|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Priser på varer til vidersalg Fra : Michael Rasmussen
 | 
 Dato :  04-05-07 14:33
 | 
 |  | Hej Ng
 
 
 Jeg har nogle byggevarer som er unike for det danske marked.
 
 
 Hvis jeg har en varer som koster mig 100,- kr. excl. moms, hvad vil en
 typisk vidersalgspris så være til:
 
 Engrosled
 Butik
 Forbruger
 
 
 På forhånd tusind tak for input
 
 Mvh
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ralph (04-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ralph
 | 
 Dato :  04-05-07 15:34
 | 
 |  | "Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
 meddelelse news:4CG_h.35$CU6.21@news.get2net.dk...
 > Jeg har nogle byggevarer som er unike for det danske marked.
 > Hvis jeg har en varer som koster mig 100,- kr. excl. moms, hvad vil en
 > typisk vidersalgspris så være til:
 
 Hvis de ER unikke, så bestemmer du selv prisen, kunden bestemmer så selv om
 han vil købe.
 Mao. hvad ville DU gi' for dimsen i dit byggemarked, træk så din indkøbspris
 fra dette beløb, og del fortjenesten ud på alle led.
 
 --
 Ralph
 
 
 
 
 |  |  | 
  Karsten H. (04-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten H.
 | 
 Dato :  04-05-07 21:33
 | 
 |  | 
 
 Michael Rasmussen wrote:
 > Hej Ng
 >
 >
 > Jeg har nogle byggevarer som er unike for det danske marked.
 >
 >
 > Hvis jeg har en varer som koster mig 100,- kr. excl. moms, hvad vil en
 > typisk vidersalgspris så være til:
 >
 > Engrosled
 > Butik
 > Forbruger
 >
 >
 > På forhånd tusind tak for input
 >
 > Mvh
 > Michael
 
 Alt efter udbud og efterspørgsel. Altså marketingsundersøgelse. Den må du
 selv lave eller betale dig fra det.
 --
 Med venlig hilsen
 Karsten H. (7870)
 Vil du med rette have ry som lærd,
 så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
 
 
 
 |  |  | 
  Michael Rasmussen (04-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Rasmussen
 | 
 Dato :  04-05-07 22:41
 | 
 |  | > Alt efter udbud og efterspørgsel. Altså marketingsundersøgelse. Den må du
 > selv lave eller betale dig fra det.
 
 Nu var det bare nogle tilkendegivelser fra andres erfaringer jeg efterlyste,
 så jeg havde lidt at forholde mig til.
 
 Jeg er klar over, at alt kan købes for penge.
 
 
 Mvh
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
   Karsten H. (05-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten H.
 | 
 Dato :  05-05-07 11:13
 | 
 |  | 
 
 Michael Rasmussen wrote:
 > > Alt efter udbud og efterspørgsel. Altså marketingsundersøgelse. Den må
 > > du selv lave eller betale dig fra det.
 >
 > Nu var det bare nogle tilkendegivelser fra andres erfaringer jeg
 > efterlyste, så jeg havde lidt at forholde mig til.
 >
 > Jeg er klar over, at alt kan købes for penge.
 >
 >
 > Mvh
 > Michael
 
 Jeg tvivler på, at nogen kan give dig eksakt vejledning uden at du så selv
 foretager det fornødne benarbejde, så du slipper nok ikke. Det er nok al den
 erfaring, de kan videregive til dig. Prøv f.eks. at spørg det panel, der har
 en brevkasse i Erhvarvsbladet, hvor de har eksperter hver i sær kyndig på
 sit område.
 --
 Med venlig hilsen
 Karsten H. (7870)
 Vil du med rette have ry som lærd,
 så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
 
 
 
 |  |  | 
   alexbo (05-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  05-05-07 12:27
 | 
 |  | 
 "Michael Rasmussen"  skrev
 
 > Nu var det bare nogle tilkendegivelser fra andres erfaringer jeg
 > efterlyste, så jeg havde lidt at forholde mig til.
 
 Erfaringer med hvad, unikke varer?
 
 En unik vare er enten en "aha" oplevelse for den potienelle køber, og så
 køber han den,
 eller også en hvad skal jeg dog med sådan en'  og så køber han den ikke.
 
 Jeg synes Ralph har givet svaret, hvad vil du selv give for den i en butik.
 
 Men ellers kan jeg da give et andet, fra importør til forbruger stiger
 prisen med 60 % pr. led.
 Med din vare er transportomkostningerne jo underordnet,
 lager og salgsomkostninger behøver man heller ikke tage hensyn til, den
 fylder jo ingenting, og sælger sig selv.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Michael Rasmussen (05-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Rasmussen
 | 
 Dato :  05-05-07 15:12
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:463c6bd3$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > "Michael Rasmussen"  skrev
 >
 >> Nu var det bare nogle tilkendegivelser fra andres erfaringer jeg
 >> efterlyste, så jeg havde lidt at forholde mig til.
 >
 > Erfaringer med hvad, unikke varer?
 >
 > En unik vare er enten en "aha" oplevelse for den potienelle køber, og så
 > køber han den,
 > eller også en hvad skal jeg dog med sådan en'  og så køber han den ikke.
 >
 > Jeg synes Ralph har givet svaret, hvad vil du selv give for den i en
 > butik.
 >
 > Men ellers kan jeg da give et andet, fra importør til forbruger stiger
 > prisen med 60 % pr. led.
 > Med din vare er transportomkostningerne jo underordnet,
 > lager og salgsomkostninger behøver man heller ikke tage hensyn til, den
 > fylder jo ingenting, og sælger sig selv.
 
 Se de 60 % var jo et svar af dem jeg efterlyste.
 
 At mine varer intet skulle fylde, transportomkostninger underordnede og
 sælge sig selv forstår jeg til gengæld ikke. Fordi man har en varer som
 andre ikke har, er det da ikke ensbetydende med, at den sælger sig selv og
 intet fylder. Det kunne jo være en varer som kun henvender sig til en snæver
 kreds hvor der findes andre alternativer af andet materiale og udseende.
 
 Er derfor i tvivl om jeg skal tage hele dit svar seriøst eller useriøst
 eller både og..
 
 
 Jeg har en indkøbspris og en pris som markedet kan bære hos forbrugeren. Det
 er fordelingen af det der er der i mellem jeg efterlyster hints til.
 
 
 Mvh
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
     Peter Lykkegaard (05-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Lykkegaard
 | 
 Dato :  05-05-07 16:40
 | 
 |  | Michael Rasmussen wrote:
 >
 > Jeg har en indkøbspris og en pris som markedet kan bære hos
 > forbrugeren. Det er fordelingen af det der er der i mellem jeg
 > efterlyster hints til.
 
 
 Det er simpel regning
 "fra importør til forbruger stiger prisen med 60 % pr. led."
 
 Indkøb ?
 Engrosled + 60%
 Butik + 60%
 Forbruger ?
 
 - Peter
 
 --
 Hi! I'm a .signature *virus*!
 Copy me into your ~/.signature to help me spread!
 
 
 
 
 |  |  | 
     Karsten H. (05-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten H.
 | 
 Dato :  05-05-07 16:43
 | 
 |  | 
 
 Michael Rasmussen wrote:
 >
 > Jeg har en indkøbspris og en pris som markedet kan bære hos forbrugeren.
 > Det er fordelingen af det der er der i mellem jeg efterlyster hints til.
 >
 >
 > Mvh
 > Michael
 
 Jamen så er der jo kun dine omkostninger, og derefter er resten - efter
 beskatning - lige ned i foret på dig selv.
 
 For at nå frem til den ønskede omkostningsfordeling skal der en form for
 regnskab/bogføring til. Nogle klarer sig med et regneark. Andre anvender et
 regnskabsprogram, hvortil der er en kontoplan tilpasset dit firmas behov. I
 givet fald findes der masser af eksempler på "standard" kontoplaner man så
 selv kan tilpasse efter sine krav/behov. Har du ikke det fornødne kendskab
 til bogholderi/regnskabsføring, bør du nok henvende dig til en revisor.
 --
 Med venlig hilsen
 Karsten H. (7870)
 Vil du med rette have ry som lærd,
 så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
 
 
 
 
 |  |  | 
     alexbo (05-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  05-05-07 17:06
 | 
 |  | 
 "Michael Rasmussen" skrev
 
 > Er derfor i tvivl om jeg skal tage hele dit svar seriøst eller useriøst
 > eller både og..
 
 Ikke helt seriøst,
 en del af prisforskellen er jo netop transport, lager og salgsomkostninger,
 og dem har vi jo ingen chance for at vurdere.
 
 Nu kan jeg se i et andet indlæg at du rent faktisk har den slutpris du
 efterlyser i første indlæg.
 Så trækker du fra baglæns, butikkens omkostninger og fortjeneste, transport
 til butikken, o.s.v.
 
 Der er jo forskel på om det er en lille smart maleting som alle kan se ideen
 i at have,
 eller om det er en automatisk fliselægger, man kunne overveje i
 grundejerforeningen.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |