Summarum 3
Fra : Jens v

Dato : 09-05-07 09:21

Hej
Jeg har lige opdateret til Sumarum 3 og nu spørger den om jeg ikke vil have
"." som 1000 tal seperator. Det vil jeg ikke og nu spørger den hver gang
jeg starter programmet. Nogen der ved om det kan slåes fra? Det burde jo
være nok at svare een gang.

Mvh jens v

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-05-07 13:12

"Jens v" <Invalid@yaho.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har lige opdateret til Sumarum 3 og nu spørger den om jeg ikke vil
> have "." som 1000 tal seperator. Det vil jeg ikke

Hvorfor vil du dog ikke det?
Det er almindeligt, og meget mere læsevenligt for dig selv, programmet viser
en million som 1.000.000,00 i stedet form 1000000,00 (hvis du da ikke
foretrækker at sidde og tælle nuller).

og nu spørger den hver gang
> jeg starter programmet. Nogen der ved om det kan slåes fra? Det burde jo
> være nok at svare een gang.

Har aldrig oplevet at programmet stillede det spørgsmål og kan heller ikke
finde noget om det i hverken programmet eller hjælp-filen.
Er du sikker på at det ikke er dialog fra Windows, der popper op?

Fra : Jens v

Dato : 10-05-07 06:24

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Jens v" <Invalid@yaho.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor vil du dog ikke det?

Fordi jeg kører data frem og tilbage mellem Summasumarum og et andet program
som ikke kan klare de der ".".

> Det er almindeligt, og meget mere læsevenligt for dig selv, programmet
> viser en million som 1.000.000,00 i stedet form 1000000,00 (hvis du da
> ikke foretrækker at sidde og tælle nuller).

Det med at tælle nuller, det lader vi debitorene om

Ja. Det er Summarum der gør det.

mvh jens v

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 15:24

> [...]

Snip fra hjælpeteksten i summa.

(Hjælp - Indeks - Talformat)

SummaSummarums beløbsformat er baseret på Windows' formatering af tal, dvs.
valg af decimaltegn og tusindtalsseparator (ciffergruppeseparator).
Decimaltegn og tusindtalsseparator ændres i Windows' Kontrolpanel (se
Windows dokumentationen).

Vær opmærksom på, at ændringen vil slå igennem i alle programmer mv., som
anvender Windowsopsætningens formatering af tal.

/karsten