anti-bot image algoritme
Fra : Allan Unnerup

Dato : 19-05-07 17:52

Kære Alle

Her en af jer en god algoritme til at danne et antibot image?

Jeg overvejer at generere et lille gif-billede, der viser tal mellem 100 og
999, som brugeren skal taste ind i et af felterne i en formular. Er det mon
godt nok? Eller er det trivielt for en søgerobot til at genkende?

Jeg har ikke kendskab til søgerobotter, så jeg ved ikke, hvor effektive de
er til mønstergenkendelse.

Er der nogle af jer, der har erfaring med antibot images?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 19-05-07 18:50

Allan Unnerup wrote:
> [...]
> er til mønstergenkendelse.
>
> Er der nogle af jer, der har erfaring med antibot images?

Prøv og kig på:
http://jcaptcha.sourceforge.net/

Arne

Fra : Allan Unnerup

Dato : 19-05-07 21:27

> Prøv og kig på:
> http://jcaptcha.sourceforge.net/

Det var præcis jeg efterspurgte.
Tak skal du have!

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-05-07 20:58

Allan Unnerup wrote:

> Jeg har ikke kendskab til søgerobotter, så jeg ved ikke, hvor effektive de
> er til mønstergenkendelse.

Hvad vil du spærre for? (Almindelige søgemaskine-robotter,
spam-robotter, der prøver at spame debatfora og email-forms, specifikke
robotter, der snylter på din side, eller ...)

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.