Forsikring for hestepassere
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-04-07 08:16

Hej NG.

For nogle måneder siden havde vi nogle piger som kom og passede vores
heste. Dog mistede de interessen ret hurtigt.
Efterfølgende har vi tænkt over om man burde have en forsikring som
dækker hvis sådanne hestepassere kommer til skade.
Vi kontaktede vores assurandør, som kunne bekræfte at man skal have en
forsikring som dækker folk som udfører forefaldende arbejde ala det.
Den vil koste ca. 800 kr / år.
Den udgift vil vi ikke betale så det betyder så at vi nu må sige nej
hvis der kommer andre som vil passe vores heste, med mindre de selv
vil betale en %-del af den præmie.

Hvordan har I det ?
Har I nogle som kommer og passer jeres heste en gang i mellem ?
Hvis ja, har I forsikring ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 12-04-07 09:42

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>For nogle måneder siden havde vi nogle piger som kom og passede vores
>heste. Dog mistede de interessen ret hurtigt.

Damn. Det sker desværre ofte

>Vi kontaktede vores assurandør, som kunne bekræfte at man skal have en
>forsikring som dækker folk som udfører forefaldende arbejde ala det.

Samme forklaring fik vi her...!

>Hvordan har I det ?
>Har I nogle som kommer og passer jeres heste en gang i mellem ?
>Hvis ja, har I forsikring ?

Her siger vi at dem der kommer og passer vores heste betaler for at være her.
Ikke meget men nok til at de betragtes som "kunder" og så er sagen helt
anderledes. Hvad der kommer nemt går nemt, derfor er det "smart" at tøserne
betaler for at være her. Er det gratis, noerh ja, vi får nok noget nyt
Ligeledes, så har den slags størrelser som regel ikke så meget forstand at de
kan løfte opgaven uden tilsyn, altså med enkelte undtagelser (2 stk), og så er
det jo igen "undervisning" vi taler om.

>Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,

Gør vi altid hvis der er græs at ride i.

>hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.

Øhhh... Hestepærer ???

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-04-07 10:20

On 12 Apr., 10:41, Ole Braad-Sørensen <nos...@soholm.com> wrote:

> Her siger vi at dem der kommer og passer vores heste betaler for at være her.
> Ikke meget men nok til at de betragtes som "kunder" og så er sagen helt
> anderledes.

I skal da vel stadig have en forsikring vel ?

> Hvad der kommer nemt går nemt, derfor er det "smart" at tøserne
> betaler for at være her. Er det gratis, noerh ja, vi får nok noget nyt

Bruger I så pengene på en forsikring ?

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 12-04-07 11:41

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>I skal da vel stadig have en forsikring vel ?

Vi har en landbrugsforsikring der også dækker ansvar hvis kunder kommer til
skade.

>Bruger I så pengene på en forsikring ?

Næj. Pengene går lige i driften af hele molevitten.
Hvad der dækker hvad er der ingen der tænker nærmere over.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-04-07 13:00

On 12 Apr., 12:40, Ole Braad-Sørensen <nos...@soholm.com> wrote:

> Vi har en landbrugsforsikring der også dækker ansvar hvis kunder kommer til
> skade.

OK, den er så sikkert noget dyrere end den landbrugsforsikring som vi
har.

> Næj. Pengene går lige i driften af hele molevitten.
> Hvad der dækker hvad er der ingen der tænker nærmere over.

Det kan jeg godt se er det nemmeste når der ligefrem er tale om
kunder