Begynderridning for voksne i Gudenådalen
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-04-07 11:07

Hej

Jeg er flyttet til Ulstrup og vil begynde at ride igen. Jeg red nogle
år som barn og kan da huske en smule, men jeg vil altså gerne på
hesteryg igen.

Men hvor er der en rideskole med begynderhold for voksne? Jeg mener,
jeg har jo ikke lyst til at ride sammen med en flok 6-8 årige, når jeg
nu er 28, vel?

Jeg har selv set på hjemmesider for Langå og Omegns Rideklub,
Gudenådalens Rideklub og Thorsø Rideklub, men de er meget lidt
informative. Der kan også være andre rideklubber jeg ikke kender til.

Så ideer og erfaringer er meget velkomne.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : H. Andersen

Dato : 11-04-07 15:31

Jeg aner intet til rideskoler andre steder end Bornholm, men jeg fik sidste
år samme lyst som dig - har redet i mange år, men ikke "rigtigt", det ville
jeg så gerne lære, men ikke med et hold med små børn. De havde ikke hold for
sådan en som mig, så jeg fik eneundervisning, hvilket jeg har fået en masse
ud af. Jeg er dog stopper igen pga. graviditet. Men skal da igang igen når
jeg får tid.

--

Hilsen / Regards
Heidi Andersen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-04-07 16:19

"H. Andersen" <hallemarken@hund.dk> writes:

> [...]
> ud af. Jeg er dog stopper igen pga. graviditet. Men skal da igang igen når

Er det ikke frygteligt dyrt? Altså i forhold til holdundervisning?

Men det kunne absolut være en ide. Jeg har gigt og skal også gerne
have lidt træning af bækkenet og hofterne med i købet og det vil der
måske kunne gøres lidt ekstra ud af, hvis man er ene mand på holdet.

Mvh Trine

Fra : Juul

Dato : 11-04-07 19:17

Her hvor jeg bor har vi et gummistøvle hold, dvs. for voksne nybegyndere, de
får undervisning på lige med vi andre, bare nede på lavt niveau

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-04-07 19:22

"Juul" <juul160404@yahoo.dk> writes:

> Her hvor jeg bor har vi et gummistøvle hold, dvs. for voksne nybegyndere, de
> får undervisning på lige med vi andre, bare nede på lavt niveau

Hvor er det? :)

Mvh Trine

Fra : Juul

Dato : 11-04-07 19:39

Hjørring

Fra : Kctm

Dato : 12-04-07 06:43

På den rideskole jeg er på, har vi et "kone hold", de er nok lidt ældre end
dig. De hygger sig rigtig meget, hold deres egen julefrokost med deres
ridelærer.
Men ved selvfølgelig ikke om det er noget for dig, da de er lidt ældre end
dig.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-04-07 12:02

"Kctm" <zuper-millaFJERN@hotmail.com> writes:

> [...]
> ridelærer.
> Men ved selvfølgelig ikke om det er noget for dig, da de er lidt ældre end

Igen: Hvor i landet er det? :)

Og på mit gamle varmtvandstræningshold var gennemsnitsalderen vist
pænt over de 50, så det gør såmen ikke så meget.

Mvh Trine

Fra : Kctm

Dato : 12-04-07 18:57

I midtjylland, ca. mellem Viborg og Herning, ved noget der hedder
Frederiks.. Ca. 20-30 km fra Viborg og Herning, vi har heste i næsten alle
str. og rytter i alle aldre, og 2 meget dygtige ridelærer.

Kan give dig noget nærmere, hvis du er indtresserede.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-04-07 20:16

> [...]

> Frederiks.. Ca. 20-30 km fra Viborg og Herning, vi har heste i næsten alle
> str. og rytter i alle aldre, og 2 meget dygtige ridelærer.

Det er desværre noget for langt væk. På en dårlig dag kan jeg ikke
engang køre så langt.

Ellers tak for hjælpen.

Mvh Trine

Fra : H. Andersen

Dato : 14-04-07 18:16

> Er det ikke frygteligt dyrt? Altså i forhold til holdundervisning?

Jeg gav 40 kr. pr. gang...

Heidi