køb af bil ved firmaophør
Fra : Per H

Dato : 27-04-07 14:23

Jeg lukkede mit firma ved årsskiftet, og havede en firmabil, der var 9
år gammel, og blev vuderet til kr. 11000.

Skal de 11000 medregnes som indtægt?

Jeg har tidligere fået at vide at den forlængst var afskrevet, og at
den kunne betragtes som min ejendom, og jeg ikke slulle betale skat,
ef en eventuel salgsværdi.

Vh Per

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-04-07 14:31

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> Jeg lukkede mit firma ved årsskiftet, og havede en firmabil, der var 9
> år gammel, og blev vuderet til kr. 11000.
>

> Skal de 11000 medregnes som indtægt?

Principielt skal du forsøge at afhænde firmaets værdier bedst muligt
herunder at sælge til dig selv, men så bør der en ekstern vurdering på, når
der er tale om lidt større værdier som her.

> Jeg har tidligere fået at vide at den forlængst var afskrevet, og at
> den kunne betragtes som min ejendom, og jeg ikke slulle betale skat,
> ef en eventuel salgsværdi.

Hvem har fortalt dig det?
Har du det på tryk?

hilsen
Uffe

Fra : Per H

Dato : 27-04-07 14:45

On Fri, 27 Apr 2007 15:30:57 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev:

> [...]
>herunder at sælge til dig selv, men så bør der en ekstern vurdering på, når
>der er tale om lidt større værdier som her.

den er vuderet af en mekaniker skriftligt,

og senere solgte jeg den.

Jeg har fået en efterskat, b.la fordi jeg solgte bilen, som han har
skrevet som en værdi,/intægt

>Hvem har fortalt dig det?
>Har du det på tryk?

Jeg spurgte min revisor, og mener også herinde, men nu siger han at
det kun gjalt momsen.

( fordi jeg beklagede mig over resulstatet, da han tidligere har givet
mig helt andre skatte forventninger.)

Vh Per

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-04-07 15:53

> Jeg har fået en efterskat, b.la fordi jeg solgte bilen, som han har
> skrevet som en værdi,/intægt

Lyder helt korrekt i mine ører. At en genstand er afskrevet i dit regnskab
er ikke ensbetydende med, at den ikke repræsenterer nogen værdi og du dermed
har lov til at forære den til dig selv eller andre.

Hilsen
Uffe

Fra : Per H

Dato : 27-04-07 16:27

On Fri, 27 Apr 2007 16:53:18 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev:

> [...]
>er ikke ensbetydende med, at den ikke repræsenterer nogen værdi og du dermed
>har lov til at forære den til dig selv eller andre.

ser også ud til at vi tidligere har snakket om det, ifgl google gr.
Vh Per