Søger Velleman Telri teleringer og flash -~
Fra : Blip

Dato : 03-05-07 17:58

Hej Gruppe.

Søger Velleman Telri teleringer og flash som leveres som et færdigt
plug-an-play modul i egen kasse.
Den kobles direkte i telefonstikket, fremfor visse andre produkter,
der reagerer på telelyde.

Mon der skulle være nogen, som kender en forhandler i Danmark som
forhandler produktet.
Har prøvet hos Brinck og Elektronik Lavpris, men produktet er ikke at
finde, selvom de ellers forhandler Velleman´s produktsortiment.

Alternativ er en forhandler i vore nabolande, men fragten er ofte ret
heftig.

Gode forslag er velkomne

/Blip

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 03-05-07 18:24

Blip wrote:
> [...]
> Har prøvet hos Brinck og Elektronik Lavpris, men produktet er ikke at
> finde, selvom de ellers forhandler Velleman´s produktsortiment.

formentlig fordi den ikke er godkendt af ITST??? (P&T i gamle dage)...
kan huske mange af de danske elektronikblade fra 80'erne... hver gang de
havde en byg selv konstruktion med noget med telefon stod der altid: "Denne
konstruktion må kun tilsluttes interne telefonnet og IKKE det offentlige"
eller noget i den stil... og så skrev de gerne - selvom den selvfølgelig vil
virke der også...

> Alternativ er en forhandler i vore nabolande, men fragten er ofte ret
> heftig.
>
> Gode forslag er velkomne

jeg kan ikke lige ryste noget ud af ærmet - men vær opmærksom på at mange
lande kører med forskellige telefonsystemer... du skal i hvert fald nok ikke
bestille noget hjem fra USA - men med andre EU lande ved jeg ikke...

Rasmus

Fra : Blip

Dato : 04-05-07 15:49

On 3 Maj, 19:24, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk> wrote:

> [...]
> lande kører med forskellige telefonsystemer... du skal i hvert fald nok ikke
> bestille noget hjem fra USA - men med andre EU lande ved jeg ikke...

Det er rigtigt at udstyr tidligere skulle godkendes Telestyrelsen og
før dette af Post og Telegrafvæsnet.
Siden da kom den generelle godkendelsesordning CE-mærkningen,
hvorefter kravet om yderligere godkendelser forsvandt, det gav jo en
masse nye telefoner på det danske marked, men lavere priser til følge,
men man bibeholdt måske godkendelseskravet i Danmark ?

Tror ikke der er de store problemer indenfor EU længere, de samme VoIP
bokse, sælges jo over hele EU.
Der kan dog være problemer, hvis der er brug for nummervisning, da den
varere imellem de forskellige EU lande, men det betyder jo ikke så
meget, når det blot er en ekstra-ringer med lysblink.

/Blip

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-05-07 21:25

Blip wrote:

> [...]
> masse nye telefoner på det danske marked, men lavere priser til følge,
> men man bibeholdt måske godkendelseskravet i Danmark ?

CE mærkningen har jo ikke noget at gøre med de krav TDC stiller til
telefonudstyr der skal kobles på deres net...
her tænker jeg på impedans, strømforbrug osv...
CE mærkning har noget at gøre med om apparatet kan overholde krav til
EMC/støj osv...
du blander tingene sammen her...

> [...]
> varere imellem de forskellige EU lande, men det betyder jo ikke så
> meget, når det blot er en ekstra-ringer med lysblink.

nu kan en VoIP boks jo godt understøtte flere forskellige telefonsystemer...
f.eks. kan jeg i min Sipura boks vælge impedansen på telefonforbindelsen og
en masse andre ting der har indflydelse på den elektriske grænseflade...
derfor kan den jo netop sælges i hele EU og USA - fordi man kan konfigurere
den som man vil...

Rasmus

Fra : Blip

Dato : 04-05-07 22:44

On 4 Maj, 22:25, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk> wrote:

> [...]
> derfor kan den jo netop sælges i hele EU og USA - fordi man kan konfigurere

Du har ret - det er naturligvis EØF direktivet.
Godkendelsesordningen er imidlertid stadigt stoppet tlbage i 1999.
Grundreglen er at produktet ikke må tage strøm fra nettet længere
(F.eks. til hukommelse af nr. i telefonen )

Der findes ganske rigtigt forskellige setups rundt om i verden, men
faktisk kan du formentligt sagtens bruge din telefon på FSX port
imperdance "600" fremfor "750-250" - CWT Frequency "440@-10" fremfor
"425@-10" - jeg kan ihvertfald fint på mine telefoner.

Reelt er "Hook flash timer" og "Caller ID Method" det eneste som har
betydning på mine telefoner, alt det andet tilpasser telefonen sig
til, det giver lidt andre lyde og ringetider - men det virker fint.
Husker da også flere, som har bragt trådløse telefoner med sig hjem
fra USA og Tyskland, de har virket fint her - men altså uden vis-nr.;
men der skal da nok findes produkter som ikke gør......
Der er så lige det med radiofrekvenserne, men det er en anden
diskution.

Men tilbage til spørgsmålet - Findes en dansk forhanlder af produktet
og havd er prisen ?

/Blip

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 05-05-07 14:42

Blip wrote:
> [...]
> Grundreglen er at produktet ikke må tage strøm fra nettet længere
> (F.eks. til hukommelse af nr. i telefonen )

ok... tak for oplysningen... det var jeg ikke klar over...

> [...]
> men der skal da nok findes produkter som ikke gør......
> Der er så lige det med radiofrekvenserne, men det er en anden

ok... mit indlæg var også mere motiveret af at gøre dig opmærksom på de
eventuelle forskelle der kan være - bare for at du ikke stod med noget der
ikke virkede... jeg var ikke umiddelbart klar over at du selv havde ret
meget styr på det...

Rasmus

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-05-07 18:31

Blip wrote:
> Har prøvet hos Brinck og Elektronik Lavpris, men produktet er ikke at
> finde, selvom de ellers forhandler Velleman´s produktsortiment.

Har du spurgt om de eventuelt kunne skaffe den hjem til dig?

- Chano Andersen.

Fra : Blip

Dato : 06-05-07 14:52

On 5 Maj, 19:30, Chano Andersen <use...@chanoandersen.dk> wrote:

> Har du spurgt om de eventuelt kunne skaffe den hjem til dig?
>
> - Chano Andersen.

Ja jeg prøvede at sende et par mails, men det har åbenbart ikke
interesse, eller måske man bare har travlt.
På den anden side, hvis det skal skaffes hjem som specialvare, så
kommer der jo en masse ekstraudgifter på.
Derfor søger jeg efter en forhandler, som ligger inde med produktet -
men jeg skam har prøvet med mails..

/Blip

Fra : Blip

Dato : 06-05-07 14:56

On 5 Maj, 15:41, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk> wrote:

> [...]
> ikke virkede... jeg var ikke umiddelbart klar over at du selv havde ret

Det er skam helt reelt, man kan hurtigt 'brænde fingrene' eller hvad
man nu vil kalde det

Desværre har TDC ikke lige noget tilsvarende i butikkerne længere, med
mindre man vil omkring handicapservice, men så er priserne altså i et
noget højere luftlag.

/Blip