VB2005: Læse og slette fra en tekst fil??
Fra : Ingelsen

Dato : 27-04-07 09:28

Bruger VB 2005.

Jeg kan sagtens læse en fil ind med
din variable as string
variable=readalltext(Fil)

men det er en lang tekst fil som ser ca. sådan ud:

- - - - - -
Løbenummer 12345

Type: Kort

div tekst

div tekst
- - - - - -
Løbenummer 12346

Type: Lang

div tekst

div tekst
- - - - - -
Løbenummer 12347

Type: Kort

div tekst

div tekst

Det jeg har brug for er at kunne slette SIDSTE post
altså freksempel:

- - - - - -
Løbenummer 12347

Type: Kort

div tekst

div tekst

Samtidig har jeg brug for at læse Typen af den slettede(Kort/Lang) ud i en
variabel...

Er lidt på bar bund hvordan jeg griber det an,
håber i har lyst til at hjælpe lidt.

Hilsen jan

Fra : Gert Krabsen

Dato : 27-04-07 10:04

Ingelsen wrote:
> Bruger VB 2005.
>

> Jeg kan sagtens læse en fil ind med
> din variable as string
> variable=readalltext(Fil)
>
> men det er en lang tekst fil som ser ca. sådan ud:
>
> - - - - - -
> Løbenummer 12345
>
> Type: Kort
>
> div tekst
>
> div tekst
> - - - - - -
> Løbenummer 12346
>
> Type: Lang
>
> div tekst
>
> div tekst
> [...]

Kort fortalt:

1. Indlæs filen. Deciffrer linie for linie og fyld resultatet i et
datasæt. Hvis du i forvejen har fat i en database, så lav en midlertidig
tabel; ellers bruger du et array.

2. Lav den efterbehandling af data, der måtte være brug for.

3. Skriv en tekstfil ud fra de justerede data.