Går det godt nok så langsomt ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-04-07 15:43

Lisbet svarede mig at jeg kun mister 4-5 kg ved at lægge kosten om - jeg
begriber det bare ikke - fedtet skal da have noget at leve af - hvordan
fungere det ?
jeg mener hvis jeg gerne vil ekspress af med 30 kg hvordan kommer jeg det så
hurtigst muligt ?

Mv.
Bo MM

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Jakob Munck

Dato : 24-04-07 17:11

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fungere det ?
> jeg mener hvis jeg gerne vil ekspress af med 30 kg hvordan kommer jeg det

Faste, drikke masser af vand og gå 20 km. om dagen. Men det er ikke sundt i
længden!

Alternativt anbefaler jeg derfor De Danske Vægtkonsulenter.

v.h.
Jakob

Fra : Anette

Dato : 24-04-07 19:34

> [...]
> fungere det ?
> jeg mener hvis jeg gerne vil ekspress af med 30 kg hvordan kommer jeg det

Du blev vel ikke overvægtig på en måned....?? Ting tager tid.

Atkins er nok noget af det hurtigste( bortset fra faste) men du skal regne
med at 30 kilo som minimum tager et år. Selv om du måske kan gøre det
hugtigere, så er det ikke godt for kroppen.

Vær opmærksom på at du ikke bare kan skære dit indtag ned til næsten
ingenting og så forvente at kiloene rasler af..... kroppen bliver så bare
bedre til at holde på det den har....... Der er ingen snedig genvej. Regn
med et år og regn med at de sidste 10 kilo kan være stædige.

Anette

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-04-07 22:18

"Anette" <asin@notthisway.no> skrev i en meddelelse
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i

> Du blev vel ikke overvægtig på en måned....?? Ting tager tid.

jaeee...

> Atkins er nok noget af det hurtigste( bortset fra faste) men du skal regne
> med at 30 kilo som minimum tager et år. Selv om du måske kan gøre det
> hugtigere, så er det ikke godt for kroppen.

nej men jeg har heller ikke regnet med det vil blive sundt tro mig jeg kan
holde til en del :)

> [...]
> bedre til at holde på det den har....... Der er ingen snedig genvej. Regn
> med et år og regn med at de sidste 10 kilo kan være stædige.

Hmm jeg begriber bare ikke hvordan kroppen kan holde fast på noget der ikke
for nogen nærring - men ok sådan er det

Mv.
Bo

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-05-07 10:21

Anette skrev i 462e52c0$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:

> Atkins er nok noget af det hurtigste( bortset fra faste) men du skal
> regne med at 30 kilo som minimum tager et år. Selv om du måske kan
> gøre det hugtigere, så er det ikke godt for kroppen.

Meget realistisk efter min erfaring. Og ...

> og regn med at de sidste 10 kilo kan være
> stædige.

Også i opverensstemmelse med min oplevelse.
Og endeligt: Du kan lige så godt indstille dig på at kostomlægningen er
noget, der skal fortsættes. Måske ikke hjeldt så hårdnakket mht.
kulhydratmængden, men under konstant overvågning. Jeg kan se at blot en 2-3
ugers ferie med supendering af afvisningen af hurtige kulhydrater koster. Så
min oplevelse er, at jeg ALTID skal huske at kontrollere min vægt, og at jeg
ind imellem lige må tage en periode med stram kontrol af kulhydraterne for
at blive på mit nuværende behagelive niveau på -30 kg. ifht. før jeg blev
low-carb-spiser.

Noget helt andet er, at man efterhånden føler sig helt utilfredsstillet, når
man ikke får sin gode store dosis grøn og kød, men må tage til takke med
brød, pasta, kartofler og andet ko-foder i forbindelser med sociale
aktiviteter, men er indlagt til. Så overgang til lowcarb (Atkins) betyder
ikke nødvendigvis de store afsavn, hvilket for sådan nogle som undertegnede,
der har en slap karakter på fødeindtagelsesområdet, er alt afgørende.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html