hvornår er man overvægtig ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-04-07 21:53

Ja jeg havde den tvivlsomme fornøjelse af at se mig selv i et stort spejl
den anden dag og guderne skal vide det var ikke et ubetinget kønt syn
113 kg på 190 cm 41 år - så reelt vejer jeg well 23 kg for meget ?

Når det så er sagt så lider jeg ikke under det fysisk jeg har det ikke svært
for vejret ingen muskel eller led smerter
men noget skal der gøres ved det - men sagen er reelt så spiser jeg ikke ret
meget
normalt i Danmark :
1 l ymer med mysli
3 skiver rugbrød med ost lever postej o.lign
2 skiver Frans brød med ost

så dikker jeg well 2 l kaffe og 2-3 liter saftevand

jeg bevæger mig indrømmet ikke ret meget - men har tænkt på en kondi cykel
som jeg kan sætte foran fjerneren

men hwa kan man ellers gøre ?

Mv.
BO M Mogensen

Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Anette

Dato : 21-04-07 22:11

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> så dikker jeg well 2 l kaffe og 2-3 liter saftevand
>
> jeg bevæger mig indrømmet ikke ret meget - men har tænkt på en kondi cykel

----
Korte version:

Mindre brød. Spis grønt og kød/fisk . Sukkerfri saftevand og vand.

Anette

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-04-07 11:18

"Anette" <asin@notthisway.no> skrev i en meddelelse

> Korte version:
>
> Mindre brød. Spis grønt og kød/fisk . Sukkerfri saftevand og vand.

Hmm ok - lige pt er den store synder at jeg sider i Thailand og det er
blevet sommer dvs der er 45 grader fra 10 til 18
så der ryger 3 L cola ned og 1 L fanta 1 L tomat juice ( Ohh det smager bare
godt det er min nr 1 sammen med piratos
- jeg er så blevet gode venner med en ernærings ekspert der siger de skal
væk ( soder vand )
så jeg har købt en blænder og der er masser af frugt her som jeg blander med
is vand og sukker fri saft - sagen er jeg spiser ikke ret meget i den her
varme.

men det er i grunde uhygeligt hvor lidt der skal til for at man for - for
meget reelt skal man ikke have mere fedt ind der er i de der 2 smør pakker
man nogen gange for sammen med morgen mad jeg tror det er 30 gr om dagen.

Det er fandens fordi jeg har indtil jeg blev 38 ædt som et svin når
lejlighed bød sig og det røg lige igenem , men så faldt stof skiftet og jeg
tog mig i første omgang
44 kg det er kraft edme meget .... men jeg mærker ikke noget til det som
sagt fysisk.

Fra : bj

Dato : 22-04-07 12:42

> [...]
> jeg tog mig i første omgang
> 44 kg det er kraft edme meget .... men jeg mærker ikke noget til det som
først, der er jo en grund til din overvægt...dårlig ernæring/kost(for meget
energi.

dernæst siger du at du ikke spiser ret meget hmm, nej, måsje ikke, men se
lige hvor du får din energi fra alligevel...hvor er vitaminer og mineraler
osv i det spil..

Drop alt om at spille smart og erkend at du skal omlægge din kost og det
skal være nu, hvis du synes det er et problem og det må det jo være eftersom
du skriver herinde om det. Det er vel første skridt for dig at
offentligfgøre dine tanker:)

Så kort og godt... mere grønt, magert kød, fisk, olier (skal hve noget fedt,
men det rigtige) hold nalerne fra atl det fedt der kan størkne, sådan sætter
det sig også i dine blodårer, hmm, det lyder sgu ikke "fedt" vel!, mager
mælkeprodukter osv... spis lidt past/ris (groft, det holder dig mæt længere
tid), men ikke dagligt, glem alt om hvidt brød, det skal være groft.

Og sidst men ikke mindst.

Energi ind = energi ud= vægt status quo
Mere energi ind = mindre ud= vægt-øgning ----- bevæger man sig ikke omdannes
det til fedtdepoter på kroppen, længere er den ikke og deraf masser af
følgesygdomme efter en rum tid (det erelativt, nogle får dem før andre og
omvendt nogen senere)
energi ind contra mere ud= vægttab.

Tja, et regnestykke selv je gkan forholde mig til og jeg har ikke den store
regne-eksamen;)

Held og lykke med det hele og ...jeg forstår s** godt du nyder det i
Thailand:)

mvh
bj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-04-07 16:41

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> dernæst siger du at du ikke spiser ret meget hmm, nej, måsje ikke, men se
> lige hvor du får din energi fra alligevel...hvor er vitaminer og mineraler
> osv i det spil..

jamen her for jeg da frugt fisk osv så det går nok.

> [...]
> skal være nu, hvis du synes det er et problem og det må det jo være
> eftersom du skriver herinde om det. Det er vel første skridt for dig at

ja ja men ....ja sagen er jeg reelt ikke ved ret meget om kost da jeg aldrig
har tilagt det nogen større betydning
ind jeg primært er mært også spiser jeg altså ikke kina kål !

> [...]
> vel!, mager mælkeprodukter osv... spis lidt past/ris (groft, det holder
> dig mæt længere tid), men ikke dagligt, glem alt om hvidt brød, det skal

ok ...

> [...]
> omdannes det til fedtdepoter på kroppen, længere er den ikke og deraf
> masser af følgesygdomme efter en rum tid (det erelativt, nogle får dem før

ja nu er jeg jo ikke meget for at røre mig - men tænkte en 10 km på en condy
cykel foran fjerneren ville være ok.

> Tja, et regnestykke selv je gkan forholde mig til og jeg har ikke den
> store regne-eksamen;)

det har jeg heller ikke :)

> Held og lykke med det hele og ...jeg forstår s** godt du nyder det i
> Thailand:)

ja det gør jeg da men lige pt er der ukristeligt varmt 45 grader når det
topper og det er VARMT
kan man ikke svede noget ud ?

Nå men jeg har skiftet cola og fanta ud med juice og vand så langt så godt.

Mv.
Bo

Fra : ck

Dato : 22-04-07 18:22

Nå men jeg har skiftet cola og fanta ud med juice og vand så langt så godt.

> Mv.
> Bo

Juice er ikke meget bedre end sodavand, hvis det er for at tabe dig, der
forholdsvis mange kj i juice, drik vand eller light sodavand med så få kj
som muligt.

Her er et link til en kalorietabel
http://www.kalorietabel.dk/drikkevarer.htm

KC

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-04-07 19:24

"ck" <sibm@SLETofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forholdsvis mange kj i juice, drik vand eller light sodavand med så få kj

ok jamen det her er på frugter der bliver blændet mango apelsiner osv. ?

> Her er et link til en kalorietabel
> http://www.kalorietabel.dk/drikkevarer.htm

ok ser på den ...

Fra : Anette

Dato : 22-04-07 22:10

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev

> ok jamen det her er på frugter der bliver blændet mango apelsiner osv. ?

I princippet er frugt sundt - men der er rigtig meget frugtsukker i, og det
løber op i kalorie regnskabet.... så mere end et par glas om dagen er noget
skidt, hvis du vil ned i vægt. Jo mere vand, te (usødet/kunstigt sødet) iste
jo bedre.

Anette

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 16:42

> [...]
> det løber op i kalorie regnskabet.... så mere end et par glas om dagen er
> noget skidt, hvis du vil ned i vægt. Jo mere vand, te (usødet/kunstigt

ja hvis det er sådan så må det jo stort set væk har ellers lige købt en
blænder det er nu en skam jeg bor PT I Thaland hvor man kan få alskens
lægger frugt for meget små penge - er der ikke forskel på frugt ?

Mv.
Bo

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-04-07 11:12

Bo M. Mogensen skrev den 22-04-2007 12:17:

> [...]
> blevet sommer dvs der er 45 grader fra 10 til 18
> så der ryger 3 L cola ned og 1 L fanta 1 L tomat juice ( Ohh det smager bare

cola'en og fanta'en er garanteret den med sukker i, hvis jeg kender dig
ret.
Skift ud til light! alene der er du kommet langt i kalorieregnskabet!
Tomatjuicen hmmmmm har jeg ikke noget forhold til. Tomater har jeg det
bedst med i frisk udgave (eller dåse til kødsovs).

> [...]
> is vand og sukker fri saft - sagen er jeg spiser ikke ret meget i den her

masser af frugt giver en masse vitaminer, men desværre også en del
frugtsukker og dermed kalorier.
Og når du ovenikøbet blender frugten, så får du ikke mæthedsfornemmelsen
som du ville få af at spise hele frugter.
Man kan sige, at det maven skulle hjælpe med at opdele af frugten
allerede er sket i blenderen

> [...]
> man nogen gange for sammen med morgen mad jeg tror det er 30 gr om dagen.

ja, men det er ikke fedt fra mælkeprodukter eller animalsk fedt som man
bør samle mest af.
Det er plantefedt fx olier

> ..... og jeg
> tog mig i første omgang
> 44 kg det er kraft edme meget

Og det er faktisk en god holdning at have, når man vejer for meget.

> .... men jeg mærker ikke noget til det som
> sagt fysisk.

Og det er vel ingen grund til, at du først vil gøre noget ved det, når
du mærker noget til det, vel

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 16:51

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> cola'en og fanta'en er garanteret den med sukker i, hvis jeg kender dig
> ret.

Det gjorde du så men de røg alle sammen i dag og jeg har købt 12 L drikke
vand i stedet

> Skift ud til light! alene der er du kommet langt i kalorieregnskabet!

nej enten eller ... så ud røg de ... jeg drak også 4½ L om dagen :( ?

> Tomatjuicen hmmmmm har jeg ikke noget forhold til. Tomater har jeg det
> bedst med i frisk udgave (eller dåse til kødsovs).

Nahh det smager skide godt her i varmen - jeg elsker toma juice for mig er
det som slik på højde med meget salte piratos :)

> [...]
> som du ville få af at spise hele frugter.
> Man kan sige, at det maven skulle hjælpe med at opdele af frugten allerede

øv og her troede jeg at jeg havde gjort en geni strej ....

> ja, men det er ikke fedt fra mælkeprodukter eller animalsk fedt som man
> bør samle mest af.
> Det er plantefedt fx olier

Øhh ikke forstået ?
( du må forstå jeg har ikke rigtigt noget forhold til mad det er bare noget
jeg spiser når jeg er sulten
for at blive mæt - det enste der smelter på tungen af mig er piratos og
tomat juice ) og dog bevares
jeg elsker Italiensk mad - men det er ikke noget jeg sukker efter

> Og det er faktisk en god holdning at have, når man vejer for meget.

ja ja men det er da også en sjat uagtet jeg er 190 cm høj.

> Og det er vel ingen grund til, at du først vil gøre noget ved det, når du
> mærker noget til det, vel

nej men så går det sgu stærkt nu kender vi jo hinanden og som du ved er jeg
også tørlagt alkoholiker
så enten drikker jeg eller så drikker jeg slet ikke - det er lidt det samme
med det her ....

men jeg kan mærke allerede i dag efter jeg har skifter sodervanden ud med
vand at min mave ikke spænder så meget
som du nok kan forestille dig så ryger der en del væske ind når man lever i
mellem 40 og 45 graders varme for det hagler simpelthend af en

bedste hilsner
Bo og hils konen.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-04-07 08:33

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> men hwa kan man ellers gøre ?

Kommer an på, hvad du vil - og om du virkelig vil?

Sådan som du behandler din krop (spisevanerne og 0 motion) er du langt fra
at leve et optimalt sundt liv. Men spørgsmålet er også, om du vil det
anderledes?

Hvad er det, du gerne vil? Leve som nu? Leve sundt? Tabe dig? Komme i form?
Eller andet?

Og hvor meget vil du gøre for at nå dit mål, hvad det så end er.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 16:53

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:462c6155$1$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> form? Eller andet?
>
> Og hvor meget vil du gøre for at nå dit mål, hvad det så end er.

hmm det er et godt spørgsmål - reelt nære jeg intet ønske om at motionere
hvis jeg kan blive fri
så jeg har egenligt heller ikke nogen ambitioner om at kommer i form efter
som den form jeg har nu
er som den skal være - MEN jeg vil gerne af med den vom jeg har pt - så min
ambition er at lægge mine kostvaner om
jeg ved bare ikke endnu hvordan og til hvad.

Mv.
Bo MM

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-04-07 20:36

> er som den skal være - MEN jeg vil gerne af med den vom jeg har pt - så
> min ambition er at lægge mine kostvaner om jeg ved bare ikke endnu hvordan
> og til hvad.

"af med den vom" er meget lidt konkret *S*
Hvor mange kilo vil du smide?
Og hvad mener du med at "lægge kostvaner om". Hvad vil du lægge dem om til?
Hvad er det helt konkret du vil opnå?

Og hvor meget vil du sætte ind på at nå målet? Hvad vil du bruge af tid,
energi og penge på at nå dit mål?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 21:35

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:462d0b91$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

HI Lisbeth :)

> "af med den vom" er meget lidt konkret *S*
> Hvor mange kilo vil du smide?

Æhmm ja det havde jeg egeneligt ikke tænkt på før du nævnte det men Carsten
siger at jeg skal ned på 90 så jeg skal well af med
26 kg du godste det er sgu da meget :/ ???!!!

> Og hvad mener du med at "lægge kostvaner om". Hvad vil du lægge dem om
> til? Hvad er det helt konkret du vil opnå?

ja altså de 4½ L sodervand jeg plejer at drikke her i NØ Thailand om dagen
de er fra dags dato blevet skiftet ud med vand
men jeg skal ha en plan der indbefatter mad - som jeg ikke har en ski
forstand på , det er sådan noget min kærste laver som jeg spiser
ellers så¨går jeg over på den anden side af gaden og der kan man få nogen
nudler ( ja jeg ved godt de er slemme ) sammen med noget kylling
og måske et æg - sådan en potion henter jeg gerne hver dag og Da Inn kom
hjem der stegte hun 3 bøffer til mig godt nok i hvidt brød også havde hun
lavet katofler
til men der fik jeg hende standste med en forklaring om de feder farligt.

men hvad vil jeg opnå - jamen jeg vil bare af med den mave dvs tabe mig 26
kg.

> Og hvor meget vil du sætte ind på at nå målet? Hvad vil du bruge af tid,
> energi og penge på at nå dit mål?

jamen som udgangs punkt vil jeg bare spise fedt fattigt også vil jeg nok
købe en condi cykel jeg vil tage 10 km på om dagen imens jeg ser fjerner
også skal jeg jo gerne blive ned på de 90 kg.

men det her med at jeg blev så smellerens fed kom nærmste over natten da jeg
var 38 år tror jeg mit stof skifte faldt fordi jeg begyndte ikke at spise
mere eller røre mig mindre nu vil jeg tale med min far der læge om det jeg
mener man kan få nogen slanke piller - som udskilder fedtet af kroppen og
hvis man så kombinere det med at spise fedt fattigt så må der da sket noget
eller hvad ?

Mv.
Bo

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-04-07 23:02

> Æhmm ja det havde jeg egeneligt ikke tænkt på før du nævnte det men
> Carsten siger at jeg skal ned på 90 så jeg skal well af med
> 26 kg du godste det er sgu da meget :/ ???!!!

Carsten siger..... men nu er det jo DIG, der bestemmer, hvad DU vil.
Og DIG, der ved, hvad DU vil ofre af tid, energi, penge, blod, sved og tårer
på sagen *S*

Så hvad vil DU?

> ja altså de 4½ L sodervand jeg plejer at drikke her i NØ Thailand om dagen
> de er fra dags dato blevet skiftet ud med vand

Det er et godt bytte! *S*

> men hvad vil jeg opnå - jamen jeg vil bare af med den mave dvs tabe mig 26
> kg.

Hvordan vil du så gøre det? Der er mange måder at gøre det på.

> jamen som udgangs punkt vil jeg bare spise fedt fattigt

Det kan du nok tabe et 4-5 kilo på

> også vil jeg nok købe en condi cykel jeg vil tage 10 km på om dagen imens
> jeg ser fjerner
> også skal jeg jo gerne blive ned på de 90 kg.

½ time på en cykel - cirka 10 km - vil betyde, at du forbruger ca 300 kcal.
Cykler du en halv time om dagen vil det sige, at du forbruger cirka 2100
kcal om ugen.

Vil du tabe ½ kilo på en uge, skal du regne med at forbruge cirka 3500 kcal
om ugen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-04-07 15:41

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:462d2e31$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Carsten siger..... men nu er det jo DIG, der bestemmer, hvad DU vil.
> Og DIG, der ved, hvad DU vil ofre af tid, energi, penge, blod, sved og

Carsten ved hvad han taler om og har sat sig meget grundigt ind i det - jeg
kender ham privat så jeg har tillid til hans dømme kraft og reelt ligger det
mig ikke mere på sinde ind at et godt råd afgøre sagen.

> Så hvad vil DU?

jamen jeg vil i al sin enekelhed af med min mave eller retter den buge der
er fra bryst kassen ned til skam benet :)

> Det er et godt bytte! *S*

Ha ja det smager måske ikke helt så godt men jeg kan mærke det allerede her
på anden dagen jeg er ikke så udspillet og jeg kan side i lotus stilling
tror jeg det heder uden det føles umageligt.

> Hvordan vil du så gøre det? Der er mange måder at gøre det på.

skære så meget sukker og fedt væk som jeg kan.

> Det kan du nok tabe et 4-5 kilo på

ja det var jo ikke meget ..jeg begriber ikke at det ikke er mere fedtet skal
jo have noget at leve af og hvis der ikke kommer nogen tilførsel hvordan kan
det så bevare sig ?

> [...]
> kcal om ugen.
>
> Vil du tabe ½ kilo på en uge, skal du regne med at forbruge cirka 3500

Hmm jeg havde jo egentligt håbet på nogen mere - jeg mener hvis jeg reelt
begynder at sulte mig selv ( leve af vand & noget mad uden fedt )
så skulle det bære frugt ?

Mv.
Bo MM

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-04-07 20:32

> ja altså de 4½ L sodervand jeg plejer at drikke her i NØ Thailand om dagen
> de er fra dags dato blevet skiftet ud med vand

Der er 400 kcal i en sodavand, og dermed sparer du 1800 kcal pr dag. Giv det
3 måneder og se om det ikke skulle hjælpe ret meget. Mit gæt er at du taber
dig 1 kg om ugen.

Mvh Maria

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-04-07 16:05

> Der er 400 kcal i en sodavand, og dermed sparer du 1800 kcal pr dag. Giv
> det 3 måneder og se om det ikke skulle hjælpe ret meget. Mit gæt er at du
> taber dig 1 kg om ugen.

Nå men det er da også noget :) der er noget med at det slet og ret ikke er
sundt er at tabe sig mere ind 1 kg om ugen ?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-04-07 20:52

> Nå men det er da også noget :) der er noget med at det slet og ret ikke er
> sundt er at tabe sig mere ind 1 kg om ugen ?

Nemlig - og hvorfor gøre det svært for sig selv?

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-04-07 08:54

Bo M. Mogensen skrev den 21-04-2007 22:52:
> Ja jeg havde den tvivlsomme fornøjelse af at se mig selv i et stort spejl
> den anden dag og guderne skal vide det var ikke et ubetinget kønt syn
> 113 kg på 190 cm 41 år - så reelt vejer jeg well 23 kg for meget ?

Du har et BMI på 31,3 og går vi ud fra, at du ikke er blevet
bodybuilder siden vi sidst har set hinanden, så er det for meget!

Du BMI bør ligge mellem 19-25 eller i kilogram 65-90

For dit vedkommende vil jeg stoppe vægttabet ved de 90 kilo....ellers
ser du sgu ud som en anorektiker.

> [...]
>
> så dikker jeg well 2 l kaffe og 2-3 liter saftevand
>
> jeg bevæger mig indrømmet ikke ret meget - men har tænkt på en kondi cykel

Kondicykler har det med at blive forvandlet til tøjstativer.

Og hvad med pladsen i din lejlighed?

> men hwa kan man ellers gøre ?

Du skal helt klart have en større variation i din kost
Nu kender jeg tilgengæld dit forhold til køkkenet og indrømmer blankt,
at du er en af de få mennesker, hvor det nok er uoverkommelig for dig at
få styr på potter, pander og opskrifter. Hvilket er helt fair!

Indenfor de rammer du i forvejen har, så skru ned for fedtet i din ymer.
Skift til Cheasy A38 eller Fromage Frais.
Bland din egen mysli. Der findes en del mysli'er på markedet som
indeholder en hel del sukker! Discountkæden Fakta har i øjeblikket
nogen Speltflager på tilbud fra firmaet Urtekram. Der er masser af fibre
i dem. Og til en overkommelig pris.

Franskbrødet ville jeg droppe helt.
Osten skifte til en Cheasy 13% (lyserød indpakning)
Pålægget ville jeg vælge den fedtfattige af slagsen (der findes
fedtfattig leverpostej)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-04-07 17:01

> [...]
>
> Du BMI bør ligge mellem 19-25 eller i kilogram 65-90
>
> For dit vedkommende vil jeg stoppe vægttabet ved de 90 kilo....ellers

jamen det er sådan set også fint med mig ...lidt mave kan en mand på over 40
godt tilade sig at have men når det begynder at sætte sig i ansigtet så
holder det altså ikke mere , men nu var jeg jo på hospitalet 2 gange sidste
år med bugspyt kirtlen som du måske husker og der spiste jeg næsten ikke i
en uge og det tog det værste i ansigtet ( ja lidt forfængelig er man well

> Kondicykler har det med at blive forvandlet til tøjstativer.
>
> Og hvad med pladsen i din lejlighed?

sokkelen er færdig til mit hus og huset er færdig i slutningen af august
også har jeg masser af plads.

> [...]
> at du er en af de få mennesker, hvor det nok er uoverkommelig for dig at
> få styr på potter, pander og opskrifter. Hvilket er helt fair!

jeg aner ikke om jeg overhovedet ejer det ?
her i Thailand har vi en del men det er noget In hun står for !

> [...]
> Speltflager på tilbud fra firmaet Urtekram. Der er masser af fibre i dem.

ok det vil jeg se på når jeg kommer hjem optimalt så skal det være noget
hvor jeg kan handle ind EN gang om ugen også ikke tænke mere på det !

> Franskbrødet ville jeg droppe helt.
> Osten skifte til en Cheasy 13% (lyserød indpakning)
> Pålægget ville jeg vælge den fedtfattige af slagsen (der findes fedtfattig
> leverpostej)

ja nu køber jeg jo godt nok ved slagteren - jeg ved ikke om han er så meget
ud i fedt fattigt mad men jeg kan da spørge.

men kan man ikke bare få lavet en kost plan også købe en lille vægt også
bare spise så og så meget hver dag ?!
evt se om jeg kan få nogen piller der kan få stof skiftet op igen.

Mv.
Bo MM

Fra : TheMonster

Dato : 26-04-07 22:16

On Sat, 21 Apr 2007 22:52:53 +0200, Bo M. Mogensen wrote:

> Ja jeg havde den tvivlsomme fornøjelse af at se mig selv i et stort spejl
> den anden dag og guderne skal vide det var ikke et ubetinget kønt syn
> 113 kg på 190 cm 41 år - så reelt vejer jeg well 23 kg for meget ?

Ja du er nok smaskfed, men om hvor meget fedt du har for meget, afhænger af
mavens størrelse, om du har tynde stikkelsbærben og er fladrøvet, osv.
Jeg ser mænd som kun vejer 80kg til 190cm, som er for fede. De har en
splejset krop men meget mavefedt. Jeg ser også mænd som vejer 130kg til
190cm, hvor man kan se vaskebrættets konturer og maven er flad og fast, og
de er skam ikke overvægtige.

Jeg selv vejer 110kg til 190cm og nyder synet i spejlet
Stor de rigtige steder, og lille de rigtige steder

Fra : ck

Dato : 27-04-07 08:36

> Jeg selv vejer 110kg til 190cm og nyder synet i spejlet

Jeg selv vejer 104 til 184 cm og syntes også i skulle have muligheden får at
se den smukke krop, men jeg kan ikke sende billeder i gruppen, jeg må så
nyde den alene foran spejlet )

KC

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-04-07 22:00

> Jeg selv vejer 104 til 184 cm og syntes også i skulle have muligheden får
> at se den smukke krop, men jeg kan ikke sende billeder i gruppen, jeg må
> så nyde den alene foran spejlet )

Ohh bare send det til mig så skal jeg nok lægge det på en hjemme side :)
men jeg må nu sande jeg reelt har noget vom bevares det er set værre og når
jeg står op ligger man næppe mærke til det Thi da jeg er temlig høj
men jeg synes nu stadigt det er i overkanten ... jeg har nu være sodervands
fri i 4-5 dage og jeg synes jeg kan mærke det ( ikke så oppustet )

men sig mig det mave skind man har i overskud med tiden hvad sker der med
det ?

Fra : Anette

Dato : 28-04-07 15:06

> [...]

> ( ikke så oppustet )
>
> men sig mig det mave skind man har i overskud med tiden hvad sker der med

Hvis din overvægt er af nyere dato ( nogle få år ), så vil det formentlig
trække sig sammen uden problemer... MEN også her er det godt at vægttabet
går stille og roligt... så maveskindet kan nå at følge med. Det var straks
værre, hvis du igennem 20-30 år havde slæbt rundt på 50 kg(++) for meget.

Anette

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-04-07 21:56

"TheMonster" <nospam@spam.kil> skrev i en meddelelse

> Jeg selv vejer 110kg til 190cm og nyder synet i spejlet
> Stor de rigtige steder, og lille de rigtige steder

Nååe det kommer well meget an på om man er til mænd eller damer :)?