver den "test ???" fordi
vb.net(2005) sender ud i UNICODE hvor æøå ligger langt højere end 91-93.

Nogen der kan hjælpe til hvordan jeg kan bede programmet når det støder på
æøå om at skrive 91-93 ud.
Eller fortælle programmet det ikke skal benytte UNICODE
men den gamle nordiske tegntabel 865 når den skriver ud...

Det skal dertil siges jeg ikke skriver gennem en windows printer priver, men
direkte fra VB til printerten..
Dog med en starcomm.dll som fabrikanten af printeren leverer..

Jeg kan godt få printeren til at skrive æøå ved at skrive en linie som
denne:

starcomm.output (chr(91) & chr(92) & chr(93))

Håber nogen kan hjælpe...