Nummerviser - spm.
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-05-07 04:09

Davs i gruppen.

Jeg har googlet og rodet på nettet i håb om at finde en forklaring, men jeg
kunne ikke rigtigt hitte noget, så nu går det altså ud over jer.

Mine forældre har en udmærket telefon, og de har oplevet at der bliver
ringet op midt om natten til dem, nummerviseren viser intet andet end "02".
Hvad betyder dette tal?

Normalt viser nummerviseren også, hvilket opkaldsnummer det er i rækken på
nummerviseren, eks.:
01 [telefonnummer] 01 - hvor 01 til sidst angiver et almindeligt dansk
telefonnummer.
02 [telefonnummer] 01
03 [telefonnummer] 01
04 [telefonnummer] 01
05 [telefonnummer] 01
06 [telefonnummer] 01
- og så videre fortløbende.
Men så dukker dette op:
07 [manglende nummer] 02.

Hvad pokker betyder det?
Det er ikke hemmeligt eller udeladt nummer, for når jeg ringer til dem (ja,
jeg har udeladt nummer, og andre i familien har hemmeligt nummer), står der
noget helt tredje.
Der står *intet* i brugsanvisningen, og jeg har ikke kunnet finde noget på
nettet om det.
Be' pænt om hjælp.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - næeh...ikke endnu...

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-05-07 09:20

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> nummer), står der noget helt tredje.
> Der står *intet* i brugsanvisningen, og jeg har ikke kunnet finde

måske var det en god ide at oplyse om telefon/nummerviser mærke og model...

Rasmus

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-05-07 12:52

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote in message

> måske var det en god ide at oplyse om telefon/nummerviser mærke og
model...

> --
> mvh
> Rasmus

Sorry, my bad:
Denver DPC-10.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - niks...kommer...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-05-07 22:37

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mine forældre har en udmærket telefon, og de har oplevet at der bliver
> ringet op midt om natten til dem, nummerviseren viser intet andet end
> "02".

Er der nogen i den anden ende?

> 01 [telefonnummer] 01 - hvor 01 til sidst angiver et almindeligt dansk
> telefonnummer.

Har I set andet end 01 (og så 02)?

DTMF CLIP-signalering har 3 fejlkoder.
1: Nummeret er skjult
2: Nummeret er internationalt, og nummeret er ikke medsendt
3: Nummeret kan ikke vises af tekniske årsager

Men hvis I generelt får et 01, så er det næppe fejlkoder.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-05-07 01:44

> [...]
> 3: Nummeret kan ikke vises af tekniske årsager
>
> Men hvis I generelt får et 01, så er det næppe fejlkoder.

Hej Martin.

Jeg har adspurgt mit fædrene ophav, og han kunne oplyse, at han ikke nåede
ind til telefonen i det tidligere beskrevne tilfælde, efter at være blevet
vækket kl. 5 om morgenen, således at han kunne nå at tage røret, inden der
blev opgivet i den anden ende.
Manden kan trods alt fejre diamantbryllup med min fru moder om tre år -
forudsat, selvfølgelig, at begge holder så længe, hvilket jeg selvklart
håber på - så farten er ikke den optimale klokken bøh om morgenen.
Det kunne jo være rart at vide om koden betød "Udland", f.eks., da min hr.
onkel har bosat sig Down Under for snart mange år siden, hvorefter familien
har mistet kontakten med ham.
Men jeg takker da for hjælpen og oplysningerne, så har jeg da noget at komme
med.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - nah, siden er dog undervejs...

Fra : Rune

Dato : 25-05-07 20:47

Hej...

Jeg havde en gang i tidernes morgen en løs nummerviser der gjorde et samme.
på den talte den antallet af ubesvarede opkald.

Rune