Borland c++
Fra : Asava.dk

Dato : 29-04-07 00:23

Hej allesammen,

Jeg vil gerne lære at bruge borland builder c++ v.6
Jeg kan lidt c/c++ consol programmering.. men bliver lidt skramt at builder.
Er der nogen der kender nogle gode bøger (gerne på dansk... hvis de findes)
eller gode tutorials for newbies på nettet?

--

Mvh.

René Jensen
http://asava.dk
http://linux.asava.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-04-07 15:55

"Asava.dk" <asava@asava.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen der kender nogle gode bøger (gerne på dansk... hvis de
> findes) eller gode tutorials for newbies på nettet?

Hvad er det der skræmmer dig ?
Der findes nogle danske bøger om Delphi, hvor der givetvis er beskrevet en
god del om IDE miljøet og VCL klassebibioteket.
De dele er det samme i Delphi og C++Builder - den store forskel er at Delphi
bruger Pascal (Object Pascal eller Delphi Language) som programmeringssprog,
hvor C++Builder benytter C++ (med visse udvidelser).
F.eks.
Object Pascal med Delphi : lærebog i struktureret programmering
Ole Witt-Hansen
ISBN 87-571-2377-2

Introduktion til Delphi 5
Kim Krarup Andersen
ISBN 87-7843-342-8

Hvis det er C++ specifikke ting du er ude efter, er det et helt andet sted
du skal kigge.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen