Årsregnskab hvornår?
Fra : Schioler

Dato : 20-04-07 07:49

Hej!

i 2006 oprettede jeg et enkeltmands firma ved siden af
mit normale job.

jeg er ved at udvikle et produkt med henblik på pantetering.

nå, momsen for 2006 er afregnet.

og i 2006 var der faktisk kun udgifter.

hvornår skal jeg sende regnskab for 2006 ind til skat?

/schioler

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-04-07 08:28

"Schioler" <schioler@fishb8.net> skrev i en meddelelse

>hvornår skal jeg sende regnskab for 2006 ind til skat?

Der skal slet ikke indsendes et regnskab til Skat længere (gældende fra
skatteåret 2006).
Du skal kun indsende en udvidet selvangivelse. Hvis Skat ønsker at kikke
nærmere på dit regnskab, rekvirerer de det efterfølgende.

Fra : Karsten H.

Dato : 20-04-07 09:56

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> Du skal kun indsende en udvidet selvangivelse. Hvis Skat ønsker at kikke
> nærmere på dit regnskab, rekvirerer de det efterfølgende.

Det er nu nok "smart" at vedlægge om ikke et regnskab så en specifikation,
hvor resultatet opføres under punktet: Over- underskud af egen virksomhed.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-04-07 10:37

"Karsten H." <bito@karby.dk> wrote in message

> Det er nu nok "smart" at vedlægge om ikke et regnskab så en specifikation,
> hvor resultatet opføres under punktet: Over- underskud af egen virksomhed.

Med TastSelv er det nu sin sag at vedlægge noget som helst. SKAT skal nok
spørge hvis de vil vide mere.

Fra : Karsten H.

Dato : 20-04-07 21:00

Uffe Kousgaard wrote:
> "Karsten H." <bito@karby.dk> wrote in message
> >

> Med TastSelv er det nu sin sag at vedlægge noget som helst. SKAT skal nok
> spørge hvis de vil vide mere.

Troede ikke, at den udvidede selvopgiver kunne gå ind som "tast selv". Her
fra er der altid sendt et regnskab med.
Karsten H. (7870)

Fra : alexbo

Dato : 21-04-07 10:16

"Karsten H." skrev

> Troede ikke, at den udvidede selvopgiver kunne gå ind som "tast selv". Her
> fra er der altid sendt et regnskab med.

Fra SKAT.
Selvangivelse for personlige erhversdrivende.

Det er SKATs mål at mange flere skatteydere i år vil anvende vores
selvbetjeningsløsninger på www.skat.dk.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten H.

Dato : 21-04-07 16:02

alexbo wrote:
> [...]
> Selvangivelse for personlige erhversdrivende.
>
> Det er SKATs mål at mange flere skatteydere i år vil anvende vores

OK - tak for info.
Karsten H. (7870)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-04-07 17:56

"Karsten H." <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Troede ikke, at den udvidede selvopgiver kunne gå ind som "tast selv". Her
> fra er der altid sendt et regnskab med.

Prøv at læs mit svar en gang til:

<SNIP>
Der skal slet ikke indsendes et regnskab til Skat længere (gældende fra
skatteåret 2006).
</SNIP>

Til med sidste år *skulle* du også medsende et regnskab

Fra : Karsten H.

Dato : 21-04-07 22:31

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> skatteåret 2006).
> </SNIP>
>
> Til med sidste år *skulle* du også medsende et regnskab

Jeg prøver. Skal og skal og behøver ikke, men det er vel stadig muligt at
indsende "manuelt" eller er det kun en øm pegefinger, man begrænser sig
til?'

Jeg har foreløbig kun læst, at der mulighed for indtastning, men er ikke
klar over, om det tvunget. Jeg finder ud af det.
Karsten H. (7870)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-04-07 12:18

> [...]
>
> Jeg har foreløbig kun læst, at der mulighed for indtastning, men er ikke
> klar over, om det tvunget. Jeg finder ud af det.

Du behøver ikke at indtaste den udvidede selvangivelse via Tastselv, du kan
også udfylde papirudgaven og indsende den som brevpost, men du *skal* ikke
vedlægge et årsregnskab i år (jeg vil iøvrigt tro at Skat helst er fri for
at du indsender billag, som de ikke ønsker, da det giver ekstra arbejde med
registrering/arkivering).

Fra : Karsten H.

Dato : 22-04-07 13:32

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> ikke vedlægge et årsregnskab i år (jeg vil iøvrigt tro at Skat helst er
> fri for at du indsender billag, som de ikke ønsker, da det giver ekstra

Hej.

Jeg har lige læst på skat's hjemmeside. Det er jo en go' ting, inden man
begynder at kvaje sig. Jeg har så sandelig heller ikke tænkt mig at
medsende en masse bilag. I øvrigt, så lærte jeg i sin tid (gælder nok ikke
længere) at på given foranledning, send så mange bilag, så de "drukner" i
dem - et råd fra statsaut. revisorer.
Karsten H. (7870)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-04-07 11:36

> Det er nu nok "smart" at vedlægge om ikke et regnskab så en specifikation,
> hvor resultatet opføres under punktet: Over- underskud af egen virksomhed.

Nej, det er ikke "smart".
Hele ideen er at man nu selv kan indtaste *alle* virksomhedens relevante tal
www.skat.dk under TastSelv, så de slipper for at skulle indtaste noget.
Det giver en langt hurtigere sagsbehandling, så du hurtigere får din
årsopgørelse.

Det er kun hvis Skat beder om det, at der skal indsendes yderlige bilag til
den udvide selvangivelse (og så kan man godt begynde at få svedige hænder,
for så er selvangivelsen udtaget til kontrol).

Fra : joke

Dato : 20-04-07 12:15

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> til den udvide selvangivelse (og så kan man godt begynde at få svedige
> hænder, for så er selvangivelsen udtaget til kontrol).

Hvorfor svedige hænder man har vel rent mel i posen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-04-07 12:44

"joke" <jkp6670haderspamsaafjernaltfoerefter0ogtilsnabela@hotmail.nocom>
skrev i en meddelelse news:4628a0b0$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvorfor svedige hænder man har vel rent mel i posen

Selv har jeg altid haft ren mel i posen. Alligevel har Skat begge de gange
jeg har været udtaget til kontrol fundet en håndfuld petitesser som vi har
skullet have et langvarigt slagsmål om.
Jeg er overbevist om at "der skal findes noget", og når man så ikke vil
godkende deres justeringer (altid til Skats fordel), kan man spilde 3 mdr.
på at skrive frem og tilbage, for til sidst at skulle troppe op til møde hos
dem. Sidst havde vi bl.a. en lang brevveksling om hvorvidt 3 stikkontakter
monteret i mit arbejdsbord (pris ca. 150 Kr.), var en del at min private
boligs el-installation og dermed ikke kunne trækkes fra, eller en del at
virksomhedens inventar. Begge gange jeg har været udtaget til kontrol, har
man fundet 5-6 ting i den kaliber.

Begge gange har det endt med at de har givet mig ret, men hold op hvor har
det været spild af tid for 1-2000 kr. (skal ses i forhold til en omsætning
på et par millioner). Der er sgu ingen, der regner på hvor meget jeg kunne
have tjent, naturligvis til beskatning, hvis jeg havde passet min virksomhed
i stedet for at spilde til på sådan noget pjat.

Fra : Karsten H.

Dato : 20-04-07 21:19

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> godkende deres justeringer (altid til Skats fordel), kan man spilde 3 mdr.

Kan du ikke sige 10-12 år?

> [...]
> eller en del at virksomhedens inventar. Begge gange jeg har været udtaget
> til kontrol, har man fundet 5-6 ting i den kaliber.

Tja - alt efter deres kompetance.

> Begge gange har det endt med at de har givet mig ret, men hold op hvor har
> det været spild af tid for 1-2000 kr.

Ih, hvor er du heldig.

10-12 år med 3-4 landsskatteretssager - alle vundne - kan ikke undgå at få
en negativ indvirkning på driften af virksomheden.

(skal ses i forhold til en omsætning
> på et par millioner).

Ca. samme forhold her.

>Der er sgu ingen, der regner på hvor meget jeg kunne
> have tjent, naturligvis til beskatning, hvis jeg havde passet min
> virksomhed i stedet for at spilde til på sådan noget pjat.

Der er altid nogen, der skal profilere sig selv på andres bekostning. Endten
drejer det sig om inkompetence (den gang i kommunerne) eller også er det ren
og skær sikane. Så derfor gå altid med livrem og seler og pas på, ikke at
skyde sig selv i foden. De har jo al den tid i verden. - bitter? næh,
skuffet? næh, vred? næh, blot resignerende.
Karsten H. (7870)

Fra : alexbo

Dato : 21-04-07 10:18

"Allan Soerensen" skrev

>Der er sgu ingen, der regner på hvor meget jeg kunne have tjent,
>naturligvis til beskatning, hvis jeg havde passet min virksomhed i stedet
>for at spilde til på sådan noget pjat.

Hvis ikke du selv gider regne på det, hvorfor skulle så andre, det er trods
alt dig der har størst interesse i din indtjening.

Hvis du vil brevveksle om et par stikkontakter, skal det da være fordi du
kan tjene mere på det end på din forretning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-04-07 18:10

> "Allan Soerensen" skrev

> Hvis ikke du selv gider regne på det, hvorfor skulle så andre, det er
> trods
> alt dig der har størst interesse i din indtjening.

Jeg vil ikke regne på det, for jeg ved det er en rigtig dårlig forretning
for mig. Skat burde derimod overveje om det er rimeligt at de genere folk
med sådan noget pjat. Deres opgave er at kontrollere at folk betaler det de
skal i Skat, hverken mere eller mindre.

> Hvis du vil brevveksle om et par stikkontakter, skal det da være fordi du
> kan tjene mere på det end på din forretning.

Næ, men du har da ret i at det er en dårlig forretning for mig.
Jeg vil bare ikke acceptere at man efterjustere min skat med et par tusind
kroner, når der ikke er en saglig begrundelse for det. Jeg driver en seriøs
forretning, hvor der ikke laves julelege med at prøve at få uberettigede
fradrag, så kan det ikke være rigtigt at en eller emsig skattemedarbejder
absolut skal forsøge finde nogle petitesser bare for at der absolut *skal*
"finde noget". Når man udtager en virksomhed til kontrol, må man fra Skats
side også acceptere i nogen tilfælde er der ikke noget at komme efter (det
burde faktisk være deres succeskriterier).

Fra : Karsten H.

Dato : 20-04-07 20:57

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> til den udvide selvangivelse (og så kan man godt begynde at få svedige
> hænder, for så er selvangivelsen udtaget til kontrol).

Jeg var ikke klar over, at den udvidede selvopgiver gik under muligheden for
"tast selv".
Karsten H. (7870)

Fra : Mads Junker

Dato : 21-04-07 12:33

> [...]
> Du skal kun indsende en udvidet selvangivelse. Hvis Skat ønsker at kikke
> nærmere på dit regnskab, rekvirerer de det efterfølgende.

Hej. Jeg har hørt dette flere gange, men har du et link til hvor det står?

Venlig hilsen
Mads

Fra : alexbo

Dato : 21-04-07 12:42

"Mads Junker" skrev

> Hej. Jeg har hørt dette flere gange, men har du et link til hvor det står?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=365343&vID=201152&i=0#i365343

mvh
Alex Christensen

Fra : Mads Junker