Straksafskrivninger og selvangivelsen
Fra : jj92_2

Dato : 17-04-07 21:40

Hvordan opgør jeg skatten og straksafskrivninger?

Jeg har et lille enkeltsmandsfirma ved siden af mit arbejde.
Alle beløb er netto:
2006 fakturerede jeg for 5936 kr, 4800 kr i konsulenttimer, og 1136
kr i varer.
Jeg købte varer for 5917 kr (IT dimser, noget til videresalg, noget
til hjemmekontoret)

Som jeg forstår den udvidede selvangivelse, opgiver jeg 4800 kr som
Ordinært resultat før afskrivninger og renter i rubrik 325. (Indtægt
minus varekøb)

Så kan jeg føre 4781 kr som straksafskrivninger? Eller skal jeg føre
det ind som aktiver - og så føst straksafskrive længere nede
påselvangivelse?

Som jeg læser det alt sammen, har jeg et overskud på 19 kr - men
hvad søren gør jeg med mine diverse indkøb?

Mvh

Jens

Fra : joke

Dato : 18-04-07 07:18

> [...]

>påselvangivelse?
>
>Som jeg læser det alt sammen, har jeg et overskud på 19 kr - men
>hvad søren gør jeg med mine diverse indkøb?

Der er flere ting du skal være obs på såfremt du bruger det du har købt til
private formål også kan du kun trække noget fra du skal nok opstille et
årsregnskab på et stykke papir til dokumentation.

Det kan også være et spørgsmål om skat reelt med den omsætning mener der er
tale om en virksomhed eller lidt hobby og om de købte varer er relevante for
at udføre jobbet.

med hensyn til hvordan og hvorledes med selvangivelsen er det ikke der man
afskriver men i årsregnskabet, men ellers kan jeg ikke hjælpe så meget har
en revisor til det formål

hilsen

Johnny

Hilsen