Hvor lærer man dette......?
Fra : liz

Dato : 16-05-07 10:13

Flot horsemanship i ordets bredest forstand - ikke hestehviskning!!

http://www.youtube.com/watch?v=T08b0SxZxDA

Liz

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-07 10:43

"liz" <lizbved1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Flot horsemanship i ordets bredest forstand - ikke hestehviskning!!
>
> http://www.youtube.com/watch?v=T08b0SxZxDA
>
> Liz

Det er da nemt nok ;P

Tak for linket!

-Camilla

Fra : Kim

Dato : 16-05-07 22:49

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

> Det er da nemt nok ;P
>
> Tak for linket!

Tjae... Et par af dem KUNNE faktisk godt ligne en vis Ole fra Odsherred.
Bortset fra, at det går for langsomt

Mvh, Kim

Fra : liz

Dato : 17-05-07 07:55

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse

> Tjae... Et par af dem KUNNE faktisk godt ligne en vis Ole fra Odsherred.
> Bortset fra, at det går for langsomt
>
> Mvh, Kim

Det tænkte jeg også på (bortset fra det med hatten ) og havde håbet, at
han også vil vide, hvor man kan lære at ride og kontrollere hesten sådan.
Uden at tag til Portugal vel at mærke.

Liz

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 17-05-07 08:06

"Kim" <No@money.dk> wrote:

>Tjae... Et par af dem KUNNE faktisk godt ligne en vis Ole fra Odsherred.
>Bortset fra, at det går for langsomt

Det er utroligt hvad man ska lægge øre til.

Vi _KAN_ faktisk godt ride langsomt. Helt som på videoen. Det er netop denne
rideform vi praktiserer og underviser i her. Ikke mange magter at træne til at
opnå resultatet, men 2 piger på bare 12 og 13 år rider de fleste af de viste
øvelser. Især ridning i "Lope" gennem paralele porte udføres perfekt.

Råddenryttere kan godt ride pænt!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : liz

Dato : 17-05-07 07:56

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

> "liz" <lizbved1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da nemt nok ;P
>
> Tak for linket!
>
> -Camilla

Velbekommen

Fra : john

Dato : 17-05-07 10:22

"liz" <lizbved1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Flot horsemanship i ordets bredest forstand - ikke hestehviskning!!
>
> http://www.youtube.com/watch?v=T08b0SxZxDA
>
> Liz

Hej Liz

Alle øvelserne svarer til øvelser der anvendes i "trail" disciplinen i
western. Den eneste forskel er, at hestene her rides "klassisk". I western
laver vi de samme øvelser + mere udfordrende ) med tøjlerne i en hånd.

Hvor man lærer det.
1. Ved at konvertere til western, og hvis det skal være det med
forhindringsbanen så gå efter disciplinen "trail". Kig evt. på
www.westernportalen.dk
2. hvis du vil holde fast i klassisk dressur, så kan du bare selv gå igang
med at vænne din hest til de forskellige forhindringer. Der er ikke nogen af
dem der er mere kompliceret end du selv med et par bomme, kegler etc. kan
bygge dem op.

Men prøv lige en gang den følelse af samarbejde med din hest som en tur i
western verdenen vil give - men pas på det er stærkt vanedannende!!

Hilsen John

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 17-05-07 11:21

"john" <john_lundsgaard@familie.tdcadsl.dk> wrote:

>Men prøv lige en gang den følelse af samarbejde med din hest som en tur i
>western verdenen vil give - men pas på det er stærkt vanedannende!!

Ja, det tør siges. Jeg var bare få timer "henne" i min rideundervisning da jeg
blev lokket til at prøve en trail-bane med instruktør. Så var jeg smittet.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : liz

Dato : 19-05-07 08:40

"john" <john_lundsgaard@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men prøv lige en gang den følelse af samarbejde med din hest som en tur i
> western verdenen vil give - men pas på det er stærkt vanedannende!!

Det er ikke så meget øvelserne - dem kan man hurtig lære - det var mere
måden at ride på. Jeg har haft med heste at gøre det mest af livet, først i
England - pony games, fox hunting etc., så i New Zealand - mest fåre og kvæg
drevning etc., samt mange lange ture over bjerg etc. og nu i DK - mest skov
og strandtur, (hygge), så mange af øvelserne kommer helt naturlig hvis man
vælger de forhindringer man møder undervejs. Dressur har aldrig
interesseret mig synderlig meget, men jeg kan godt se at der er mange
dressur elementer i videoen. Og det med at brug en hånd til tøjlerne gøre
jeg i forvejen. Måske skulle jeg forsøg at ride foran spejlet (det bliver
reflektioner i vinduer!!) og så justere krops holdning, stig bøjlerne etc.
derefter Og så tag et par dressur timer

Liz