Skyder "den gale vej"?
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-04-07 13:48

Hejsa,

Har en Peugeot Buxy der vil drille lidt.

Kører med org. cyl, top og karb - intet ændret dér.

I går var jeg ude at køre, hvor den lige pludselig døde. Mystisk. Jeg kunne
godt starte den igen - hvis jeg ikke rørte gashåndtaget. Så stod den lige så
stille i tomgang. Så snart jeg rørte gashåndtaget døde den!

Fair nok, tænkte jeg. Tog cylinder og top af (som iøvrigt kun har kørt ca.
500 km), for at tjekke stemplet. Ingen skader overhovedet, fine
stempelringe, og ikke det mindste af ridser e.l. i cylinderen.

Har åbnet "aftapningsskruen" på karburatoren - der er masser af benzin i.

Når jeg prøver at starte den uden luftfilter, er det det samme. Fin tomgang,
dør så snart jeg rø'r gassen. Har prøvet at gi den et skud æter - så plejer
man jo fint at kunne give den noget øre - men nej. Igen vil den intet så
snart jeg giver gas. Prøver jeg at starte den med håndtaget i bund, er det
som om den skyder luften ud af karburatoren istedet? (der kommer dampe ud af
den, i takt med cylinderens slag)

Hvad i alverden er der lige sket her?

Troels

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-04-07 20:27

> Hvad i alverden er der lige sket her?

Det var membranen det var galt med. tog bladet af, rengjorde dem og selve
membranhuset, og så kørte det bare igen!

Troels

Fra : thomas.b

Dato : 26-04-07 15:51

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:462e59ed$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det var membranen det var galt med. tog bladet af, rengjorde dem og selve
> membranhuset, og så kørte det bare igen!
>
> Troels
Dejligt med et svar tilbage på problemet. Har selv en squab Det er samme
motor som er på den.

Mvh. Thomas.b