StringGrid
Fra : Henning Madsen

Dato : 20-04-07 20:49

Er det mugligt at slette et valgt Row i en StringGrid ?
Ved sletning mener jeg hele rækken, alså ikke bare at tømme cellerne,
Men smide rækken væk så der i StringGrid row count bliver een mindre ?
Mvh
Henning

Fra : Arkimedes

Dato : 22-04-07 10:26

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det mugligt at slette et valgt Row i en StringGrid ?
> Ved sletning mener jeg hele rækken, alså ikke bare at tømme cellerne,
> Men smide rækken væk så der i StringGrid row count bliver een mindre ?

Jeg mener ikke, du kan gøre det, uden du først flytter (kopierer) alle
efterfølgende rækker først, hvorefter du sætter RowCount := RowCount - 1;

Arkimedes

Fra : Odd Høvik

Dato : 22-04-07 12:27

Henning Madsen skrev:
> Er det mugligt at slette et valgt Row i en StringGrid ?

Har du kikket på denne?

http://www.delphitricks.com/source-code/components/delete_a_row_in_a_tstringgrid.html

--
Odd Høvik