K: Vægt til at veje person siddende i køre~
Fra : ha

Dato : 27-04-07 21:02

Hej, mon noget sådant findes ?
Personen skal blive siddende i kørestolen under vejningen,
så der skal være en form for platform på min. 80 x 80 cm

Skal kunne klare omkring 140 - 150 kg (tror vi nok

Krydspostet i dk.helbred.handicap og dk.marked.privat
med opfølgning til news:dk.marked.privat

med hilsen
henrik

Fra : Leonard

Dato : 27-04-07 21:26

On Fri, 27 Apr 2007 22:02:10 +0200, ha wrote:

> Hej, mon noget sådant findes ?
> Personen skal blive siddende i kørestolen under vejningen,
> så der skal være en form for platform på min. 80 x 80 cm
>
> Skal kunne klare omkring 140 - 150 kg (tror vi nok

Jeg har set en i elefanthuset i Zoologisk Have i Kbh.
En stor platform, hvor der kan stå en skoleklasse, så de kan sammenligne
hvormange elever, der skal til for at veje det samme som en elefant.
Jeg kørte op på den med kørestolen og fik dermed vejet mig selv med
stol, tøj, taske og det hele.

> Krydspostet i dk.helbred.handicap og dk.marked.privat
> med opfølgning til news:dk.marked.privat

Holdt den dog i handicap, da jeg ikke aner noget om hvor den kan købes.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : cybs

Dato : 03-05-07 01:36

ha wrote:
> Hej, mon noget sådant findes ?
> Personen skal blive siddende i kørestolen under vejningen,

Hvorfor?
Har du KUN brug for den samlede vægt? Og ofte nok brug for dette, til at
du vil købe sådan en vægt??

Jeg spørger, fordi der idag findes andre og nemmere og mere præcise
måder at veje kørestolsbrugere, der ikke kan stå, på....

Nemlig en lille veje-dims, der hægtes på en personlift. Og hvis du ikke
normalt bruger lift, kan du sikkert alligevel blive vejet på et
plejehjem eller lignende. Lad mig evt. vide hvis du har svært ved at
finde et sted at blive vejet!

KH

susanne, frederiksberg