Findes der nye knapper/layout til Visual S~
Fra : panch

Dato : 20-04-07 11:57

Hej,

Findes der nye Toolbox addins til VS2003 c++, så man ikke altid skal lave de
amme kedeligt udseende GUI'er?

Carsten

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 20-04-07 12:15

panch wrote:
> Hej,
>
> Findes der nye Toolbox addins til VS2003 c++, så man ikke altid skal lave de
> amme kedeligt udseende GUI'er?
>
> Carsten

Der er en pænt stor samling af forbedrede MFC-kontroller på

http://www.codeproject.com/script/articles/subcat.asp?id=3

disse er altså til C++ programmer der bruger MFC.

Hvis du derimod bruger f.eks. "Managed" C++, C# eller VB.NET så skal du
nok kigge efter .NET kontroller enten på codeproject eller andre steder
(der er også kontroller man kan købe).

Uanset hvilket sprog du arbejder i, så er VS2003's "Toolbox" bare et
redigeringsmiljø som skal gøre det lettere at lave "typiske" GUI-er.
Nogle nye GUI-elementer vil optræde i Toolboxen klar til brug, mens
andre kun kan sættes ind ved hjælp af teksteditoren.

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : panch

Dato : 20-04-07 13:12

> [...]
> nye GUI-elementer vil optræde i Toolboxen klar til brug, mens andre kun
> kan sættes ind ved hjælp af teksteditoren.

Jeg har prøvet at hente gratisversion af Prof-UIS forsøgsvis. Og det ligner
lidt det jeg gerne vil kunne. Altså vælge den måde som Windows XP viser
tabs, knapper, osv.

Det lignede ikke helt det samme man kunne hente på codeproject? Altså en hel
pakke med UI's til MFC. Er det rigtigt?

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 20-04-07 13:56

panch wrote:

> [...]
> tabs, knapper, osv.
>
> Det lignede ikke helt det samme man kunne hente på codeproject? Altså en hel

Codeproject er et sted hvor folk kan dele deres kode til alt muligt
Windows, meget af det man kan hente er ofte stumper til en enkelt ting,
f.eks. en forbedret trykknap, eller et forbedret indtastningsfelt.

Med hensyn til Windows XP-look ville jeg da gætte på at der et eller
andet sted i VS2003 eller på codeproject er noget kode som får ens
programmer til at bruge de indbyggede Windows XP kontroller på Windows
XP, især da VS2003 jo udkom efter XP.

Microsoft har også skrevet nogle guidelines af forskellig slags om
hvordan ting med XP-look helt præcist skal se ud og laves, hvis man vil
gøre lige som de selv gør, men jeg har ikke noget overblik over disse.

Codeproject har i øvrigt lige haft en konkurrence om at lave de bedste
artikler om Vista-look og andre Vista-ting, så det er der nu en masse
artikler om.