puch maxi hjælp søges
Fra : zira

Dato : 22-04-07 12:01

hej

jeg skal ha nyt stempel til min gamle puch maxi p+k 50E men når jeg kigger
på thansen hjemme er der et hav af stempler at vælge imellem

http://www.thansen.dk/products.asp?c=878511918&n=1709621230

hvad skal jeg vælge og hvordan aflæser man stemplets type Stempel 37,975
x55 Tol:3, P+K hvad betyder TOL

Hilsen lars

Fra : Allan Riise

Dato : 23-04-07 08:34

zira wrote:
> [...]
>
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=878511918&n=1709621230
>
> hvad skal jeg vælge og hvordan aflæser man stemplets type Stempel

37.975 = omkredsen på stemplet, 55 = højden på stemplet, Tol:3 = Tolerence 3
( Man går op i nummer efterhånden som cylinderen slides omhones ), P+K =
Pedal+Kickstarter modeller.

--
Allan Riise

Fra : lars

Dato : 23-04-07 09:37

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
3
> ( Man går op i nummer efterhånden som cylinderen slides omhones ), P+K =

hvordan finder jeg så ud af hvilken en jeg skal købe?

hilsen lars

Fra : chris

Dato : 26-04-07 22:06

hvor gammel er din svend.. kører selv puch baby...

Fra : lars

Dato : 27-04-07 19:26

"chris" <seer@jee.dk> wrote in message
> hvor gammel er din svend.. kører selv puch baby...
> "lars" <levithannFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Den er fra 73 med pedaler (har org. instruktionsbog endnu
) og jeg har restureret den 2 gange med larkering og nye dele fra thansen.
desværre passer de ikke altid godt til min model da thansen standart afviger
fra original målene på min maxi.

men efter den blev stjålet for mange år siden og jeg fik den igen efter ½ år
var den ødelagt med planet topstykke, udbordet cylender, hakket stempel,
udbordet dyse fra kaburator til cylender og en stor dyse i selve karburator
blev den aldrig den samme gamle maxi som kørte 45 fordi den var så godt kørt
til.

jeg har siden da skaffet hos nogne venner, et topstykke samt cylender men
det blev aldrig det samme mere. som den er nu er der ingen kompresion på
den så jeg må til en knalleret forhander med den, jeg har prøvet alt for at
få den til at spinne som en mis men det her problem kan jeg ikke kan finde
ud af at løse selv.

hilsen lars

Fra : chris

Dato : 30-04-07 21:26

hej lars....
hvad er det den ikke vil..... siden du skal til knallert forhandler?

Fra : lars

Dato : 01-05-07 18:49

"chris" <seer@jee.dk> wrote in message
> hej lars....
> hvad er det den ikke vil..... siden du skal til knallert forhandler?

.. Den mangler kompression, der er ingen træk i dyret.

jeg har sat en 56 dyse i karburator er standart. så har jeg alm topstykke og
cylender. luftfilter er gammel men slutter tæt. jeg har prøvet alt for at
få kompresion på.... jeg kan ikke finde fejlen. der er næsten ingen træk på
knalleretn og den kan ikke stå i tomgang selv om tomgangs skruen er i bund.
hvis jeg giver den lidt chocker så går den i stå.

Der er helt nye pakinger på samt tændrør. jeg ved ikke om der sku være nogen
fejl ved topstykke og cylener da delene er brugte og ikke er fra samme
"maskine"

hilsen lars

Fra : Leif

Dato : 01-05-07 21:11

"lars" <levithannFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> [...]

nogen
> fejl ved topstykke og cylener da delene er brugte og ikke er fra samme

Du skriver der ikke er kompression - betyder det at du kan kickstarte uden
modstand?
Er din cylinder & dit stempel ikke i orden, kan du gøre hvad som helst uden
det ønskede resultat.

Ellers check din tænding - 16mm før stemplets topstilling målt på magneten.

mvh, LEif

Fra : lars

Dato : 02-05-07 18:02

> [...]
uden
> det ønskede resultat.
>
> Ellers check din tænding - 16mm før stemplets topstilling målt på

jeg kickstarter ikke, det er en pedal maxi og den starer ok hvis jeg giver
gas slipper jeg gassen dør den og kan ikke stå i tomgang.

kan tændning ha noget med farten af gøre? at den kører dårligt

stempel er helt nyt og jeg syntes ikke jeg kan se at cylender fejler noget

hilsen lars

Fra : chris

Dato : 06-05-07 22:06

dit svar ligger garanteret i det nye stempel!!!
hvis det er købt hos t-hansen1!!
hvor bor du henne.. hvis du skal bruge hjælp..
prøv at kigge ned i indsugningen....kører stemplet helt forbi...?? for hvis
det ikke gør det så er det en typisk t(hai) hansen lorte kvalitets fejl....
har prøvet det selv....

Fra : lars

Dato : 07-05-07 18:49

> [...]
hvis
> det ikke gør det så er det en typisk t(hai) hansen lorte kvalitets

Bor i ålborg, og knallereten gjorde det samme med det gamle stempel.

hilsen lars