Trådløs telefon med Bluetooth
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 22-04-07 18:58

Er http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,dk_da_0_127436_rArNrNrNrN,00.html
den eneste trådløse telefon med bluetooth?

Er der nogle af jer, der kender den?

Vh, Lars.

Fra : joke

Dato : 23-04-07 07:27

"Lars Bonnesen" <none@invalid> skrev i meddelelsen
> Er http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,dk_da_0_127436_rArNrNrNrN,00.html
> den eneste trådløse telefon med bluetooth?
>
> Er der nogle af jer, der kender den?

Jepper har en kammerat som bruger siemens i hans firma og han vil ikke bruge
andet til fastnet han har også den med bluetooth og den er helt ok

Hilsen

Johnny

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-04-07 22:13

joke wrote:

> "Lars Bonnesen" <none@invalid> skrev i meddelelsen

> Jepper har en kammerat som bruger siemens i hans firma og han vil ikke
> bruge andet til fastnet han har også den med bluetooth og den er helt ok

Virker den med stereo bluetooth headsæts?

JonB

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-04-07 20:55

"joke" <jkp6670haderspamsaafjernaltfoerefter0ogtilsnabela@hotmail.nocom>
skrev i en meddelelse news:462c5191$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "Lars Bonnesen" <none@invalid> skrev i meddelelsen

> Jepper har en kammerat som bruger siemens i hans firma og han vil ikke
> bruge andet til fastnet han har også den med bluetooth og den er helt ok

Har nu købt den, og kan få nada af bluetooth til at virke... Data virker
ikke, headset virker ikke...

Det kan jo være, at jeg gør noget forkert...

Vh, Lars.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-04-07 21:15

Lars Bonnesen wrote:

> Har nu købt den, og kan få nada af bluetooth til at virke... Data virker
> ikke, headset virker ikke...
>
> Det kan jo være, at jeg gør noget forkert...

Tak, så gider jeg ikke købe en.

JonB

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-04-07 22:22

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Tak, så gider jeg ikke købe en.

Har nu fundet ud af, at den kan køre med en ting ad gangen. Headset'et skal
slukkes hvis PC'en skal connectes - så virkede det i hvert fald.

Når så PC'en er afbrudt, kan jeg modtage opkald på telefonen og tage røret
på headsettet - men jeg har stadig ikke fundet ud af, om den kan ringe op så
man kan bruge headsettet. Manualen er _meget_ dårlig på dette område og
telefonen virker ikke umiddelbart logisk.

Synes ikke, at den er den høje pris værd, men lad mig lige prøve den lidt
mere...

Vh, Lars.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-04-07 22:55

Lars Bonnesen wrote:
> [...]
> telefonen virker ikke umiddelbart logisk.
>
> Synes ikke, at den er den høje pris værd, men lad mig lige prøve den lidt

Du må meget gerne holde os opdateret.

JonB

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 29-04-07 21:14

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> Du må meget gerne holde os opdateret.

Det vil jeg så gøre... Jeg har fundet ud af lidt mere mht. bluetooth... Man
kan overføre en igangværende samtale til headsettet ved at trykke på knappen
på headsettet. Måske meget logisk, men jeg regnede med, at det var ligesom
på mine Nokiatelefoner, hvor jeg kan slå headsettet til, og så går alt til
dette i stedet for telefonen højtaler og mikrofon. Det er altså ikke
tilfældet.

Det betyder så, at hver gang man skal bruge headsettet, skal man op og
trykke på headsettets knap - og på samme måde, når man skal ringe ud, så
skal man først ringe op på telefonen, løfte røret (den grønne knap) og så
overføre til bluetooth.

Det finder jeg yderst dumt - og ligeledes, hvis man vil overføre fra
headsettet tilbage til telefonen... hvad så? Hvis du trykker på knappen på
headsettet igen, så lægges der på, og samtalen er tabt. Man kan trykke på
"håndfri funktion", der er en telefonens højtaler, bare højt, og så trykke
på telefonen igen, så ryger man tilbage til normal, håndholdt telefonmode...

Derudover finder jeg knapperne på telefonen - og telefonen i det hele
taget - meget billig. Slet ikke en afspejling af telefonens faktiske pris.

Jeg har heller ikke kunne finde ud af, hvordan man får danske æøå (der er
svenske karakterer, men tilsyneladende ikke danske selvom menuerne er
danske - med stavefejl og underlige formuleringer)

Dårlig manual.

På plussiden er en relativ flot skærm (af trådløse telefoner at være), et
flot design af både telefon og oplader og lang batteritid. God lyd i
højtaler

Altså: Kan generelt ikke anbefales.

Vh, Lars.

Fra : JH

Dato : 27-04-07 09:51

Ved du om man kan lave sync med sine Outlook kontakter ??
-er der andre som kender til fastnet-telefoner hvor man kan ?

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-04-07 10:22

"JH" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> Ved du om man kan lave sync med sine Outlook kontakter ??
> -er der andre som kender til fastnet-telefoner hvor man kan ?

Man kan helt sikkert synke outlook - den kommer op og spørger om
Outlookprofil når den connecter. Jeg ønsker dog ikke at synkronisere, så jeg
har aborted. Så jeg ved ikke, hvordan det virker, men den kan... (-;

Vh, Lars.

Fra : JH

Dato : 27-04-07 11:25

>Man kan helt sikkert synke outlook - den kommer op og spørger om
>Outlookprofil når den connecter. Jeg ønsker dog ikke at synkronisere, så jeg
>har aborted. Så jeg ved ikke, hvordan det virker, men den kan... (-;

Ok, tak for info. Jeg prøvede nemlig at hentede manualen, og kunne kun
læse mig frem til noget med at overførsel af vCard, ikke noget med
sync og outlook.