Hvad sker der ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 21:57

Nu går jeg ud fra at der er nogen i gruppen der har erfaringer med at tabe
sig - jeg ved Carsten har for ham kender jeg privat
Nu var jeg lige inde og kikke på http://www.kalorietabel.dk/drikkevarer.htm
til min glæde kan jeg se Kaffe og vand er skide godt
mejeri produkter er tæt på livsfarlige ...det er nu en skam jeg har i mange
år kørt på den der med 1 L Ymer med til computeren som jeg skan spise imens
jeg sider ved skærmen også er jeg MÆT uden at skulle flytte mig fra nogen
skærm.
Nå men så kan jeg se man kan spise frugt uhæmmet - men jeg forstod på et
tidligere indlæg at det er noget skidt at blænde det ? det er jo ellers
dejligt nemt så slipper man for at tygge det 1-2-3 også er 4 æbler ned .. i
sandhedens tjeneste det KEDER mig at spise jeg hælder det ned og kan ikke
komme til ryge hurtigt nok også kom væk fra det er sådan noget irerterene
spild af tid ... nå skide nu være med det ...

er der nogen der kan fortælle mig efter at jeg har skippet 4½ L sodervand om
dagen og skiftet dem ud med poste vand - hvornår kan jeg forvente resultat
:) ?

Mv.
Bo MM

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-04-07 23:21

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå men så kan jeg se man kan spise frugt uhæmmet - men jeg forstod på et
> tidligere indlæg at det er noget skidt at blænde det ?

Det hedder blende..... bare så du ved det, hvis du vil slå op på Google og
læse mere om konsekvenserne af at blende maden.

Påstanden om, at det koster noget at blende maden, synes jeg du se
dokumentation for før du hopper på den.

Frugt mætter ikke specielt godt, men det gælder uanset det er blendet eller
ej.
Så drik dine smoothies på grund af vitaminerne.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 23:55

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:462d314c$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det hedder blende..... bare så du ved det, hvis du vil slå op på Google og
> læse mere om konsekvenserne af at blende maden.

ok ja stave kan jeg altså ikke :)

> Påstanden om, at det koster noget at blende maden, synes jeg du se
> dokumentation for før du hopper på den.

jamen jeg begriber det heller ikke den fornuft der kunne være i det er at
kroppen bruger noget energi på at fordøje ?

> Frugt mætter ikke specielt godt, men det gælder uanset det er blendet
> eller ej.
> Så drik dine smoothies på grund af vitaminerne.

jamen det gør jeg da ... men jeg tænkte egentligt på at få nogen piller der
slet og ret tager sulten
jeg er i Thailand nu og der kan man få alt også bare køre en hård kur der
heder vand lidt frugt og et æg hver anden dage sammen med en skive rugbrød
jeg er ikke jordens mest toldmodige menneske enten så gør jeg det eller så
gør jeg det ikke og når jeg endeligt gør noget så ...gør jeg det grundigt.

jeg har jo ikke problemet med at jeg går og trøste spiser eller synes mad er
en velsignelse ... jeg vil bare gerne være mæt også vider i teksten.

bedste hilsner
Bo

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-04-07 06:39

> jamen jeg begriber det heller ikke den fornuft der kunne være i det er at
> kroppen bruger noget energi på at fordøje ?

Hvis det er sandt, at maden mætter bedre, hvis den ikke er findelt, burde vi
ikke tygge maden grundigt, inden vi synker.

> jamen det gør jeg da ... men jeg tænkte egentligt på at få nogen piller
> der slet og ret tager sulten

Det lyder ikke til, at det er din sult, der noget problem. Det er snarere
det du vælger at tilfredsstille din sult med, der er problemet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-04-07 15:29

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:462d9914$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er sandt, at maden mætter bedre, hvis den ikke er findelt, burde
> vi ikke tygge maden grundigt, inden vi synker.

det lyder fornuftigt

> Det lyder ikke til, at det er din sult, der noget problem. Det er snarere
> det du vælger at tilfredsstille din sult med, der er problemet.

hvad mener du ?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-04-07 07:50

> hvad mener du ?

Jeg mener, at det ikke ser ud til, at du spiser store mængder - men snarere,
at du spiser usundt og forkert. Herunder for meget sodavand.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-04-07 22:03

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:463057b2$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener, at det ikke ser ud til, at du spiser store mængder - men
> snarere, at du spiser usundt og forkert. Herunder for meget sodavand.

Ja hi Lisbet jeg har først set dit svar nu og jo det er rigtigt med
sodervanden det var for meget men nu er det jo væk og jeg køre den rent på
vand og kaffe + lidt mælk og jeg synes jeg har det bedre - der er nu ikke
noget at se på vægten jeg synes den hopper i mellem 114 og 115 kg

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-04-07 17:36

> [...]

> Det lyder ikke til, at det er din sult, der noget problem. Det er snarere
> det du vælger at tilfredsstille din sult med, der er problemet.

ok efter nogen grænsen er der måske et svar på det her ... fra jeg var 8-9
år til jeg blev 16 blev der gjort meget lidt ud af mad i mit barndoms hjem
de fleste børn fik madpakker med well det gjorde jeg ikke - min far læste
til læge og min mor var på 1500 kurser i de år og når der ikke var nogen
hjemme ja så var der bare ikke noget mad - det tænker man ikke så meget over
når man er barn ud over man er nogenlunde kronisk sulten og når der så
endeligt var mad så var det altså med at æde hurtigt til jeg var ved at
sprænges , jeg viste jo aldrig hvornår der kom noget igen.

well som 16 årig kom jeg på efterskole oder var jo sådan set alt det mad man
kunne spise og der var vi nogen stykker der kom af den slags hjem hvor der
ikke var gjort så meget ud af det og vi åd og åd til vi blev syge .... men
efter en 3 uger rettede det sig og jeg begyndte at spise normalt vil jeg gå
ud for.

Nå men det var så det år så flyttede jeg for mig selv da jeg var 17 jeg
havde 330 kr om måneden til at leve for i 1983 selv med inflationen taget i
betragtning så var det ikke meget og jeg brugte max 25 % på mad .... så det
der med at kunne spise sig mæt som en selvfølge kom først til mig sener i
livet , men jeg havde en højt stofskifte så der skete ikke det store ved men
det faldt som jeg har skrevet da jeg var 38 år også blev jeg fed,

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-04-07 08:53

Lisbeth Jacobsen skrev den 24-04-2007 00:20:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det hedder blende.....

Hvad bilder du dig ind at kommentere stavningen?

Kalder du det god debatteknik?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : AV

Dato : 24-04-07 10:48

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad bilder du dig ind at kommentere stavningen?
>
> Kalder du det god debatteknik?
Slap af. Lisbeth hjalp jo bare manden.
/Anton

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-04-07 14:43

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad bilder du dig ind at kommentere stavningen?

Jeg forklarer Bo, at det staves blende og ikke blænde - og jeg forklarer i
indlægget, hvorfor jeg forklarer det: "bare så du ved det, hvis du vil slå
op på Google og læse mere om konsekvenserne af at blende maden."

> Kalder du det god debatteknik?

At hjælpe Bo til at finde flere oplysninger om at blende maden finder jeg
helt OK.
Og Bo tog det helt tydeligt i den ånd, det var ment!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-04-07 15:31

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad bilder du dig ind at kommentere stavningen?
>
> Kalder du det god debatteknik?

skide være med Det Carsten - fakta er jo at jeg ikke kan stave og der synes
ikke at ligge noget ondsindet bag
retelsen

Mv.
Bo MM

Fra : Lisbeth

Dato : 24-04-07 21:02

On 24 Apr., 09:52, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> Kalder du det god debatteknik?

Det er mere præcist at kalde det venlig og hjælpsom vejledning til at
finde flere oplysninger om at blende frugt.