PGO noget værd?
Fra : Kim2000

Dato : 07-05-07 17:29

Jeg kørte desværre ind i en da han overså en vigepligt og scooteren (Adly
Jet) blev totalskadet, nu har forsikringsselskabet talt og mener at 4500
kroner er passende, hvilket såmænd nok også er markedsprisen for den. Men
det jo bare meget svært at finde en ligeså velholdt som den jeg havde til de
penge.

Forhandleren mener at jeg skal holde købe en PGO 2 takt til godt 11.000
kroner, han siger jeg skal holde fingerne væk fra 4 taks maskinerne
medmindre jeg vil over 16.000 kroner, da de billige til omkring 10.000 ikke
er gode nok og er ustabile til at starte.

Han beskriver PGO'en som den mest driftsikre på markedet, og at den måske
nok lige mangler det sidste i styrke, men at den kan køre 55-60 km i timen
og nemt 50 op af bakker.

Den fra Thansen og ligende er jeg af alle blevet frarådet, da deres
elektronik er dårlig, det samme sagde han.

Han har ret i hans vurdering omkring 2 og 4 takt? Og er den eneste forskel
ikke kun at 4takt bruger lidt mindre brændstof?
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Rexman

Dato : 07-05-07 18:30

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> [...]
> maskinerne medmindre jeg vil over 16.000 kroner, da de billige til
> omkring 10.000 ikke er gode nok og er ustabile til at starte.

Han har ret - har selv haft en kineser på et tidspunkt, kører rigtig godt
- når den kører - og der skal ikke meget til for at de strejker.

Han beskriver PGO'en som den mest driftsikre på markedet, og at den
> måske nok lige mangler det sidste i styrke, men at den kan køre 55-60
> km i timen og nemt 50 op af bakker.

PGO er klippestabile, og deres reservedele er billige. Har selv haft PGO
Hot50, PGO BigMax, PGO T-Rex110 og PGO T-Rex150. Kæresten kører ligeledes
BigMax. De kører bare - og hvis du ellers er flink ved den og får
skiftet ruller, rem, bremsedele, batteri og et par stempelringe af og
til, så kører de kanon. Faktisk vil jeg mene, at PGO har to svagheder:
1. Elstarteren kan dø pga fugt, men er nem at skifte.
2. Hvis ikke du skifter udstødningsboltene jævnligt (efter 3-5000 km) kan
de ruste solidt fast i cylinderen.

> Den fra Thansen og ligende er jeg af alle blevet frarådet, da deres
> elektronik er dårlig, det samme sagde han.

Bryder mig ikke om thansens billige 4-takter. De ligner på en prik alle
de andre kinesere på markedet, og kører ligeså. Det er stadigt et nummer
for billigt - man får hvad man betaler for.

> Han har ret i hans vurdering omkring 2 og 4 takt? Og er den eneste
> forskel ikke kun at 4takt bruger lidt mindre brændstof?
> mvh
> Kim

4-takterne kan du få op og køre 50 km/l hvis du kører pænt. Nøjes du med
at afdrosle en PGO kan du nemt få den til at køre 30 km/l. Min kæreste
holder sin BigMax omkring 50 km/t, og på lange ture går den nemt 40 km/l.

Rexman

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 00:36

> Han beskriver PGO'en som den mest driftsikre på markedet, og at den måske
> nok lige mangler det sidste i styrke, men at den kan køre 55-60 km i timen
> og nemt 50 op af bakker.

Det kan jeg skrive under på.. kørte 18.000 km på en PGO Dr. BIG... Uden
problemer eller reperationer.. Tunede den der ned psortskit, karbo, udstd..
kørte fint 3.000 km indtil jeg solgte den... fortryder jeg den dag idag,
kunne være jsov stadig at have.. =) fint legetøj, blev rimeligt kvik for
det lille tun jeg fik på...

/SWP

Fra : Henning Lund

Dato : 09-05-07 04:42

Søren W skrev:

> Det kan jeg skrive under på.. kørte 18.000 km på en PGO Dr.
> BIG... Uden problemer eller reperationer..

Pjat den er da ikke engang kørt til, se midt på denne side, så
snakker vi km
http://www.2wheeler.dk/info_om_mine_mopeds.htmTunede
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 00:59

> Pjat den er da ikke engang kørt til, se midt på denne side, så snakker vi
> km http://www.2wheeler.dk/info_om_mine_mopeds.htmTunede

Hvis linket virkede..

Men ja, der er mange flere kilometer der i.... Opreklameret fis at en
scooter skal falde til under det halve når den har passeret de 8.000 km...
Der er meget mere i dem.. dog måske ikke i de der Kinagøjsere... Men de
rigtige mærker, Honda, PGO, Piaggo, Aprillia osv.... Det virker

/SWP

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 20:54

"Søren W" <me på/fra cacba snavs dk> wrote in message

> Hvis linket virkede..

linket virker fint hvis man sletter Tunede
http://www.2wheeler.dk/info_om_mine_mopeds.htm så er det muligt at se siden

Fra : Henning Lund

Dato : 13-05-07 12:39