Investeringsforeninger - hvilke lande på h~
Fra : Frederiksen

Dato : 01-05-07 16:04

Hej gruppe.

Jeg er igang med både noget kort- og langtidsinvestering.

Jeg nåede sidste år med på Østeuropabølgen og tjente ca. 30% på dette.
Nu er der dog ikke sket meget de sidste på måneder. (DIs
Østeuropaafdeling 3.3% åtd) vel fordi alle de positive muligheder der
kan være allerede er indregnet i aktiekursen. (og med oliepriser,
snarlig ny præsident i Rusland og de to gale mænd i spidsen for Polen
tror jeg at dette marked vil se en lidt mere urolig fremtid...)

Tyskland - DI har åtd 15.6% - noget jeg med mit kenskab til Tyskland
burde have set, hvis jeg ikke havde været tidspresset af andre ting. Men
sådan er det jo

S&P har lige opgraderet Japan, og der har været en del positive tegn,
men dette er vidst ikke korttidsinvestering, har man dog flere år, så
ser det dog ud til at kunne være vejen frem.

Jeg står dog i den situation at jeg har små 50.000 som jeg tidligst skal
bruge til august. Dvs, 3-4 mdr+.

Selvom jeg ikke tror på at DIs Tyskland vil fortsætte i samme fart, så
er der stadigt plads til fleres positive tegn, og stadigt massere af
arbejdskraft og ressourcer at tage af, og derfor tror jeg stadigt kun at
det vil gå positivt, omend i et lavere tempo end set indtil videre.

Er der nogen som har nogen kommentarer på dette? Er der eventuelt andre
fora at diskutere sådanne ting med almindelige mennesker med nogen
indsigt? Ikke at jeg ikke kan lide d.p.i., men her er noget dødt