setVisible(true) opdaterer ikke Grouplayou~
Fra : Tommy Jensen

Dato : 29-04-07 12:29

Jeg er ved at lave et program der kan huske brugernavne og kodeord. For
at forhindre at kodeordet bliver vist med mindre brugeren eksplicit
ønsker det, har jeg en checkbox der styre om det bliver vist.

Da det textfield der indeholder kodeordet er skjult når layout et skabes
allokere Grouplayout ingen plads til den. Det betyder så, at når der
kaldes setVisible(true) bliver den ikke vist før winduets størrelse ændres.

Er der nogen der har en ide til at tvinge layout til at opdaterer sig?

Min nuværende løsning er først at øge winduets størrelse med 1 og
derefter gøre det 1 mindre. Det virker, men ser grimt ud.

Tommy Jensen

Fra : Filip Larsen

Dato : 29-04-07 12:46

Tommy Jensen skrev:

> Er der nogen der har en ide til at tvinge layout til at opdaterer sig?

Generelt kan man altid kalde java.awt.Container.invalidate() på den
container der indeholder den ændrede komponent hvis man ved ændringen
skal medføre nyt layout.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 29-04-07 13:19

Og derfra kan man så lære at læse *alle* de relevante dokumenter først:

GroupLayout.setHonorsVisibility(komponent,false).

Beklager forstyrelsen,

Tommy Jensen