Software til aktieinvesteringer
Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 18-04-07 09:06

Jeg deltager for sjov i aktiespillet på http://www.aktiespil.business.dk/aktiespil/pc,
og jeg overvejer naturligvis på et tidspunkt at investere rigtige
penge.

Men jeg tænker: Der må findes nogle meget bedre værktøjer end det
sparsomme webinterface der stilles til rådighed på ovenstående side?
Findes der ikke et værktøj der kan downloade kurser fra københavns
fondsbørs (eller andre steeder) hvert minut og som kan overvåge og
huske hvordan en masse aktier har opført sig langt tilbage? Noget som
måske kan give et bedre overblik, noget som kan alarmere end når en
aktie styrtdykker eller når en aktie begynder at stige voldsomt eller
lignende? Noget der kan vise nogle tendensanalyser og andet?

/David

Fra : Michael

Dato : 18-04-07 10:38

Hej David,

Det lyder som om at du skulle kigge forbi nordnet.dk. De har noget
software, som godt nok koster omkring 100kr pr md, men som kan give dig
et noget bedre overblik end de gænse web interfaces. Det er vist nok
gratis i de første tre måneder og så kan du jo se om det er noget du
gider betale for. Og så skal du lige huske at nordnet er billigere at
handle hos end de fleste banker så de 100kr kan hurtig været tjent hjem
igen.

--
/michael

Fra : Kim

Dato : 18-04-07 13:16

On 18 Apr 2007 01:06:24 -0700, "pinkfloydhomer@gmail.com"
> [...]

>aktie styrtdykker eller når en aktie begynder at stige voldsomt eller
>lignende? Noget der kan vise nogle tendensanalyser og andet?

Måske kan et abonnement på Euroinvestor+ være anvendeligt ...

http://www.euroinvestor.dk/

--
Kim

Fra : UNKE

Dato : 19-04-07 10:36

Jeg vil anbefale saxo bank da der er alt hvad man har brug for i deres
handelsplatform såsom analyse osv..LOg såer det gratis at handle danske
aktier..Ulempen er at der som minimum skal indsættes 50.000 kr som start

Fra : Lars.Pehrsson@gmail.~

Dato : 24-04-07 09:55

Hejsa
Du kan downloade et gratis program som hedder "Radar" Det er dansk og
indeholder al den funktionalitet du kan ønske dig.
Det hentes her http://www.softcapital.com

God fornøjelse

Fra : R. Michael

Dato : 04-05-07 11:24

Jeg vil også foreslå dig at kigge på Amatør Invest.

Programmet fås på engelsk og dansk, Kurser fra mange forskellige lande,
masser af funktioner, grafer, mv.

Fås også i en gratis udgave.

Hent det på www.amateur-invest.com/dk_download.htm

MVH, R. Michael

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-05-07 13:36

R> Jeg vil også foreslå dig at kigge på Amatør Invest. Programmet
R> fås på engelsk og dansk, Kurser fra mange forskellige lande,
> [...]

Er det virkeligt tilladt at spamme gruppen 3 gange med den samme
reklame for det samme program?

Dem der er ikke er interesserede bliver ikke pludseligt interesseret i
at læse din reklame flere gange (tværtimod faktisk). Det virker som
navnet også selv siger: Komplet amatør-agtigt.

Så navnet passer egentligt meget godt...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : R. Michael

Dato : 09-05-07 18:35

Undskyld - jeg slår lige mig selv oven i hovedet.

Andre kan dog tilsyneladende godt slippe afsted med at reklamere for et
stykke software flere gange (se eks. Lars Persson) - uden at de bliver
"flamet" af dig.

- Jeg er iøvrigt også sikker på, at der normalt også er en politik om at
"flame" - så måske bør du lige slå dig selv oven i hovedet også.

- Håber du har det bedre.

MVH, R. Michael
Cand. Merc.-dat., forfatter til bogen Tjen Penge på Aktier, internet
stederne: www.amateur-invest.com - www.invest-doctor.com -
www.pets-heaven.com - mfl.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-05-07 00:27

> [...]
R> dog tilsyneladende godt slippe afsted med at reklamere for et
R> stykke software flere gange (se eks. Lars Persson) - uden at de

Jeg ved ikke hvem Lars Persson er og hint: Jeg er ikke forpligtet til
at rende rundt og fortælle nogen andre herinde noget som helst. Hvis
du er utilfreds med Lars Persson, så må du jo selv skrive noget til
ham.

R> - Jeg er iøvrigt også sikker på, at der normalt også er en
R> politik om at "flame" - så måske bør du lige slå dig selv oven
R> i hovedet også.

3. Fundats:
Man kan diskutere alle emner relateret til investeringer i alle slags
vaerdipapirer, fast ejendom, raavarer, futures, obligationer. Reklamer
for boersmaegler eller investeringsprojekter er uønsket. Spam, og alt
ikke investeringsrelevant uønsket.

R> - Håber du har det bedre.

Det er fint nok at du har lavet noget software, men at du gentager din
reklame flere gange i træk opfatter jeg som direkte spam. Til næste
gang: Vi har opfattet budskabet og fattede det allerede den første
gang, så de 2 efterfølgende spam-kampagner ville jeg personligt gerne
have været foruden.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : R. Michael

Dato : 10-05-07 18:22

"Martin "Jørgensen":

> 3. Fundats:
> ... Tekst udeladt...

Det er fint du kan citere 3 fundats - men du glemte lige de overordnede
retningslinier:

[Mudderkastning]
Der opfordres til en venlig og civiliseret omgangstone.

Og når du skriver: "Komplet amatør-agtigt." - opfattes det vist ikke som en
venlig og civiliseret omgangstone.

Nok om det - jeg stopper min del af debatten her - og glæder mig over, at
der er andre, som har kunnet bruge mit budskab om et fornuftigt
danskudviklet program til styring af investeringer. - Og vil så bestræbe mig
på, kun at komme med budskabet i afmålte doser.

MVH, R. Michael

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-05-07 18:44

> [...]

R> overordnede retningslinier:

R> [Mudderkastning] Der opfordres til en venlig og civiliseret

Det var sådan set også venligt og civiliseret det jeg fortalte dig.

R> Og når du skriver: "Komplet amatør-agtigt." - opfattes det vist
R> ikke som en venlig og civiliseret omgangstone.

Nu hedder softwaren jo: "amateur-invest" og det plejer kun at være
amatører der spammer nyhedsgrupper (fordi de professionelle behøves
ikke at spamme for at sælge deres software). Jeg ved ikke hvad du
prøver at opnå med den her tråd, men du opnår intet fra min side
af. Hvis du i fremtiden vil undgå at blive irettesat eller modtage
kritik for at reklamere 3 gange i træk for dit software, så kunne du
nøjes med ét enkelt reklame-indlæg (faktisk helst ingen reklamer,
IMO). Så det må man/du lære at leve med.

> [...]
R> et fornuftigt danskudviklet program til styring af
R> investeringer. - Og vil så bestræbe mig på, kun at komme med

Ok. Fint. Tak for det. Det var sådan set bare der jeg ville hen. Vi
læste og opfattede dit budskab allerede den første gang du kom med det
og jeg kiggede også på din hjemmeside.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Kim

Dato : 10-05-07 13:31

On Wed, 9 May 2007 19:35:25 +0200, "R. Michael" <rmp@amateur-invest.com>
wrote:

>Undskyld - jeg slår lige mig selv oven i hovedet.

Tak - læs gerne om citatteknik :

>MVH, R. Michael
>Cand. Merc.-dat., forfatter til bogen Tjen Penge på Aktier, internet
>stederne: www.amateur-invest.com - www.invest-doctor.com -
>www.pets-heaven.com - mfl.

Vær venlig at benytte en signaturadskiller,
hvis du absolut skal reklamere her.

Læs gerne : http://usenet.dk/netikette/signatur.html

fut : dk.admin.netikette
--