Erhvervslejekontrakt?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-05-07 08:23

Jeg har fået en erhvervslejekontrakt, på et lejemål, hvor jeg vil starte
virksomhed. Jeg har dog ikke noget forstand på det juridiske i sådan en
kontrakt. Er der en venlig sjæl, som vil kigge på den og se om der er nogle
"fælder"?

Kan jeg stilles dårligere end erhvervslejeloven, som der står i punkt 16?

På forhånd tak.

X-postet til dk.erhverv og dk.videnskab.jura

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-05-07 08:25

Den kan ses som pdf på dette link: www.pudekamp.dk/lejekontrakt.pdf

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-05-07 18:31

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Den kan ses som pdf på dette link: www.pudekamp.dk/lejekontrakt.pdf

1. Kontakt en advokat - er det bedste hvis du er usikker :)

2. Kan se du har markeret felterne væk hvor der står adresser - blot til
information tog det mig cirka 10 sekunder at se både din, udlejers
adresse og dit kommende kontors matrikel nummer - samt alt andet du
havde fjernet - så blot for din egen skyld bør du nok fjerne PDF filen
hvis du ikke ønsker det frem :)

Mvh
Johan

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-05-07 19:19

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Kontakt en advokat - er det bedste hvis du er usikker :)

Ok, tænkte at der måske sad en eller to med noget erfaring i den slags.
Advokatudgifter er en post jeg gerne ville spare, hvis det kunne lade sig
gøre.

Er fjernet - tak for info.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-05-07 17:53

> Advokatudgifter er en post jeg gerne ville spare, hvis det kunne lade sig
> gøre.

Du kan lige så godt lære det nu: Du har brug for en advokat, når du er er i
tvivl, når du indgår aftaler og inden du underskriver noget som helst. Som
erhvervsdrivende betragtes du som oproffesionel, og derfor skal du agere
proffesionelt. Find en advokat. Det er dyrt at lade være

Mvh Maria
- der ikke er advokat.