Giantco Sprint 30 for/imod?
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 14-05-07 09:11

Hej,

Læg nu lige jeres T-Hansen-frygt, og vær reelle.

Hvad har i oplevet af skidt og godt omkring denne scooter?

Det er min søster på 16 jeg har tiltænkt at forære sådan en.

Troels

Fra : 4700

Dato : 14-05-07 10:29

har haft en i 2 mdr nu, ingen problemer efter 1700 km
"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:46481979$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Hagar

Dato : 14-05-07 12:18

> [...]
>
> Hvad har i oplevet af skidt og godt omkring denne scooter?
>
> Det er min søster på 16 jeg har tiltænkt at forære sådan en.

Der er altid en grund til noget er billigt.
Jeg har ikke selv kendskab til det mærke, men jeg har en mistanke til at den
ikke holder så mange kilometer. 2 HK er heller ikke voldsomt til en knallert
der i sig selv vejer 75 Kg. Jeg ville ofre 2000.- mere, og få et
længerevarende godt forhold til min søster hvis det var mig. Du kan finde
andre mærker her http://www.enghavemotor.dk/ som jeg vil tro holder længere.
Jeg selv kører på en aprilia rally, den er fra 98 og har rundet 60.000 km,
den har så også kostet noget mere, men jeg mener det er godt givet ud.

Hagar

Fra : Stig Brun

Dato : 14-05-07 16:56

"Troels Plougmann-Olsen"

> Hvad har i oplevet af skidt og godt omkring denne scooter?

Jeg nåede at have min i et par måneder (ca. 600 km) inden den blev stjålet.
Det kan godt være den bliver erstattet af en (også kinesisk) maxiscooter,
for Giantco´en mindede mig om al den køreglæde der er i en tohjuler. Bliver
det kun til en ´30-er bliver det en sprint igen, 45 gider jeg ikke.

Skidt:
Alarm/fjernstart henholdsvis ubrugelig/latterlig. Alarmen tapper strømmen
inden et døgn, og fjernstarten er en totalt unyttig "Brian" ting, der heller
ikke virker, fordi scooteren skal have lidt gas for at starte.
Gummimåtten er upræcist fremstillet, ser sjusket ud.
Tanken rummer ca. 5 L, måleren viser tom når der er 2 L tilbage.
Check prisen på eftersyn, måske er det der thansen henter den manglende
indtjening. Der er et eftersyn allerede ved 1000 km.

Godt:
Resten af scooteren!:
4-takt motor, der virkelig kan trække. Scooteren kører 30 km/t uanset om det
er op eller ned af den stejleste bakke. Behagelig lyd, pænt udført
stafferingsarbejde, 25 km/l, godt sæde, gode kontante bremser, der dog
kræver lidt kræfter i højre hånd.
Det ser osse ud til at reservedelene er billige - og til fælles med en masse
andre kinesiske scootere (vistnok Texas, Lifan Baotian, Pexma osv.)

Per

Fra : Ole Pagh

Dato : 14-05-07 21:01

Følgende er skrevet af Troels Plougmann-Olsen:
> [...]
>
> Hvad har i oplevet af skidt og godt omkring denne scooter?
>
> Det er min søster på 16 jeg har tiltænkt at forære sådan en.

På: http://www.billig-scooter.dk/index.php
skrives der side op og side ned om bl.a. Giantco scooteren.

Der er både for og imod, men mest for, synes jeg.
Det virker som om det er en af de billige Kinas cootere der ikke har
helt så mange fejl som ellers er set på andre Kina scootere.

Et plus er vel også at den forhandles af THansen som har forretninger
overalt og samtidig er reservedele billige.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : OZ3BTO

Dato : 02-06-07 23:37

> [...]
>
> Hvad har i oplevet af skidt og godt omkring denne scooter?
>
> Det er min søster på 16 jeg har tiltænkt at forære sådan en.

De køre nu meget godt men skal ofte til service.. For hver 3000km er det
hvist

Ville hellere ofre et par K mere også give søster en billig PGO ala comet
eller hot50