Kopiering af nøglekort
Fra : Dyhrberg

Dato : 20-05-07 17:31

Hej!

For det første er jeg lidt i tvivl, om hvorvidt denne gruppe er den
korrekte at poste mit indlæg i - er det ikke tilfældet, beklager jeg
og vil gerne anvises til den korrekte gruppe.

Mit spørgsmål er kort og godt: Hvor har jeg mulighed for at få
kopieret et nøglekort?

Da det muligvis lyder en anelse suspekt, må jeg hellere fortælle,
hvorfor jeg har brug for en sådan kopi. Formålet er noget så harmløst
som at få adgang til en læsesal på Aarhus Universitet

Jeg er selv studerende på Handelshøjskolen i Århus, og da jeg er 100 %
selvstuderende, har jeg brug for lidt forskellige steder at kunne
læse, da det bliver for trist alene at sidde derhjemme eller på
handelshøjskolens, ikke særligt godt indrettede, læsesal.
Af den årsag er jeg begyndt at sidde nogle dage i ugen på en læsesal
på Samfundsvidenskabeligt Fakultet, Aarhus Universitet, men da jeg
efterhånden er træt af at skulle vente udenfor om morgenen, på at en
anden studerende ankommer, samt også at skulle vente når læsesalen
forlades for at hente middagsmad, få lidt luft osv., vil jeg nu have
anskaffet et sådan adgangskort.

Jeg har en kammerat, som selv studerer ved det pågældende institut, og
han har derfor et studiekort, jeg kan låne til kopiering - spørgsmålet
er blot, hvor jeg kan få dette gjort?

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Mads Dyhrberg

Fra : Sune

Dato : 20-05-07 22:30

On 20 May 2007 09:30:31 -0700, Dyhrberg <Mads_Dyhrberg@hotmail.com> wrote:

>Da det muligvis lyder en anelse suspekt, må jeg hellere fortælle,
>hvorfor jeg har brug for en sådan kopi. Formålet er noget så harmløst
>som at få adgang til en læsesal på Aarhus Universitet

En terrorist ville også komme med sådan en 'uskyldig' forklaring.

Mit råd:
Skaf dig et kort via de rigtige kanaler.
Ellers må du undvære.

Mvh
Sune

Fra : Per Hansen

Dato : 21-05-07 00:17

Sune <april2007@tdcadslw.dk> mentioned this

> En terrorist ville også komme med sådan en 'uskyldig' forklaring.
>

> Mit råd:
> Skaf dig et kort via de rigtige kanaler.
> [...]

Kan han ikke, han SKAL være studerende for at få adgang.
Desuden vil det koste hans kammerat studiet hvis de endelig finder
på at kopiere et studiekort. Der er ingen kære mor på det område.
Og hvis de er lige så hårde i skallen som de er ved SDU, så koster
det desuden en Politi anmeldelse.
Så det er slet ikke noget man skal begynde at lege med, for de
logger alt på en computer hvor kortet har været anvendt, så hvis
der er noget som ser suspekt ud, så er de busted lige med det samme.
Det var forresten på den måde de pågreb ham børneporno sprederen hos SDU
for et års tide siden.

--
Per Hansen

Fra : Dyhrberg

Dato : 21-05-07 09:22

Hej!

Jeg har ikke haft nogen moralske skrupler i forbindelse med at skulle
få foretaget en sådan kopiering, men hvad du skriver om, at der føres
en sådan log, og at der faktisk bliver set med stor alvor på at
foretage en sådan kopiering, var jeg ikke klar over.

Jeg vil aldrig risikere at bringe min kammerat i en uheldig situation
for at have lånt mig sit kort, så ideen er hermed droppet.

Tak for rådet og fortsat god dag!

M.v.h. Mads

Fra : Per Hansen

Dato : 21-05-07 09:50

Dyhrberg <Mads_Dyhrberg@hotmail.com> mentioned this

> [...]
>
> Jeg vil aldrig risikere at bringe min kammerat i en uheldig situation
> for at have lånt mig sit kort, så ideen er hermed droppet.

Ja, for det ville dælme være surt for ham, hvis han smides ud midt
i hans drømme studie pga. den kopiering af hans nøglekort.
Jeg har tidl. arbejdet for SDU, så det er derfor jeg har lidt insight
i hvordan de hos dem håndterer det med de kort og jeg tror ikke at
Aarhus Uni håndterer sagen anderledes i den situation.

--
Per Hansen

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 21-05-07 21:11

Dyhrberg wrote:
> Jeg vil aldrig risikere at bringe min kammerat i en uheldig situation
> for at have lånt mig sit kort

Nej, det er klart.
Men prøv at kontakte institutlederen og forelæg dit andragende - få evt. en
anbefaling fra dit nuværende studiested. Du kan da højst få nej.

--
Poul Erik Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-07 21:22

On Mon, 21 May 2007 22:10:55 +0200
"Poul Erik Jørgensen" <33@gvdnet.invalid> wrote:

> Nej, det er klart.
> Men prøv at kontakte institutlederen og forelæg dit andragende - få
> evt. en anbefaling fra dit nuværende studiested. Du kan da højst få
> nej.

En anden mulighed er vel også at tilmelde sig et kursus på studiet.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen