Købe aktier - hvor og hvordan?
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 13:51

Jeg får et provenue fra et hussalg, som jeg vil investere i aktier. Min tro
på at jeg vil kunne score en gevinst på aktier i det firma jeg arbejder i,
er stor og ikke til debat.

Jeg påtænker at købe for f.eks. 300.000 og forventer at sælge dem med
fortjeneste om cirka et år.

Da der kun er tale om eet køb og efterfølgende eet salg, er jeg i tvivl om
hvordan jeg skal handle. Er det OK at lade Nordea ordne det for mig, med
deraf følgende omkostninger, eller kan jeg selv købe og sælge mere direkte
og derved spare diverse omkostninger?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 27-04-07 14:05

"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
> [...]
> deraf følgende omkostninger, eller kan jeg selv købe og sælge mere direkte

Er det kun de 2 handler så lad dog Nordea klare den.
Har du ikke sammen med din Netbank On-line investering, så du kan klare det
selv ad den vej.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 27-04-07 17:34

"Kurt Hansen" skrev

> [...]
> deraf følgende omkostninger, eller kan jeg selv købe og sælge mere direkte

Omkostningerne betyder ingenting for een handel, og slet ikke i den
størrelse, hvis Nordea er din bank, så brug deres investeringsservice.
Du kan måske spare 20-30 kr. ved at lede markedet igennem.

Du kan se på deres side hvad det koster.

Det er muligt at dit firma kan tilbyde personalekøb til fordelagtig pris og
omkostning, hvis ikke du foretrækker at holde firmaet udenfor.

mvh
Alex Christensen